ايرانيان همچنان توهين به ساحت پيامبر(ص) را محكوم مي‌كنند؛

تجمع بزرگ حوزويان در محكوميت اهانت به ساحت پيامبر(ص)برگزار مي‌شود

در پي اهانت نفرت‌انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم(ص) علاوه بر صدور پيام محكوميت از سوي مقامات عالي‌رتبه كشورمان گروه‌ها، احزاب و شخصيت‌هاي سياسي نيز با ارائه تحليل و يا صدور پيام‌هاي جداگانه اين اقدام را به شدت محكوم كردند.

در پي اهانت نفرت‌انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم(ص) علاوه بر صدور پيام محكوميت از سوي مقامات عالي‌رتبه كشورمان گروه‌ها، احزاب و شخصيت‌هاي سياسي نيز با ارائه تحليل و يا صدور پيام‌هاي جداگانه اين اقدام را به شدت محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) روز گذشته نيز نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در محكوميت توهين به ساحت مقدس پيامبر(ص) راهپيمايي كردند.

در همين زمينه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در جلسه شوراي مركزي خود تصميم گرفت كه با همكاري مديريت حوزه علميه تجمع بزرگ حوزويان را در محكوميت اهانت به ساحت پيامبر(ص) روز يكشنبه (فردا) ساعت 12 بعدازظهر در مدرسه فيضيه قم برگزار كند.

انتشار فيلم موهن عليه پيامبر در تضاد كامل با قواعد بين‌المللي حق آزادي بيان است

معاون وزير امور خارجه نيز در اين زمينه گفت: انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام (ص) در تضاد كامل با اصول و قواعد بين‌المللي حق آزادي بيان است.

به گزارش ايسنا حسن قشقاوي در جمع طلاب نخبه سياسي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور گفت: قطعنامه‌هايي كه از سال 1999 تاكنون در شوراي حقوق بشر پيرامون "توهين به اديان" به تصويب رسيده است و همچنين قطعنامه‌هاي مشابهي كه در كميته سوم از سال 2006 ميلادي تا به امروز به تصويب رسيده‌اند عموما موضوع "منع اهانت به اديان"را در قالب مباحث مربوطه به "تبعيض نژادي و بيگانه‌ستيزي" مورد بررسي قرار داده‌اند.

وي افزود: موضوع آزادي بيان در قطعنامه "توهين به اديان" كه از سوي سازمان كنفرانس اسلامي در آخرين اجلاس كميته سوم مجمع عمومي ارائه گرديد در خلال دو بند 10 و 26 مورد اشاره قرار گرفت. در بند 10 قطعنامه آمده است هر فرد حق دارد از آزادي بيان برخوردار باشد اما اعمال اين حق بايد همراه با رعايت وظايف و مسئوليت‌هايي اعمال گردد و ممكن است بر اين اساس حق مزبور بر طبق قانون محدود گردد.

در بند 2 ماده 19 ميثاق حقوق سياسي ـ مدني نيز آمده است اعمال آزادي بيان بايد بنا به ضرورت‌هاي ذيل تابع محدوديت‌هاي معيني قرار گيرد اين محدوديت‌ها عبارتند از: الف ـ احترام حقوق و حيثيت ديگران ب ـ حفظ امنيت ملي يا نظم ج ـ حفظ سلامت و اخلاق عمومي.

معاون وزير خارجه همچنين در خصوص خشونت‌هاي فيزيكي ناشي از اعتراض به انتشار فيلم موهن در مقابل سفارتخانه‌هاي غربي گفت: هيچ انسان عاقلي به استقبال خشونت فيزيكي به ويژه منجر به مرگ يك انسان نمي‌رود ولي بايد توجه داشت كه اين "خشونت‌هاي فيزيكي" تيجه طبيعي "خشونت‌هاي رواني" ناشي از اقدامات توهين‌‌كنندگان به مقدسات ديني مي‌باشد. نمي‌توان سخن از ضرورت توقف "خشونت‌هاي فيزيكي" قبل از توقف "خشونت‌هاي رواني" ناشي از پخش چنين فيلم‌هايي نمود.

ضرورت برخورد جدی آمریکا با عوامل اصلی اقدام توهین‌آمیز اخیر

به گزارش ايسنا هم‌چنين سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، انتشار فیلمی توهین‌آمیز علیه ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را در چارچوب پروژه اسلام‌هراسی دانست و گفت: اگر کشورهای غربی و امریکا با موارد قبلی توهین به مقدسات به طور جدی برخورد نموده بودند، شاهد اهانت اخیر نبودیم.

محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: اقدام اخیر از دو منظر قابل بررسی است؛ اول این‌که این امر در واقع همان پروژه اسلام‌هراسی است که برای بهره‌ برداری‌های سیاسی دارد تکرار می‌شود. این امر دارای سابقه است و از زمان سلمان رشدی شروع شده و پس از آن نیز این امر به طور مکرر در مورد قرآن کریم، شئونات اسلامی و در مورد اخیر پیامبراکرم(ص) انجام شده است. دوم این‌که از نظر کنوانسیون‌های بین‌المللی، مقررات بین‌المللی و همین‌طور منشور ملل متحد هرگونه اهانت به ادیان ابراهیمی، پیامبران و شخصیت‌های مقدس ادیان و به ویژه کتاب‌های مقدس ادیان آسمانی محکوم شده است و این موضوع را شما به صراحت می‌توانید در کلیه این مباحث مشاهده کنید.

وي افزود: این‌گونه اقدامات نهایتا باعث خواهد شد که منازعات بین ادیان، ملت‌ها و فرهنگ‌ها بالا بگیرد و این امر به نفع بشریت نخواهد بود؛ لذا ما از دولت امریکا انتظار جدی داریم، که اگرچه در گذشته نسبت به آن کشیش امریکايی که اقدام به قرآن‌سوزی کرد کوتاهی غیرقا بل قبولی شد، شدیدا با عوامل اقدام ضدانسانی، ضدبشری و ضدعقلی اخیر برخورد جدی کند و آن‌ها نمی‌توانند بنام آزادی بیان از کنار این قضیه به سادگی بگذرند و به محکوم کردن حادثه اکتفاء کنند.

