يك عضو جامعه اسلامي مهندسين: كشورهاي "غيرمتعهد" مي‌توانند جبهه جديدي عليه استكبار باز كنند

يك عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران مي‌تواند اندكي از سطح تنش‌ها و آشوب منطقه خاورميانه بكاهد.

يك عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران مي‌تواند اندكي از سطح تنش‌ها و آشوب منطقه خاورميانه بكاهد.

عليرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه "برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران بار ديگر نشان‌دهنده عزم و اراده جمهوري اسلامي ايران براي نقش‌آفريني بيشتر در مسائل جهان خواهد بود"، اظهار كرد: با توجه به اينكه نقش بي‌بديل جمهوري اسلامي ايران در معادلات منطقه‌اي براي همه كشورها ثابت شده است، اجلاس غيرمتعهدها در تهران مي‌‌تواند پيامدهاي خوبي براي پيگيري سياستهاي جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.

وي با اشاره به حضور احمدي‌نژاد در اجلاس مكه و در نشست سازمان كشورهاي همكاري اسلامي گفت: آقاي احمدي‌نژاد در اين اجلاس اعلام كردند ما بر اساس اصول آزادي، كرامت انساني و عدالت سياستهاي خود را جلو مي‌بريم و پيگيري مي‌كنيم و به نظر مي‌رسد در اجلاس غيرمتعهدها هم بر اين سياست تاكيد شود و جمهوري اسلامي ايران بتواند جايگاهي را كه سياست‌هاي كه براساس انقلاب اسلامي استوار كرده است يعني آزادي، عدالت و كرامت انساني جوامع بشري را به اثبات رساند.

خجسته‌پور با اشاره به حضور نمايندگان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران تصريح كرد: در شرايطي كه آمريكا و انگليس و برخي كشورهاي غربي، جمهوري اسلامي ايران را به سمت انزوا تهديد مي‌كنند و مي‌خواهند در جامعه جهاني، اين كشور را به لحاظ اقتصادي، سياسي و ... تحريم كنند، حضور كشورهاي غيرمتعهد در تهران مي‌تواند بار ديگر همگرايي ايران را با كشورهاي ديگر را نشان دهد و سياستهاي كشورهاي غربي در مورد ايران را با شكست مواجه كند.

اين عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين، با بيان اينكه "امروز معادلات منطقه‌اي نشان داده است كه منطقه خاورميانه، پر تنش و آشوب شده است"،‌ افزود: فضايي كه كشورهاي غربي در خاورميانه ايجاد كرده‌اند بر اساس به آشوب كشاندن كشورهاي خاورميانه است و به نظر مي‌رسد اين اجلاس در تهران بتواند اندكي سطح اين تنش‌ها را كاهش دهد.

وي همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مراسم عيدسعيد فطر، گفت: آنچه دشمنان اسلام و بويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي مي‌خواهند اين است كه كشورهاي منطقه درگير باشند تا از دشمن اصلي كه رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني است، غافل شوند.

خجسته‌پور در پايان خاطرنشان كرد: كشورهاي غيرمتعهد با همكاري هم مي‌توانند جبهه جديدي در مقابل استكبار باز كنند و در شرايط كه امپريالسم و كشورهاي غربي مي‌خواهند سياستهاي خود را به لحاظ اقتصادي و سياسي به ديگر كشورها ديكته كنند، برگزاري چنين نشستي در كشوري مثل جمهوري اسلامي با رياست ايران، مي‌تواند نشان دهنده فضاي جديد در مقابل كشورهاي مستكبر باشد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060100045
  • خبرنگار : 71381