نخست‌وزير مصر: آمريكا تدابيري را براي توقف اهانت به اسلام اتخاذ كند

نخست‌وزير مصر اعلام كرد كه آمريكا بايد با جديت تمام مانع توهين و هتك حرمت اسلام از سوي آمريكايي‌ها شود.

نخست‌وزير مصر اعلام كرد كه آمريكا بايد با جديت تمام مانع توهين و هتك حرمت اسلام از سوي آمريكايي‌ها شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هشام قنديل، نخست‌وزير مصر طي مصاحبه ويژه‌اي با شبكه بي بي سي عربي در خصوص مساله فيلم موهن به ساحت مكرم نبي اسلام (ص) توهين به ايشان و همچنين اقدامات خشونت بار در تظاهرات اخير در كشورهاي عربي را امري غيرقابل قبول دانست.

وي همچنين در خصوص مساله آزادي بيان و توهين به باورهاي ديني اظهار داشت كه ما متعهد به حمايت از اقامت قانوني هيات‌هاي بين‌المللي و خارجي مقيم در مصر هستيم.

نخست وزير مصر در ادامه افزود: هم اكنون مساله رسيدن به تعادل بين آزادي بيان و احترام به اعتقادات ديگران امري ضروري تلقي مي‌شود.

قنديل در پاسخ به سوالي در مورد روابط مصر و آمريكا در سايه بحران كنوني و پس از اظهارات باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا مبني بر اينكه "مصر نه يك متحد و نه دشمن آمريكاست"،‌ تصريح كرد: پيش از اين وقايع، ما هياتي متشكل از 90 بازرگان آمريكايي در 48 شركت داشتيم كه ميزان فعاليت‌هاي تجاري آنها در سطح جهان به 700 ميليارد دلار مي‌رسيد.

وي همچنين گفت: با تكيه بر منافع مشترك و احترام دو كشور نسبت به ارزش‌هاي يكديگر اين روابط محكم‌تر خواهد شد.

نخست‌وزير مصر در مورد اعتراضات اخير تصريح كرد: در روزهاي نخستين حمله به سفارت آمريكا نوعي بين تظاهركنندگان مسالمت‌آميز و افراد خرابكاري كه خود در اين تظاهرات جا زده بودند و نوعي وضعيت سردرگم را ايجاد كرده بودند. حمله به سفارت آمريكا و نيروهاي امنيتي نه تنها كمكي به پيامبر (ص) و اسلام نخواهد كرد بلكه چهره‌‌هاي منفي از اسلام و مسلمانان را به تصوير خواهد كشيد.

وي در ادامه اظهار داشت: شماري از تظاهركنندگان در قبال اقدامات اعتراض‌آميز خود مقابل سفارت آمريكا پول دريافت كرده‌ بودند.

قنديل با اشاره به اينكه تاكنون 400 تن اعتراف كرده‌اند كه اموالي را به منظور ايجاد آشوب در مقابل سفارت آمريكا دريافت كرده‌اند،‌ افزود: مقامات ذي نفع تحقيقات خود را به منظور شناسايي و دستگيري افرادي كه اين اموال را پرداخت كرده‌اند، ادامه خواهند داد.

نخست‌وزير مصر در خاتمه تصريحات خود افزود: پيگرد اين افراد تا زمان شناسايي عوامل اصلي اين اقدامات ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91062615175
  • خبرنگار : 71475