وي تاکید کرد: هم مبانی حقوقی و هم منشور سازمان ملل متحد راه را برای برخورد با این‌گونه اقدامات باز کرده و نه فقط مسلمانان بلکه جامعه بشری و همه ادیان الهی انتظار دارند که با عوامل این توهین به شدت برخورد شود. البته در طول تاریخ نیز از این نوع تلاش‌های مذبوحانه وجود داشته است ولی به تعبیر قران کریم هیچ‌کس نتوانسته نور خدا را با این شیوه‌ها خاموش کند و روشنايی و عظمت اسلام روز بروز ان‌شاءالله بیشتر خواهد شد.

نماینده ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره رویکرد گروه غیرمتعهدها نسبت به چنین موضوعاتی با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد تصریح کرد: گروه غیرمتعهدها به طور مکرر در جلسات خود هرگونه اهانت به ادیان و کتب مقدسه الهی را محکوم و شدیدا با آن برخورد کرده است و در آخرین سندی هم که گروه غیرمتعهدها منتشر کرده در چند جا با این مساله برخورد جدی داشته است، بالاخص گروه غیرمتعهدها تاکید کرده که نمی‌توان به بهانه آزادی بیان اجازه داد که به کتب و پیامبران عظیم الشان الهی توهینی صورت بگیرد و مذاهب مورد اهانت واقع شوند؛ لذا از نظر گروه غیرمتعهدها اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) امری بسیار ناپسند، ممنوع و از نظر حقوقی قابل پیگیری و پیگرد است. این نظری است که که گروه غیرمتعهد ها دارد که دو سوم جمعیت سازمان ملل و دو سوم کشورهای دنیا را تشکیل می‌دهند، ضمن این‌که همان‌طور که بیان شد خود منشور سازمان ملل متحد که همه کشورها به ان متعهد هستند این را تایید می‌کند.

اعتراض حق مسلمانان است

به گزارش ايسنا كميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل نيز در پي اعتراضات گسترده مسلمانان عليه فيلم توهين‌آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص)، از اين فيلم انتقاد كرد و اعتراض را حق مسلمانان دانست.

ناوي پيلاي در گفت‌وگويي خبري اذعان كرد كه اين فيلم كاملا عمدي و با نيت‌هاي مغرضانه براي نشان دادن تصويري شرم‌آور از مسلمانان ساخته شده است.

وي گفت: من كاملا درك مي‌كنم كه مسلمانان بخواهند به طور جدي و محكم عليه اين فيلم اعتراض كنند و اين حق آنهاست كه اين كار را در آرامش انجام دهند.

كميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل همچنين از رهبران مذهبي و سياسي خواست تا در اين شرايط خونسردي خود را حفظ و از ادامه خشونت‌ها جلوگيري كنند.

بر اساس گزارش پايگاه خبري سازمان ملل، ناوي پيلاي بهترين راه واكنش به اين فيلم را بي‌توجهي به آن عنوان كرد.

هم‌چنين آيت‌الله آملي لاريجاني رييس قو قضاييه با صدور پيامي اقدام موهين اخير عليه ساحت مقدس حضرت محمد (ص) پيامبر بزرگ اسلام را محکوم کرد و خواستار واکنش سازمان هاي بين المللي و مجامع اسلامي شد.

وي گفت: يکبار ديگر دست پليد استکبار از آستين صهيونيسم بين الملل به بهانه آزادي بيان و عقيده بيرون آمد و قلب مسلمانان و موحدان عالم را جريحه دار کرد.

وي اظهار كرد: هر چند بي حرمتي به ساحت مقدس انبيا الهي، خصوصا پيامبر اعظم اسلام حضرت محمد(ص) براي اولين بار نبوده، ليکن در اين مقطع از زمان که بيداري اسلامي منطقه و بلکه جهان را فرا گرفته است،عواقب اين اقدام موهن درس بزرگ و فراموش نشدني به استکبار جهاني و اذناب آن خواهد داد. دولت آمريکا نيز نمي تواند به بهانه آزادي بيان اززير بار مسئوليت اين اقدام غير قابل گذشت شانه خالي کند.

وي ادامه داد: همگام با حرکت عظيم امت اسلامي در سراسر جهان ،بر مجامع جهاني خصوصا تشکل هاي بزرگ اسلامي و بالاخص سازمان کنفرانس اسلامي است که از قافله امت اسلام عقب نمانده و به وظيفه شرعي و انساني خويش در دفاع از اسلام و مسلمين گام اساسي بر دارند.

ريیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نيز با صدور پیامی، ضمن تاکید بر نگرانی صهیونیستها از موج بیداری اسلامی، توطئه توليد و نمايش فيلم توهین‌آميز درباره پيامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و واکنش متحد مسلمانان جهان را درسی تاریخی برای آینده عوامل ساخت برشمرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: هجمه صهيونيست‌ها و دنياي استكبار به ارزش‌ها و مقدسات اسلامي سابقه طولاني دارد و اين امر در سالهاي اخير به دليل موج بيداري اسلامي كه موجب نگراني و وحشت صهيونيست‌ها و حاميان غربي آنان شده، افزايش يافته است كه البته اين تهاجم‌ها هر بار نيز بر ضد خودشان تمام شده است و موجب تنفر بيشتر جهان اسلام و مسلمانان جهان و صاحب‌نظران منصف مي‌شود.

وي افزود: اين توطئه جديد بي‌شرمانه و گستاخانه‌تر از قبل به نظر مي‌رسد و به همين جهت مسلمانان عكس‌العمل بيشتري نشان مي‌دهند. لذا توطئه اخير توهين بزرگ و نابخشودني به ساحت پاك و نوراني پيامبر عظيم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) كه قلب ميليون‌ها مسلمان جهان را به درد آورده، محكوم است.اميدوارم پاسخ دندان‌شکنی که مسلمانان جهان متحد و هم‌صدا، به اين توطئه صهيونيستي و آمريكايي دادند، درسي تاريخي براي راه آينده آنها باشد.

جنگ نرم دشمنان عليه ايران جنگ با تفكر شيعی است

نماینده سلسله و دلفان گفت: جنگ نرم دشمن بر عليه كشور ایران به خاطر ترس از تفكر شيعی است، دشمن از تبيين انديشه و تفكر شيعی در جهان به شدت هراس دارد و اقداماتي مختلف از جمله تحريم ها، تهديدها، حضور در منطقه مبارزه خود عليه كشور ايران را آغاز كرده تا شايد بتواند مانع از نفوذ تفكر شيعی در جهان شود.

