/بيداري اسلامي، نويدبخش آزادي قدس/

علوي:اين روزها روز قدس به كابوسي براي رژيم صهيونيستي تبديل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي با بيان اين‌كه نقطه جوشش روز قدس به باور همه ملت‌ها، جمهوري اسلامي ايران است، گفت: روز قدس هر سال بايد پررنگ‌تر از سال‌هاي قبل در جمهوري اسلامي ايران برگزار شود و ملت مسلمان ايران هميشه اين آمادگي را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي با بيان اين‌كه نقطه جوشش روز قدس به باور همه ملت‌ها، جمهوري اسلامي ايران است، گفت: روز قدس هر سال بايد پررنگ‌تر از سال‌هاي قبل در جمهوري اسلامي ايران برگزار شود و ملت مسلمان ايران هميشه اين آمادگي را دارد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هدف استكبار از تحريم‌ها، عقب‌نشيني ملت مسلمان ايران از حركت بالنده علمي و استقرار سياسي خود از يك سو و از مواضع ضداستكباري و همچنين حمايت از ملل مستضعف به خصوص فلسطين و ملل مسلمان از سوي ديگر است و امروز مي‌بينيم كه استكبار جبهه‌اي در سوريه گشوده است، با اين تصور كه بتوانند به يكي از سنگرهاي خط مقدم جبهه مقاومت آسيب رسانند و ملت مسلمان ايران را از هم‌پيمان سرسخت جبهه مقاومت بي بهره كند، اما ملت مسلمان ايران نشان داد كه اين سياست‌هاي خشن و ضدانساني استكبار تاثيري بر اراده‌اش ندارد.

وي به تعبير مقام معظم رهبري در رابطه با تحريم‌ها و فشارهاي وارده بر ايران اشاره كرد و توضيح داد: فشارها و سياست‌هاي ضدانساني، معادلات ملت ايران را به هم نريخته و نخواهد ريخت؛ چراكه ملت ايران راه خود را شناخته و مصمم‌تر از هميشه تا آزادي كامل قدس راه خود را ادامه خواهد داد تا به هدفي كه روزي دست‌نيافتني شمرده مي شد، برسد.

علوي با اشاره به اين‌كه قدس براي هميشه از دست رفته و تحت اشغال صهيونيست ها به حساب مي‌آمد، تصريح كرد: امروز حتي خود صهيونيست‌ها آزادي كامل قدس را اتفاقي محتمل مي‌دانند و به عنوان پيش‌بيني آن را پذيرفته‌اند، پس اين دستاورد عظيم روز قدس اين باور را به ما مي‌دهد كه حركت روز قدس پرثمر، آينده‌ساز و اميدآفرين است و بايد قدر آن را به عنوان يك نعمت بدانيم و در جهت هرچه پرشكوه‌تر برگزار شدن آن، تمام توان خود را به كار گيريم و ملت مسلمان ايران پا به پاي ديگر ملت‌ها اين حقيقت را به اثبات برسانند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه برنامه روز قدس يك وسيله است، نه يك هدف، توضيح داد: هدف تعيين روز قدس توسط امام خميني (ره) در جمعه آخر رمضان آزادي فلسطين بوده است و مي‌توان هدفي فراتر از آزادي فلسطين در ديدگاه امام جست‌وجو كرد؛ چراكه امام از روز قدس با نام روز اسلام و روز جبهه‌گيري مستضعفين عليه مستكبرين ياد كردند كه اين آرمان در آزادي فلسطين خلاصه نمي‌شود.

وي مهم‌ترين عامل انتخاب روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان را جهت‌گيري در راستاي آزادي فلسطين دانست و گفت: با توجه به اين‌كه روز قدس وسيله‌اي براي آزادي فلسطين است، بايد براي برگزاري آن به نحوي برنامه‌ريزي شود كه به هدف ازادسازي قدس نزديك شويم و خوشبختانه تا به حال اين وسيله در جهت ميل به اين هدف تاثير بسزايي داشته است.

علوي با بيان اين‌كه براي فهم روز قدس در نزديك شدن به هدف آزادي فلسطين بايد فضاي منطقه و بين‌المللي را قبل و بعد نامگذاري روز قدس بررسي كنيم، افزود: قبل از نامگذاري روز قدس، در فضاي بين‌المللي رژيم اشغالگر قدس به عنوان حاكميتي مشروع و به تعبير ديگر ، اشغال‌ به رسميت شناخته شده بود و راهبرد مقاومت رو به افول بود. همچنين راهبرد سازش كه از كمپ ديويد آغاز شده بود، روز به روز گستردگي بيشتري پيدا مي‌كرد و افكار عمومي بسياري از ملت‌ها با اسرائيل همراهي داشت و باور به مظلوميت يهود به وجود آمده بود و حق داشتن كشور مستقل براي آنها قائل شده بودند بدون اين‌كه در نظر بگيرند با پايمال شدن حق ملت فلسطين همراه خواهد شد.

