اجلاس غيرمتعهدها در تهران پايان هژموني آمريكا در سطح بين‌المللي است

نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آمريكا تلاش دارد ايران را منزوي نشان دهد، برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را نشان‌دهنده پايان هژموني آمريكا در سطح بين‌المللي دانست.

نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آمريكا تلاش دارد ايران را منزوي نشان دهد، برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را نشان‌دهنده پايان هژموني آمريكا در سطح بين‌المللي دانست.

عليرضا سليمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در كشورمان اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس نشان مي‌دهد علي‌رغم تلاش‌هاي آمريكا براي منزوي كردن ايران اين اجلاس در سطح عالي در حال برگزاري است و خط بطلاني براي دوران تك صدايي آمريكا است.

وي تصريح كرد: اين اجلاس نشان مي‌دهد كه جهان وارد فضاي جديدي شده و به دنبال راهكارهاي جديد براي رفع مشكلات خود است؛ در واقع امروز ليبرال – دمكراسي و نسخه‌هاي كليشه‌‌يي غرب ديگر پاسخ‌گو نيست.

اين عضو هيات رييسه كميسيون آموزش و تحقيقات با اشاره به تحولات در خاورميانه و تلاش نظام سلطه براي تحريم ايران خاطر نشان كرد: اجلاس سران كشورهاي عدم تعهد نشان مي‌دهد كه جهان بزرگتر از آن است كه آمريكا و تصميم‌گيرندگان كاخ سفيد تصور مي‌كنند.

سليمي با اشاره به مناسبات اقتصادي ايران و برخي كشورهاي شركت‌كننده حين برگزاري اجلاس اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس و حضور سران مصر نويددهنده هندسه جديد در سطح بين‌المللي است.

وي تاكيد كرد: تجديد نظر و تحول در ساختارهاي بين‌المللي بايد از موضوعات مورد بحث در اين اجلاس باشد زيرا اكنون در مناسبات جهاني زور، تحكم و قلدرمآبي و دوران كلفت‌كردن صدا و درشت‌گويي به سر آمده است.

سليمي با اشاره به حضور مرسي،رييس جمهور مصر در اين اجلاس گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه در خاورميانه اتفاقات جديدي در حال شكل‌گيري است و در مناسبات كشورهاي اسلامي منطقه تغييرات اساسي با رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد.

اين عضو هيات رييسه كميسيون آموزش افزود: اين اجلاس مقطعي نبوده و بازخوردها و تاثيراتش مي‌تواند در ميان مدت و بلندمدت قابل مشاهده باشد.

وي با بيان اينكه موضوع استفاده ايران از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي مي‌تواند يكي از موضوعات مورد بحث در اين اجلاس باشد، اظهار داشت: برخي كشورها تصور مي‌كنند كه علم و تكنولوژي بايد براي هميشه در انحصار آنها باشد اما برگزاري اين اجلاس موضع شفاف جمهوري اسلامي ايران را نشان داده و كارشناسان نيز بر اين موضوع اذعان مي‌كنند چرا كه ايران اعلام آمادگي كرده كه سران كشورهاي شركت‌كننده در اين اجلاس مي‌توانند از سايتهاي ايران بازديد داشته باشند و مشاهده كنند كه هياهوي راه انداخته شده براي انحصار طلبي است.

سليمي تاكيد كرد: واقعيت اين است كه كشورهاي استكباري به دنبال سلطه دائمي خود هستند كه در هيچ كشوري بدون اجازه آنها گامي برداشته نشود و مشكلشان با ايران به اين دليل است كه ايران بر روي پاي خود ايستاده و آنها را قبول ندارد چرا كه حتي در اين اجلاس نيز توانايي بومي خود را به آنها معرفي مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060904952
  • خبرنگار : 71290