حجت الله خدايی سوری به جنگ نرم دشمن عليه انقلاب اسلامی ايران اشاره كرد و گفت: دشمن با جنگ سخت و تحريم نتوانست در مبارزه با ملت ايران به نتيجه برسد و امروز در قالب جنگ نرم و كارهای فرهنگی می خواهد به اهداف خود برسد كه ضرورت دارد در جنگ امروز كه يك جنگ نرم افزاری است ملت ما با تفكر شيعی خود در صحنه حضور يافته و دشمن را در رسيدن به اهداف شومش مأيوس سازند.

وی بر ضرورت يادآوری و آشنا كردن نسل جوان جامعه با جنگ نرم دشمن تأكيد كرد و افزود: جنگ نرم دشمن بر عليه كشور ما به خاطر ترس از تفكر شيعی است، دشمن از تبيين انديشه و تفكر شيعی در جهان به شدت هراس دارد.

سوری با بيان اينكه تفكر شيعی است كه جهاد را برای ما تعريف كرده گفت: بحث ولی فقيه به عنوان نائب امام زمان(عج) در تفكر شيعی مطرح شده است و ما بايد هوشيار باشيم از تفكر شيعی غافل نشويم؛ در دنيا 50 كشور با تفكر اهل سنت وجود دارد كه استكبار جهانی سر سوزنی از آنها هراس ندارد اما از تفكر شيعی به شدت در هراس است و تمام توان خود برای مبارزه و مقابله با اين تفكر را به كار بسته است.

نماينده مردم سلسله و دلفان گفت: تفكر شيعی اطاعت پذيری از علمای دينی، عمل به دستورات دينی را برای ما بيان كرده و به ما آموخته است كه كار كردن ما بايد فقط برای خدا باشد.

هدف جسارت‌كنندگان به پيامبر(ص) ايجاد اختلاف بين پيروان اديان الهي است

معاون اول رييس جمهور نيز با اظهار تأسف از جسارتي كه توسط صهيونيست‌ها به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) بعمل آمد، گفت: هدف كساني كه چنين فيلمي را طراحي كردند، قطعاً ايجاد اختلاف بين سه دين بزرگ اسلام، مسيحيت و يهوديت است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي اظهار كرد: دشمنان غافل هستند كه ما به همان اندازه كه براي نبي اسلام(ص) احترام قائل هستيم براي ديگر پيامبران نيز احترام قائليم و حضرت عيسي و حضرت موسي(ع) را نيز همانند رسول گرامي اسلام(ص) دوست داريم.

معاون اول رييس جمهور افزود: دوستي ميان اديان حامل پيام اتحاد و مبارزه با تفرقه‌افكني كساني است كه مي‌خواهند ميان ملت‌ها و مذاهب پيرو اديان آسماني اختلاف ايجاد كرده و از آب گل‌آلود ماهي بگيرند كه به لطف خدا هرگز نخواهند توانست به اهداف پليدشان دست يابند.

رحيمي تصريح كرد: عذاب الهي در انتظار كساني است كه چنين جسارتي را به ساحت نبي اكرم(ص) انجام دادند.

كشورهاي اسلامي در مبادلات تجاري با آمريكا تجديدنظر كنند

هم‌چنين سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت كه كشورهاي اسلامي مي‌توانند علاوه بر قطع روابط ديپلماتيك خود با آمريكا در مبادلات اقتصادي، تجاري و فرهنگي با اين كشور هم تجديدنظر كنند تا آنها ديگر به مقدسات اسلامي توهين نكنند.

حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري در گفت‌وگو با ايسنا، اهانت اخير به پيامبر اسلام را نشان دهنده اوج خشم و عصبانيت دشمنان اسلام، صهيونيسم جهاني و آمريكا از رشد به افزايش اسلام‌گرايي در دنيا و بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمان دانست.

وي افزود: شايد حاميان اين فيلم موهن خودشان حدس مي‌زدند كه توهين به پيامبر اسلام بازتاب وسيعي خواهد داشت، اگرچه شايد اين حد از خشمي كه در مسلمانان ايجاد شده را پيش‌بيني نمي‌كردند، اما به هر حال آنها مي‌خواستند به نوعي عصبانيت‌شان را نشان دهند.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس يادآور شد:‌ غير از اقدامات انقلابي كه انتظار مي‌رفت در بقيه كشورهاي اسلامي رخ دهد و شاهد قيام مردمي باشيم، بايد راهكارهاي عملي ديگري را هم در نظر گرفت از جمله قطع رابطه ديپلماتيك كشورهاي اسلامي با آمريكا و يا تذكر به آنها و همچنين تجديدنظر در مبادلات اقتصادي، تجاري و فرهنگي با اين كشور.

طاهري ادامه داد: اگر مسلمانان و كشورهاي اسلامي مي‌خواهند درس بزرگي به دشمنان اسلام بدهند بايد راه‌هايي را بروند كه بازدارندگي بيشتري داشته باشد و موجب شود آنها هم نسبت به چنين اقداماتي تجديدنظر كنند و احترام به مقدسات اسلامي را داشته باشند.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر تاثير اقدامات فرهنگي براي شناساندن چهره واقعي اسلام و پيامبر (ص)، تصريح كرد: استفاده از شيوه‌هاي هنري براي بيان واقعيت‌هاي دين مبين اسلام و ويژگي‌هاي برجسته‌ي شخصيت متعالي پيامبرعظيم‌الشان اسلام قطعا مي‌تواند اثرگذار باشد.

وي اضافه كرد: البته همين مقدار تبليغات منفي كه آنها عليه قرآن و اسلام مي‌كنند خود به خود مردم دنيا را علاقه‌مند مي‌كنند كه واقعيت‌هاي ديني ما را بشناسند، همان‌گونه كه در سال‌هايي كه قرآن‌سوزي و اسلام‌هراسي را شاهد بوديم در يكي از همان كشورها، قرآن پرفروش‌ترين كتاب بود، اين بدين معناست كه خود به خود حساسيتي در مردم ايجاد مي‌شود كه ببينند اين كتاب چه دارد كه از آن مي‌ترسند.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس در پايان تاكيد كرد كه كشورهاي اسلامي بايد در يك هماهنگي و هم‌افزايي نسبت به شناساندن بيشتر زيبايي‌هاي دين اسلام و ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين دين و شخصيت‌هاي برجسته‌اي مثل پيامبر عظيم‌الشان به ساير مردم دنيا اقدام كنند.