وي به بلندپروازي‌هاي اسرائيل قبل از نامگذاري روز قدس اشاره كرد و توضيح داد: اسرائيل دم از اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات مي‌زند و قدرت نظامي افسانه‌اي پيدا كرده بود و تقريبا در تمام جنگ‌هاي اعراب با اسرائيل، اعراب دچار شكست مي‌شدند به جز جنگ رمضان سال 1972 كه كشورهاي عربي به جاي اين‌كه منحصرا به انگيزه‌هاي قوميتي و ناسيوناليستي عربي تكيه كنند، به انگيزه‌هاي اسلامي تكيه كردند و عمليات خود را با الله اكبر آغاز كرده در نتيجه به ميزان اين‌كه به انگيزه‌هاي اسلامي تكيه داشتند، به موفقيت‌‌هايي دست يافتند.

علوي با بيان اين‌كه بعد از نامگذاري روز قدس، سال به سال انگيزه مقاومت قوي‌تر مي‌شد و راهبرد سازش به عنوان يك صيانت تضعيف مي‌شد، اظهار كرد: به دنبال مقاومت فرزندان فلسطين با دست خالي ددمنشي‌هاي اسرائيل افزايش يافت و در نتيجه افكار عمومي دچار تغيير رويكرد شد و از مظلوميت يهود به جنايتكاري صهيونيست‌ها و طرفداري از مظلوميت فلسطين چرخش پيدا كرد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اين‌كه به دنبال برگزاري برنامه پياپي روز قدس در سال‌هاي متوالي گذشته افكار بين‌المللي باور به حق مردم فلسطين در اداره كشور خويش و اشغالگر بودن اسرائيل پيدا مي‌كنند، گفت: ملل دنيا به فرزندان فلسطين حق مي‌دهند كه براي به دست آوردن حقوق خود در برابر جنايت‌هاي صهيونيست‌ها، مسلط شوند و از قدرت دفاعي برخوردار باشند. در حالي كه قبل از روز قدس، افكار عمومي چنين حقي را براي فلسطيني‌ها به رسميت نمي‌شناخت، بلكه براي اسرائيل حق مسلط شدن به هر سلاحي براي دفاع از موجوديت خود را قائل بود.

علوي با بيان اين‌كه مقاومت نيروهاي حماس و حزب‌الله و شكست اسرائيل در مقاومت‌هاي 33 روزه و 22 روزه از آثار برجسته برگزاري پياپي روز قدس در سال‌هاي بعد از انقلاب است، خاطرنشان كرد: تدريجا در جريان مقاومت فلسطيني‌ها، مقاومت و مبارزه با انگيزه‌هاي اسلامي بر مقاومت با انگيزه‌هاي قوميتي و ناسيوناليستي عربي غلبه مي‌كند و مجموعه‌هايي كه راهبردهاي ضدصهيونيستي دارند، در كشورهاي عربي زمينه حاكميت پيدا مي‌كنند ، مثل مصر و تونس ، در حالي كه مجموعه‌هايي كه انگيزه سازش با رژيم‌صهيونيستي را داشتند، با اراده مردم از قدرت پايين كشيده شدند.

وي تصريح كرد: مي‌توان گفت از زماني كه روز قدس اعلام شد، دشمن به روز قدس بيش از مسلمانان باور داشته و آن را به عنوان خطر جدي براي خود تلقي مي‌كند، يعني مرگ خود را در برنامه روز قدس پيش‌بيني مي‌كند.

علوي افزود: واكنش دشمن به برنامه روز قدس قوي‌تر از واكنش مسلمانان، اعم از ملل و حاكميت مسلمان بود. يعني ملل مسلمان آرام آرام به نهضت روز قدس پيوستند و حاكميت‌ها توجه كمرنگي داشتند، اما دشمن از سال‌هاي اوليه در آستانه روز قدس دست به حركت‌هايي مي‌زد تا انعكاس خبري روز قدس را تحت‌الشعاع قرار دهد. اين‌ها نشان مي‌دهد كه حسابي كه دشمن براي روز قدس باز كرده است بيشتر از حسابي است كه مسلمانان براي روز قدس باز كردند.

علوي با بيان اينكه اين روزها فرا رسيدن روز قدس به كابوسي براي رژيم صهيونيستي و نقطه اميدي براي ملل مسلمان و به خصوص ملت آزاده فلسطين تبديل شده است، تصريح كرد: امروز بيش از هر زمان فلسطيني‌ها اميد به آزادي دارند و دست به مبارزه بي‌امان با رژيم صهيونيستي زده اند و امروز به دنبال مبارزات با دست خالي به مبارزه و دفاع از مشروعيت و حق خود به وسيله موشك‌هاي با بردهاي مختلف دست يافته‌اند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052515815
  • خبرنگار : 71381