آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال اعلام شد

بسكتبال ايران همچنان بيستم جهان/سقوط تيم‌هاي آسيايي در آخرين رده بندي جهاني

در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال آمريكا همچنان صدرنشين است و تيم ملي ايران تنها تيم آسيايي‌ است كه جايگاهش تغييري نداشته است.

در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال آمريكا همچنان صدرنشين است و تيم ملي ايران تنها تيم آسيايي‌ است كه جايگاهش تغييري نداشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال كه پس از بازي‌هاي المپيك اعلام شد، تيم ملي بسكتبال ايران بدون تغيير جايگاه همچنان در دره بيستم جهان قرار دارد. در اين رنكينگ جايگاه پنج تيم نخست بدون تغيير باقي ماند و آمريكا، اسپانيا، آرژانتين، يونان و ليتواني هم چنان به عنوان تيم هاي اول تا پنجم جهان شناخته مي شوند.

روسيه كه در المپيك به مدال برنز رسيد با پنج پله صعود در مقام ششم قرار گرفت. چين نماينده آسيا در المپيك لندن كه نتايج ضعيفي بدست آورد با يك پله سقوط در جايگاه يازدهم قرار گرفت و ايران كه در اين المپيك غايب بود همچنان بيستم باقي ماند.

از كشورهايي كه ارتقا رنكينگ خوبي داشتند مي توان به كشورهاي فرانسه و برزيل اشاره كرد كه با 4 پله صعود به ترتيب در رده هاي هشتم و نهم جهان قرار گرفتند. تونس نماينده آفريقا در المپيك 2012 با 10 پله صعود بيست و دوم شد و بريتانيا 20 پله ارتقا داشت و بيست و سوم شد.

اردن، لبنان و كره جنوبي با دو پله سقوط سي‌ام و بيست و پنجم و سي و سوم شدند. ژاپن، قطر و چين تايپه نيز با يك پله سقوط در رده هاي سي و پنج، سي و شش و چهل و دوم شدند.

بيست تيم نخست رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال:

تيم ملي بسكتبال

1.آمريكا

2.اسپانيا

3.آرژانتين

4.يونان

5.ليتواني

6.روسيه

7.تركيه

8.فرانسه

9.برزيل

10.استراليا

11.چين

12.صربستان

13.آلمان

14.اسلووني

15.آنگولا

16.كرواسي

17.نيجريه

18.نيوزلند

19.پورتوريكو

20.ايران

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 91052515924
  • خبرنگار : 71418