دولت و ملت آمریکاجلوی این توهین بزرگ رابگیرند

در پی اهانت دشمنان اسلام به ساحت مقدس حضرت رسول(ص)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نيز پیامی صادر كرد.

محسن رضایی گفت: رویداد ناگوار و تلخی که طی روزهای گذشته اتفاق افتاد و بار دیگر خوی پلید صهیونیسم بین الملل را در قالب یک فیلم موهن به ساحت پیامبر نور و رحمت(ص) نشان داد، امت بزرگ اسلام را داغدار کرد و به خروش واداشت.

وي ادامه داد: این بازی دو سر باخت ملعبه های شیطان اگرچه به خیال خام صحنه گردانانش یک واکنش به جا در برابر موج اسلام خواهی ستم دیدگان عالم بود اما نه تنها این موج را فراگیرتر خواهد کرد بلکه آتشی شد که دامن آنان را فرا گرفت و در آینده تبدیل به موج سوم بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام شده و امید می رود که با همدلی و اتفاق نظر مسلمانان پیروزی نهایی را رقم بزند.

وي گفت: اینجانب نیز همراه با ملت شریف ایران و سایر مسلمانان جهان از این توهین بی شرمانه ابراز انزجار کرده و از دولت و ملت آمریکا می خواهم که هر چه سریعتر جلوی این توهین بزرگ را بگیرند.

جنگ با ايران، جنگ با دين است

نماينده همدان در مجلس خبرگان رهبري، نجات بشریت را در گرو تقویت حوزه‌های علمیه شیعی دانست و گفت: اگر مردم حجاب و عفاف دارند، نماز می‌خوانند، پاکدامن هستند و حلال و حرام را رعایت می‌کنند به برکت دین است و این علمای دینی بودند که مردم را با دین خدا آشنا کردند.

به گزارش ایسنا آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدی در کنگره ملی علمای ربانی در شهرستان دلفان استان لرستان، با بیان اینکه "اسلام قبل از اینکه دین علم باشد، دین عقل است"، اظهار كرد: حرمت‌ها، کرامت‌ها و ارزش‌های علمای دینی از دین علما سرچشمه گرفته است و اگر این علمای متعهد ذوب در دین خدا نمی‌شدند نمی‌توانستند دین خدا را برای ما تجزیه و تحلیل و ما را جذب دین کنند.

وي با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه و با بیان اینکه "علمای شیعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، زهد و ورع و جهاد برای ما اسوه بوده و هستند"، خاطرنشان کرد: قداست و ارزش هر عالم و دانشمندی به آن علمی بستگی دارد که طرفدار آن هستند. در میان چهار هزار رشته علمی، هیچ علمی ارزشمندتر از علم معرفت‌الله و دانش حق‌شناسی و خداشناسی وجود ندارد. معرفت‌الله است که در عالم آخرت به درد انسان می‌خورد و سایر علوم مربوط به این دنیا هستند اما علم معرفت‌الله را انسان می‌تواند با خودش به آن دنیا نیز ببرد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تکریم و احترامی که شما برای بزرگان دین خود قائل هستید به دلیل آن است که این علما علم خداشناسی را به شما معرفی کرده‌اند، پس کسی که به یک عالم دینی خدمتگزاری و اکرام می‌کند در حقیقت به شخص ذات اقدس الهی اکرام و احترام کرده است.

امام جمعه همدان با بيان اینکه "شرافت هر علمی به شرافت و ارزش موضوع آن علم بستگی دارد"، تصریح کرد: خداوند متعال نعمتی ارزشمندتر از نعمت دین به انسان‌ها نبخشیده است و در نتيجه جا دارد انسان همه چیزش را فدای دین کند.

وي خطاب به روحانيون حاضر، با بيان اينكه "لباسی که شما روحانیون بر تن دارید نشانه ایثار و فداکاری شما در راستای احیا دین است"، گفت: اگر امروز شاهد هستیم در جامعه گرفتاری‌هایی وجود دارد به دلیل این است که دین واقعی هنوز به ما نرسیده است، چراکه اگر دین خدا به معنای واقعی خودش محقق شود جامعه ما رستگار می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پايان گفت: دشمن با وجودی که می‌داند ایران اسلامی بمب اتم ندارد، به ظاهر به بهانه بمب اتم به روش‌های مختلف از جمله تحریم و تهدید و جنگ نرم به مبارزه با این کشور برخواسته است، در صورتی که جنگ دشمن عليه ایران در باطن، جنگ دین است و آنها به این بهانه به جنگ دین آمده‌اند.

فصل جديد بيداری اسلامی در پي خشم مسلمانان از توهين به پيامبر در راه است

عضو هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان در مجلس با محكوميت اقدام اخير دولت آمريكا و توهين به مقدسات اسلام اظهار كرد: صهيونيست‌ها در اين باره دچار يك خطای محاسباتی جدی شدند، چراكه شعله‌های خشم مسلمين می‌تواند فصل جديدی از بيداری اسلامی را ميان كشورهای اسلامی رقم زند.

به گزارش ايسنا ابوالقاسم جراره، نماينده مردم بندرعباس، ابوموسی، بندرخمير، حاجی‌آباد و قشم در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه توهين به پيامبر(ص) بعنوان اشرف مخلوقات، توهين به بشريت و تمامی اديان الهی محسوب می‌شود، تصريح كرد: اين اقدام ناجوانمردانه از سوی سردمداران نظام سلطه و استكبار از جانب مسلمانان در سراسر جهان پاسخ قاطعانه‌ای دريافت خواهد كرد.

نماينده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا اين حركت يك طراحی هدفمند صهيونيستی در سالروز حادثه مشكوك يازده سپتامبر بوده است، اما استراتژيست‌های صهيونيست در اين باره دچار يك خطای محاسباتی جدی شدند، چرا كه شعله‌های خشم مسلمين می‌تواند فصل جديدی از بيداری اسلامی را در ميان كشورهای اسلامی رقم بزند.

سخنگوی فراكسيون جوانان مجلس شورای اسلامی آشكارشدن دورويی و نفاق دولت ايالات متحده در منطقه در بی‌پاسخ گذاشتن و عدم برخورد با اين توهين را از ديگر عواقب اين توهين آشكار عنوان نمود و افزود: تاثيرپذيری و تبعيت تمامی اركان سياسی و تبليغاتی آمريكا ازصهيونيست‌ها در اين نوع حركات كاملا آشكار است.

