يك نماينده مجلس:

ايران الگوي شاخصي براي غير متعهدهاست

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينكه هدف كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، عدم وابستگي به غرب و استكبار است، اظهار كرد: ترور دانشمندان هسته‌يي، ايران را بارزترين عضو اجلاس تهران كرده است.

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينكه هدف كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، عدم وابستگي به غرب و استكبار است، اظهار كرد: ترور دانشمندان هسته‌يي، ايران را بارزترين عضو اجلاس تهران كرده است.

محمدعلي اسفناني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري اجلاس تهران و تاييد آن بر كشور، گفت: برگزاري اين اجلاس در جمهوري اسلامي في‌نفسه حائز اهميت است چرا كه علاوه بر حضور سران كشورها، ميزباني ايران و برگزاري آن در شرايط زماني حساس فعلي بسيار مورد توجه است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه ايران يكي از كشورهاي تاثيرگذار در جنبش عدم تعهد محسوب مي‌شود، واگذاري رياست آن به جمهوري اسلامي با توجه به بيداري اسلامي، شرايط منطقه و مساله فلسطين قطعا با اهميت خواهد بود.

نماينده مردم فريدن در مجلس، با بيان اينكه هدف كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد، عدم وابستگي به كشورهاي غربي و استعمار جهاني است، تصريح كرد: شكي نيست كه جنبش‌هاي اخير كه با نام بيداري در كشورهاي اسلامي شكل مي‌گيرد نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است و آنچه در اين 33 سال مشاهده شده اين است كه دشمن تلاش كرده ايران را با عناوين مختلف، غيرموثر و بي‌ثبات جلوه دهد كه برگزاري چنين جلساتي در ايران ثبات كشور را به رخ همه جهانيان مي‌كشد، ادعاهاي دروغين دشمنان را خنثي ساخته و اميد را ميان كشورهاي وابسته به غرب و شرق گسترش خواهد داد.

اسفناني با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌يي و ضرورت مطرح ساختن آن در اجلاس نهم، خاطرنشان كرد: بايد به دنيا ثابت كرد كه ايران بارزترين كشور غيرمتعهد است و نتايج توطئه‌هاي دشمنان اين موضوع را به اثبات مي‌رساند چرا كه آخرين تيرهاي آنها ترور دانشمندان ايراني بوده كه با وجود اينكه ضايعه بزرگي براي كشورمان بود اما تاثيري در پيشرفت و رسيدن به اهداف ما نداشته است.

اين نماينده مجلس يادآور شد: روزي فرا مي‌رسد كه جهانيان مي‌فهمند كشور ما مصداق بارز كشورهاي غيرمتعهد بوده و مي‌تواند الگوي شاخصي براي ساير كشورهاي عضو جنبش باشد و بدانند كه بقاء و حيات و پيشرفت بدون اتكاء به شرق و غرب وجود دارد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060804434
  • خبرنگار : 71439