بيانيه جمعيت دفاع از ملت فلسطين به مناسبت روز جهاني قدس

جمعيت دفاع از ملت فلسطين به مناسبت روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر كرد.

جمعيت دفاع از ملت فلسطين به مناسبت روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين بيانيه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

فلسطين آزاد خواهد شد، در اين هيچ شبهه‌اي نداشته باشيد. «آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)»

روز قدس، روز تجلي اراده ملت‌ها براي آزادي است. روز قدس، روز نويد رهايي از ستم است. روز غيرت، روز عزت، روز کرامت و روز عدالت است. روز قدس، روز «ليحق الحق و يبطل الباطل و لو کره المجرمون» است. روز قدس، روزي مبارک است و ميمون، چرا که آدميان مشمول لطف الهي‌اند تا در کنار مظلوم باشند و بر ظالم بتازند، آنگاه که ميهمان برترين و بهترين ميزبان‌اند، در ماه آسماني رمضان. جمعيت دفاع از ملت فلسطين، ضمن تبريک اين روز بزرگ و جهاني که روز مشارکت و حضور جهانيان براي مقابله با ستم و همراهي با مظلوم براي پايان دادن به اشغال يکصد ساله سرزمين فلسطين و بريدن نفس پليد اشغالگران صهيونيست است، اعلام مي‌دارد:

1- فلسطين و قدس شريف، سرزمين مقدس اسلامي است و سلطه ي غير مسلمانان بر آن مطابق نص قرآن کريم «و لن يجعل الله للکافرين علي المومنين سبيلاً» هرگز پذيرفتني نيست و اين مطالبه جدي و هميشگي مسلمانان در هر جاي جهان که باشند، هست و تکليفي است که تا روز آزادي قدس بر همگان نوشته شده و کوتاهي در اين مهم رضايت حق را بدنبال نداشته و خسران را براي فرد و جامعه مسلمان در پي خواهد داشت.

2- بيت المقدس نماد فلسطين است و رژيم صهيونيستي با سياست‌هاي شهرک سازي، سعي در تکميل پروژه غصب اين شهر و حذف نماد بزرگ هويت ملي و اسلامي فلسطين دارد. اين سياست تجاوزگرانه که خلاف مقررات بين المللي است محکوم بوده و مجامع بين‌المللي مي‌بايست نسبت به آن واکنش موثر داشته باشند.

3- بيش از نيمي از ملت فلسطين از سال 1948 تاکنون در آوارگي بسر مي برند و همه تلاش ها بايد معطوف به برگشت اين آوارگان به سرزمين و خانه و کاشانه خود گردد. آوارگاني که در يوم النکبه و يوم النکسه نشان دادند که از آوارگي چند نسل خسته اند و آماده ايثار در راه بازگشت به خانه اند. حرکتي که بي‌ترديد انتفاضه سخت عليه اشغالگران خواهد بود و اسراييل را با قيام و مقاومت چندجانبه روبرو خواهد ساخت. چالشي که ساختار در حال فروپاشي اسراييل، توان مقابله با آن را ندارد.

4- اسراييل از زمان تأسيس اشغالگرانه در منطقه، عنصر اصلي و اساسي ناامني در خاورميانه به شمار رفته و موثرترين عامل افزايش هزينه‌هاي امنيتي و نظامي در منطقه و موجد بحران هاي متعدد از جمله عدم توسعه کشورها، تداوم عمق يابي وابستگي ها، بيکاري، فقر و غيره بوده است. بنابراين مقابله همه جانبه با اين عنصر نامطلوب و بيگانه، تکليف همه ملت‌ها و دولت هاي منطقه است.

5- بي ترديد بيداري اسلامي در کشورهاي عربي منطقه مرهون مقاومت اسلامي و فلسطين است که راه پيروزي بر استبداد و استکبار را بر ملل منطقه نمايان ساخته است و اکنون اين ملت هاي حوزه بيداري اند که به پاس اين خدمت بزرگ، ظرفيت بزرگ و گشوده شده ي اراده‌ي استقلال و آزادي، در کنار ملت فلسطين قرار دهند و آزادي قدس شريف را با همراهي با ملت مقاوم فلسطين به جهانيان هديه کند و با بريدن نفس اشغالگران صهيونيست اين نسل به پا خاسته را بر تارک تاريخ ملل منطقه و جهان اسلام تا هميشه درخشان سازند.

6- هر چند برخي مطالبات مردم سوريه مطالبات حقي است که با همکاري مردم و دولت سوريه در حال پيگيري و تحقق است اما تشديد بحران سوريه که با مداخله آشکار استکبار جهاني به رهبري آمريکا و صهيونيسم بين المللي و رژيم صهيونيستي و همچنين برخي دولت‌هاي مرتجع عربي که خود بزودي گرفتار خشم ملت‌هايشان شده و انتقام سختي را مي بايست پس دهند، مديريت مي شود، توطئه‌اي خطرناک است تا بيداري اسلامي در کل منطقه را که جريان سلطه را با خلأ استراتژيک روبرو ساخته، مديريت کند و اجازه ندهند اين بيداري به انقلابي تمام عيار تبديل شود، انقلابي که بي ترديد استقلال واقعي را براي مردم منطقه به ارمغان خواهد داشت.»

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052515786
  • خبرنگار :