وی تصريح كرد: نظام‌ سلطه از روی ضعف و ناكامی برابر بيداری اسلامی كه روزبه‌روز در سراسر منطقه و جهان درحال گسترش است به اين حركات روی می‌آورند، كه البته نه تنها نتيجه‌ای بدنبال نخواهد داشت، بلكه عواقب آن متوجه خودشان خواهد شد. اين حركات پليد دشمن در برابر بيداری اسلامی، نشانه‌ی عظمت و اهميت اين خيزش و رشد روزافزون آنان است.

نماينده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: نور و رحمت الهی، پيامبر خاتم(ص) را برخلاف اراده مستكبران، در تمامی عالم فراگير خواهد كرد، چرا كه اين وعده الهی است.

مسيحيان و يهوديان با برگزاري تجمع از اهانت به پيامبر اعلام انزجار كنند

يك نماينده اصولگراي مجلس، به مسيحيان و يهوديان توصيه كرد تا در روزهايي كه به مراكز مذهبي مراجعه مي‌كنند، در اين مراكز با برگزاري تجمعي از اهانت صورت گرفته به پيامبر اسلام (ص) اعلام انزجار كنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين حميد رسايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: خوب است مسيحيان و يهوديان بويژه در كشور خودمان براي دفاع از حيثيت خودشان نسبت به هتك‌حرمت حضرت محمد (ص) واكنش نشان دهند.

وي افزود: امروز اهانت به پيامبر گرامي اسلام (ص) هرچند براي همه مسلمانان عالم دردناك است و باعث رنجش و آزردگي آنها شده، نبايد از ياد ببريم كه براي ما فرصتي ايجاد كرده تا دوستان پيامبر در سراسر دنيا با هم متحد شوند، نسبت به دشمنان انبياي الهي به ويژه پيامبر اكرم (ص) با اتحاد و همبستگي موضعي اتخاذ كنند تا كم كم جريان استكبار و صهيونيست محو شوند.

اين عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس با بيان اينكه اهانت به پيامبر اسلام (ص) به عنوان خاتم‌الانبياء، اهانت به تمام انبياست، يادآور شد: اهانت به حضرت محمد (ص) در حقيقت اهانت به مسيحيان عالم و حضرت مريم است، چراكه قرآن تنها كتاب آسماني بدون تحريف است كه از عفت و پاكدامني حضرت مريم (س) دفاع كرده و در سرتاسر قرآن كريم نسبت به انبياي الهي بويژه حضرت مسيح با اكرام و احترام ياد شده است.

رسايي تصريح كرد: هيچ‌گاه از سوي مسلمانان و علما و هنرمندان مسلمان نسبت به هيچ پيامبر الهي اهانتي صورت نمي‌گيرد و اگر اهانتي به ديگر انبياي الهي مثل حضرت عيسي و موسي (ع) شود، مسلمانان همانقدر كه نسبت به اهانت پيامبر (ص) متاثر مي‌شوند، از اين موضوع هم اعلام انزجار، خشم و عصبانيت مي‌كنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت: سردمداران رژيم آمريكا اعلام كردند ما نمي‌توانيم جلوي ابراز عقيده شهروندانمان را بگيريم، دروغ مي‌گويند، آنها اعتقادي به ابراز عقيده ندارند بلكه اين موضع‌گيري آمريكا حكايت از اين دارد كه آنها پشت پرده اصلي اين فيلم هستند، زيرا اگر كسي بخواهد در مورد هولوكاست دروغين اعلام موضع كنند، جلويش را مي‌گيرند.

آمريكا هر چه زودتر عوامل فيلم توهين به ساحت پيامبر (ص) را مجازات كند

مسئول امور روحانيت رياست جمهوري با محكوم كردن اهانت اخيري كه از سوي صهيونيست‌ها عليه پيامبر اسلام(ص) صورت گرفته است، گفت: اين اقدام نابخردانه‌ي صهيونيسم‌ها در واقع يكي از توطئه‌هاي شوم عليه مسلمانان در سراسر جهان است و در راستاي ايجاد نزاع و اختلاف بين اديان الهي صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمين ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه اين قضيه در ايام سالگرد 11 سپتامبر صورت گرفته و در پشت آن نيت‌هاي مشكوك و شومي نهفته است، ادامه داد: دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي متهم اول اين حادثه هستند و اگر دولت آمريكا در ادعاي خود مبني اين‌كه پشت اين قضيه نيست، صادق است بايد هرچه زودتر عوامل توليد و پخش اين فيلم را به مجازات برسانند.

وي گفت: مقامات آمريكايي ادعا كردند كه آزادي بيان است و ما نمي‌توانيم جلوي چنين كارهايي را بگيريم. سوال اين است كه با توجه به اين موضوع يعني آزادي بيان آيا اجازه مي‌دهند چنين فيلمي در مورد هولو كاست ساخته شود؟

ميرتاج‌الديني با بيان اين‌كه در اين فيلم به مقدسات بيش از يك ميليارد و نيم مسلمان اهانت شده است ادامه داد: اين فتنه شومي است و باعث درگيري و نزاع در دنيا بين اديان مي‌شود.

مسئول امور روحانيت رياست جمهوري در مورد انگيزه طراحان اين قضيه گفت: انگيزه اول بخاطر واهمه‌ي‌ است كه آنها از گسترش اسلام در سراسر جهان به خصوص آمريكا و اروپا دارند؛ در حال حاضر افراد زيادي در اين مناطق به اسلام گرايش دارند و چهره نوراني و تابناك پيامبراسلام (ص) وجدان‌هاي بيدار و پاك را به خود جلب مي‌كند و جريان صهيونيسم و حاميان آن نيز براي مقابله با اين موضوع به انجام چنين اقدامات شومي دست مي‌زنند، گرچه اثر اين اقدامات مشكوك و ضدمقدسات به خود آنها بر مي‌گردد.

ميرتاج‌الديني در پايان با بيان اين‌كه موج دوم بيداري اسلامي در جهان ايجاد شده گفت: در پي اين بيداري به رژيم صهيونيست و حاميان آن ضربه‌هاي مهلكي وارد خواهد شد.

