بررسي پيشنهاد ايران درباره سوريه در حاشيه اجلاس وزيران نم

معاون وزير خارجه از بررسي پيشنهاد ايران درباره سوريه در حاشيه اجلاس وزيران خارجه نم خبر داد.

معاون وزير خارجه از بررسي پيشنهاد ايران درباره سوريه در حاشيه اجلاس وزيران خارجه نم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي ايسنا، امير عبدالهيان در حاشيه نشست وزراي خارجه‌ كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران در خصوص پيشنهادي كه جمهوري اسلامي ايران درباره سوريه ارائه كرده است، گفت: ما بخش‌هايي از اين طرح را در نشست مشورتي تهران كه دو هفته پيش در جمهوري اسلامي برگزار شد، ارائه كرديم و مورد اصلي طرح ما توصيه و پيشنهادي است در ارتباط با ضرورت آتش‌بس در سوريه از سوي طرفين.

وي افزود: براي اين آتش‌بس مكانيزم سه ماده‌‌اي را پيش‌بيني كرده‌ايم و در حال مذاكره بين طرفين درگير هستيم و در سوريه با معارضين ارتباط داريم . وزير آشتي ملي سوريه هم كه در تهران حضور داشت ايده‌هايي را در اين رابطه مطرح كردند و محور ما در همين رابطه در پيشنهادمان برگزاري گفت‌وگوي ملي يا كميسيون ملي براي ايجاد وفاق هر چه بيشتر ميان حكومت و گروه‌هاي معارض سياسي است .

معاون وزير خارجه كشورمان گفت: ما بندهاي ديگري را هم به آن اضافه كرديم كه در حاشيه اجلاس فعلي وزراي خارجه‌ جنبش عدم تعهد در حال رايزني دوجانبه با وزراي خارجه‌ي هستيم و انشالله در پايان اجلاس نتيجه آن را به اطلاع خواهيم رساند.

وي در رابطه با چگونگي وضعيت برگزاري انتخابات در سوريه گفت: اين مسئله بستگي به اين دارد كه در كميته ملي كه تشكيل مي‌شود دو طرف يعني حكومت و معارضين به چه جمع‌بندي برسند و چه مكانيزمي را براي برون رفت از مشكلات پيشنهاد كنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060804422
  • خبرنگار : 71417