توهین به ساحت پیامبر مکرم اسلام عواقب سختی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت

يك عضو هیات رئیسه مجلس، تولید فیلم‌ها و کالاهای فرهنگی مخرب و موهن به اسلام و ارزش‌های اسلامی را در راستای پروژه قبح‌زدايی از مقدسات مسلمین جهان ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا محمد آشوري اظهار کرد: سیر انجام این قبیل اقدامات با حمایت مستقیم صهیونیست‌ها از حدود 10 سال پیش آغاز شده و هر ساله شاهد تکرار آن هستیم و این در حالی است که خشم فرو خورده مسلمین جهان اکنون ابعاد تازه‌ای از بروز به خود یافته و نمونه‌هایی از آن طی روزهای اخیر در کشورهای اسلامی مشاهده شده است.

وي افزود: این توهین‌ها در حالی صورت می گیرد که جهان اسلام با دسیسه آفرینی‌های غرب و استکبار گرفتار مشکلات پیچیده بسیاری است و تفرقه‌افکنی عوامل صهیونیست در میان کشورهای اسلامی، آنها را از رسیدن به راهکاری واقعی برای مقابله با این قبیل اقدامات عاجز کرده است.

آشوری توهین به رسول مکرم اسلام را توهین به یکی از وجوه مشترک همه ادیان الهی و مسلمین برشمرد و گفت: عاملان این حرکت سخیف که اعتقادی به هیچ ارزش و اصولی ندارند به عواقب اقدام احمقانه خود خواهند رسید و در این میان بسیاری از سران فاسد کاخ سفید هستند که با سکوت در برابر این جنایت فرهنگی، چهره مزورانه خود را به نمایش می گذارند.

اين عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن تقدیر از حضور عالمانه مردم هرمزگان و جزایر جنوبی کشورمان در خیزش عمومی پس از برگزاری نماز جمعه در برابر این اقدام، حفظ وحدت و یکپارچگی را تیری بر قلب دشمنان اسلام و مسلمین دانست و گفت: بدون شک پیروزی واقعی ملت‌های مسلمان نزدیک است و نقشه واقعی جهان در آینده‌ای نه چندان دور با اراده و شور وصف ناپذیر ملت‌ها ترسیم خواهد شد و در آن جایی برای سران فاسد و مستکبر امروزی نخواهد بود.

دشمن مي‌خواهد حساسيت مسلمانان به مقدسات را كم كند

دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: با انتشار نسخه اينترنتي فيلم موهن درباره پيامبر اسلام (ص)، ملت‌هاي انقلابي مصر و ليبي جزو اولين كشورهايي بودند كه نسبت به اين موضوع اعتراض خود را نشان دادند و اين موضوع حاكي از اين است كه اسلام نقش موثري در انقلاب‌هاي منطقه داشته است.

رامين شمسايي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: از لحاظ بعد مكتبي ما معتقديم پيامبر ما رحمة‌للعالمين است و حضور ايشان در عالم مجردات همچون خورشيد عالم‌تابي است كه با چنين اهانت‌هايي نور ايشان كاهش پيدا نمي‌كند.

وي يادآور شد: اين توهين‌ها مسبوق به سابقه است و از كشيدن كاريكاتور پيامبر اعظم (ص) و به آتش كشيدن قرآن كريم آغاز شد. دشمنان با اين روند و افزايش حجم اهانت‌ها قصد دارند كه حساسيت مسلمانان را نسبت به مقدساتشان پايين بياورند و طوري عمل كنند كه مسلمانان نسبت به تحولات جهاني منفعل باشند.

دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به موج اعتراضات عليه اين فيلم توهين آميز اظهار كرد: از آنجا كه عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد، هر اهانتي كه صورت مي‌گيرد، مسلمانان نسبت به گذشته حضور گسترده‌تري در عرصه پيدا مي‌كنند و با اعتراضات سازماندهي شده بيشتر از پيش عليه آمريكا و مستكبران متحد مي‌شوند.

شمسايي خاطرنشان كرد: غربي‌ها و بويژه آمريكايي‌ها معتقد بودند انقلاب‌هاي رخ‌داده در منطقه تنها ريشه‌هاي آزاديخواهانه داشته و اسلام‌گرايي جزو دلايل وقوع اين انقلاب‌ها نبوده است اما با انتشار نسخه اينترنتي اين فيلم، ملت‌هاي انقلابي مصر و ليبي جزو اولين كشورهايي بودند كه نسبت به اين موضوع اعتراض خود را نشان دادند و اين موضوع حاكي از اين است كه اسلام نقش موثري در انقلاب‌هاي منطقه داشته و در واقع اين مساله ثابت شد كه نقطه مركزي انقلاب‌هاي منطقه، اسلام‌خواهي بوده است.

اين فعال دانشجويي در پايان، نقش جنبش دانشجويي در راستاي اين اعتراضات را با اهميت دانست و گفت: به نظر ما تمام حمايت‌كنندگان از ساخت چنين فيلمي بايد مجازات شوند و سازمان ملل بايد از كشورهاي اسلامي عذرخواهي كند.

اهانت دشمن به مقدسات موجب گسترش بيداري اسلامي است

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی گفت: توطئه‌ها و اهانت‌های دشمن به مقدسات اسلام موجب گسترش بیداری اسلامی و افزوده شدن به آمار مسلمانان می‌شود.

به گزارش ایسنا امیر سرتیپ دوم رضا آذریان ظهر امروز (25 شهریور) با بيان اينكه "در سال جاری هفته دفاع مقدس با دهه کرامت مصادف شده است و شور خاصی را به برنامه‌های این هفته می‌دهد"، افزود: از زمان به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال توطئه‌آفرینی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند به گونه‌ای که یک روز بعد از تثبیت حکومت اسلامی ایران در 13 فروردین 1358 اولین تجاور را به مرزهای ایران کردند.

وي با بیان اینکه "در طول تاریخ ایران اسلامی، اختلافات سیاسی داخل کشور نیز نشأت گرفته از توطئه‌های دشمن بوده است"، ادامه داد: وحدت بین نیروهای مسلح از آنجایی شروع شد که همه یکصدا گوش به فرمان حضرت امام راحل(ره) شدند و تصمیم به راندن دشمن از خاک جمهوری اسلامی گرفتند.

آذریان، وظیفه رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس را بسیار سنگین دانست" و تاكيد کرد: باید واقعیت‌ها را به نسل جوان و نسلی که جنگ را ندیده است نشان داد و آنها را نسبت به برنامه‌های دشمن آگاه کرد.

فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبي در ادامه، با اشاره به توان دفاعي امروز كشور اظهار كرد: قدرت نظامی ایران در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، چراکه تجربیات هشت سال دفاع مقدس در صنایع دفاعی امروز تجمیع شده است. پیام ارتش و نیروهای مسلح، پیام امنیت و صلح است و تا زمانی که به خاک و منطقه ایران اسلامی تجاوزی نشود، ارتش واكنش نشان نمی‌دهد.

وي با بیان اينكه "در حال حاضر بیشترین تجهیزات الکترونیکی بومی در صنایع دفاعی كشور ساخته و استفاده می‌شود"، افزود: تمام سیستم‌های ارتباطی نیروهای مسلح، بومی و غیر قابل رهگیری توسط دشمن است و این امر از تجربیات هشت سال دفاع مقدس محسوب مي‌شود.

در پي اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) مهدي زاهدي رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پیامی خواستار محکومیت و مجازات دست‌اندرکاران این اقدام موهن شد.

به گزارش ايسنا محمد مهدی زاهدی در پیام خود آورده است: تاریخ شاهدی بر همه ناملایمت‌ها، نامهربانی‌ها و اهانت‌ها به ساحت نبی مکرم اسلام از جانب کسانی است که تاب درک وسعتِ رحمت را نداشته اند.

وی ادامه داد: توهین حکایت از اوج عجز و تهیدستی و خفت مدعیان دروغین فرهنگ، تمدن و آزادی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینک که همگان شاهد خیزش بزرگ امت اسلامی در پی مجد فرهنگ و تمدن با شکوه اسلام هستند، اهانت به ساحت پیامبر اعظم جلوه شیطانی و بی فرهنگی غرب و دشمنی صهونیست از اسلام را بار دیگر برای همگان برملا ساخت، بی شک همه این اقدامات شاهدی است از ترس و وحشت سران ظلم از بیداری و جنبش اسلامی.

زاهدی افزود: انتظار است که کشورهای اسلامی و سران بلاد مسلمان قاطعانه اقدامی عملی برای مقابله با این جریانات منحوس بعمل آورند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطر نشان کرد:همه نهادها بویژه دستگاه دیپلماسی کشور بایستی تمام ظرفیت خود را برای محکومیت جهانی این اقدام بکار بندند.

در انتهای این پیام آمده است: به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی در خانه ملت و نماینده مردم شهید پرور کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت این اقدام موهن، آمادگی هرگونه پاسخ دندان شکن را اعلام می دارد.

نخبگان بايد اهداف آمريكايي‌ها را در نطفه خفه كنند

يك استاد دانشگاه با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت پيامبر اكرم (ص) گفت: ملت‌هاي اروپايي راه حل رشد را در اسلام ديده‌اند، اما دولت‌هاي آنها براي مخدوش كردن افكار عمومي نسبت به اسلام دست به چنين اقداماماتي زده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق يوسفي‌مقدم در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري ريشه‌ اصلي اين جنايت‌ها از آمريكا و اسراييل است و از اين گونه اقدامات اهدافي را دنبال مي‌كنند كه نخبگان و افراد جامعه‌ي اسلامي بايد با يكسري اقدامات برنامه‌‌ريزي شده هدف آنها را در نطفه كور كنند.

وي با اشاره به يكي از اهداف شوم آن‌ها در جامعه‌ اسلامي گفت: بيداري اسلامي رخ‌داده در منطقه و گسترش اسلام كه اهداف آنها را در معرض خطر قرار داده است باعث شده كه آنها براي مقابله با بيداري اسلامي و رشد اسلام خواهي ملت‌هاي مسلمان در خاورميانه اين برنامه‌ريزي را طراحي كنند.

يوسفي مقدم با اشاره به هدف دوم آن‌ها اظهار كرد: در كشورهاي اروپايي و آمريكايي يك بن‌بست سياسي، اقصادي، اخلاقي و فرهنگي بوجود آمده و آنها مي‌خواهند از يك فرافكني استفاده كنند و براي رهايي از اين مشكلات سعي كرده‌اند براي ديگر اديان مشكلاتي را ايجاد كنند و ذهن مردم را به خارج از مرزهاي خود بكشانند.

وي افزود: طبعا دولت‌هاي اروپايي و آمريكايي به دنبال يك راه‌حل جديد براي پاسخ به مشكلات كشور خود هستند، ملت‌هاي آنها كه راه‌حل اين مشكل‌ها را در رشد اسلام خواهي ديده‌اند به سمت اسلام گرويده‌اند و هدف دولت‌هاي آنها مقابله با اين رشد اسلام‌خواهي است.

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: توطئه‌ ديگر آنها از انجام اين‌چنين اقداماتي، ايجاد اختلاف براي كشورهاي مسلمان از يك طرف و پيروان اديان ابراهيمي از طرف ديگر است چون منافع استكبار در فضاي التهاب و اختلاف تحقق پيدا مي‌كند و با دامن زدن بر اين اختلافات سعي در دستيبابي به اهداف خود دارند.

يوسفي مقدم با اشاره با وظايف حال حاضر مسلمانان تاكيد كرد: به نظر مي‌آيد در چنين شرايطي هوشياري و بيداري اسلامي برابر اقدامات پليد سردمداران آمريكا و اروپا امري بسيار مهمي است كه بايد از سوي نخبگان حكومتي وظايف مردم به آنها يادآور شود.

وي در پايان گفت: ما بايد از طريق رسانه‌ها و سايت‌ها اطلاعات لازم را به مردم بدهيم و آنها را از اهداف شوم آنها باخبر كنيم و وحدت را در ميان مذاهب موجود در اسلام فعال‌تر و جدي‌تر از گذشته برقرار كنيم و از تاثيرگذاري اقدامات پليد دستگاه‌هاي حاكم صهيونيستي جلوگيري كنيم.

آمریکايي‌ها ثابت کردند چه‌قدر انسان‌های کثیف و بی‌آبرویی هستند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی نيز گفت: منطق سران آمریکا در تولید و پخش فیلم علیه مقدسات مسلمانان نشان از منطق رذل و پست آن‌ها است.

به گزارش ايسنا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به پخش فیلم ضد اسلامی در آمریکا اظهار كرد: فیلمی که در آمریکا توسط یک صهیونیزم با دریافت 5 میلیون دلار ساخته و پخش شد در اوج وقاحت است.

وي با بیان این‌که «آمریکائی‌ها با تولید این فیلم آبروی خودشان را از دو جهت بردند» ادامه داد: سران آمریکا ابتدا با ترفندهای اسلامی وارد مصر شدند تا شاید بیداری‌های اسلامی را به نفع خود جلوه دهند ولی با تولید این فیلم و توهین به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان چهره واقعی خود را به همه نشان دادند و ثابت کردند چه قدر انسان‌های کثیف و بی آبرویی هستند.

این مرجع تقلید عکس‌العمل مسلمانان در مقابل این توطئه را نشانه یکپارچگی آنان در مقابل دشمنان اسلام دانست و گفت: با تولید این فیلم می‌خواستند مسلمانان را با مسیحیان به جان هم بیاندازند که با عکس‌العمل به موقع و یکپارچه مسلمانان،‌ این توطئه ناکام ماند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «هرکسی از هولوکاست حرف بزند محکوم به زندان می‌شود» تصریح کرد: آمریکائی‌ها توهین به مقدسات یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان را آزادی بیان تلقی می‌کنند و آن را محکوم نمی‌کنند، ولی اگر کسی بخواهد در مورد هولوکاست؛ سخنی بگوید او را محکوم کرده و زندانی می‌کنند‌.

وي ادامه داد: آمریکائیان با تولید و پخش این فیلم موجب نارآمی و ناامنی در سراسر جهان شدند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «منطق دشمنان قرآن و اسلام منطق توهین است» خاطرنشان كرد: منطق سران آمریکا در تولید و پخش فیلم علیه مقدسات مسلمانان نشان از رذل و پست بودن آنهاست.

مکارم‌شيرازي در پایان با بیان این‌که «کسانی که می‌خواهند با آمریکا رابطه دوستی داشته باشند باید از این حادثه عبرت بگیرند» افزود: کسانی که هنوز فکر می‌کنند آمریکا و رژیم صهیونستی می‌تواند به آنها کمک کند اشتباه می‌کنند، آنها باید از این حادثه عبرت گرفته و به منطق وحشی و آدم کشی آنها پی ببرند.

مسلمانان تاوان مجازات نکردن سلمان رشدی را پس می‌دهند

هم‌چنين يك مرجع تقليد گفت: امروز مساله اسلام‌خواهی و اسلام گرایی در همه کشورها دیده می‌شود که استکبار نیز در مقابل این رشد بی رویه اسلام ساکت نمانده و تلاش دارد که سدی در برابر آن ایجاد کنند.

به گزارش ايسنا) آیت‌الله جعفر سبحانی در آیین آغاز سال تحصیلی 92-91 جامعةالمصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در واکنشی به پخش فیلم موهن و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: پخش این فیلم تمامی مسلمانان را ناراحت کرد و امکان ندارد مسلمانی که ذره‌ای غیرت داشته باشد، در برابر این توهین ساکت بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به فایل 12 دقیقه‌ای پخش شده از این فیلم در فضای اینترنت، اظهار كرد: در این فیلم جسارت زیادی به ساحت نورانی آن حضرت شده است که همه آن خراب، افترا و توهین است.

وي تأکید کرد: اگر روز اول، کاری که حضرت امام‌(ره) با سلمان رشدی مرتد انجام دادند ملت‌های مسلمان قیام می‌کردند و حق چنین شخصی را کف دستش قرار می‌دادند، امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به وجود آموزه‌های اسلامی گسترده درباره شخصیت حضرت نبی اکرم(ص) در قرآن و روایات مختلف، گفت: ما باید این آموزه‌ را در جهان نشر دهیم تا بتوانیم دهان این یاوه‌گویان را ببندیم و عرصه را برای ساخت چنین فیلم‌های ناشایست تنگ کنیم.

وي به سرمایه‌گذاری 100 نفر از صهیونیست‌ها در ساخت این فیلم موهن اشاره و خاطرنشان کرد:‌ ساخت این فیلم به قیمت گرانی تمام شده است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز برای آن انجام شده است تا بتوانند پیامبر(ص) را انسانی بدون عاطفه و... نشان دهند.

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به این‌که «در دیدگاه برخی فلاسفه و حکما، ‌تنها به جنبه فکری و اندیشه‌ای انسان توجه می‌شود» گفت: این تعریف درباره انسان کامل، با توجه به این که تنها یک بعد انسانی را در نظر گرفته است، ‌نمی‌تواند تعریف جامعی باشد.

وي غرائز انسانی را جنبه مغفول مانده در کلام فلاسفه و حکما دانست و گفت: خداخواهی، اخلاق، زیباطلبی، عدالت‌خواهی،‌ و... از جمله غرائز عالی انسانی است که در رسیدن انسان به کمال نقش زیادی دارد. البته غرائز پایین‌تر مانند شهوت، مال، مقام و...،‌ نیز با داشتن مدیریت، در کمال انسان نقش‌آفرین است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به کمال باید علاوه بر جنبه فکری و علمی،‌ به غرائز نیز توجه داشته باشد؛ در صورت بی توجهی به یکی از این جنبه‌ها، نمی‌توان توفیقی به دست آورد.

وي داشتن بال علم و اخلاق را برای طلاب ضروری دانست و خطاب به طلاب المصطفی گفت: شما باید بتوانید این دو بال را داشته باشید و علاوه بر علم و اندیشه،‌ در اخلاق و مسائل انسانی نیز خود را تقویت کنید، تا بتوانید در جامعه اثرگذار شوید.

مجازات عاملان اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) ضروری است

رييس ديوان عالي كشور نيز گفت كه مجازات عاملان اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم قطعی و ضروری است.

به گزارش ايسنا،‌ آيت‌الله محسني‌گركاني با اشاره به توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) با توليد و پخش يك فيلم در آمريكا، افزود: دشمن شرور و کینه‌توز اسلام و قرآن، استکبار جهانی است و در راس آن آمریکا و صهیونیسم قرار دارند.

وي تاكيد كرد: مجازات عاملان اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) قطعی و ضروری است زیرا به مقدس‌ترین چهره نورانی جهان اسلام، حضرت محمد (ص) اهانت کرده است.

سازمان اوقاف و امور خيريه،مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار، مجمع روحانيون مبارز، حزب موتلفه اسلامي، حامیان آزادی قدس شریف، انجمن اسلامی علوم پزشکی اصفهان، سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،معاونت فرهنگي دانشگاه علامه طباطبايي، كميسيون حقوق بشر اسلامي ايران،حزب وحدت و همكاري ملي و ... از جمله صادر كنندگان بيانيه در محكوميت اين اقدام هستند.

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91062514626
  • خبرنگار :