در ديدار مديرعامل مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه

شيخان: روح حاكم بر جنبش عدم تعهد، اهميت آن را مضاعف كرده است

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور گفت: در شرايطي كه سردمداران نظام استكبار به دنبال فرونشاندن هر مخالفتي با تحميل افكار و انديشه‌هاي نظام مادي به ملت‌ها هستند، اميدوارم رسانه‌هاي روسي از ظرفيت‌هاي محتوايي ايجاد شده در اين اجلاس نهايت استفاده را براي رساندن پيام آن به افكار عمومي جهاني ببرند.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور گفت: در شرايطي كه سردمداران نظام استكبار به دنبال فرونشاندن هر مخالفتي با تحميل افكار و انديشه‌هاي نظام مادي به ملت‌ها هستند، اميدوارم رسانه‌هاي روسي از ظرفيت‌هاي محتوايي ايجاد شده در اين اجلاس نهايت استفاده را براي رساندن پيام آن به افكار عمومي جهاني ببرند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد شيخان در ديدار «رجب صفراف» ـ مديرعامل مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه ـ با بيان اينكه "سابقه طولاني ارتباط، دوستي و همكاري بين ايران و روسيه موجب پديد آمدن اشتراكات تاريخي و فرهنگي فراوان بين دو كشور شده است"، گفت: در عصر حاضر كه نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل به دنبال ايجاد انحصار در عرصه اطلاع‌رساني و در پي آن ترويج و نهادينه كردن عقايد خود و تحميل آن به سايرين هستند، كشورهاي دوست نظير ايران و روسيه بايد با هم‌افزايي توان خود در عرصه اطلاع‌رساني حركتي سريع‌تر را به سوي تحقق آرمان‌هاي خود سامان دهند.

وي با اشاره به اينكه نظام سلطه با استفاده از قدرت رسانه‌اي خود حقايق را به صورت گزينشي و وارونه جلوه مي‌دهد و هرجا كه منافعش اقتضا مي‌كند، حق را از نظرها پنهان مي‌كند، افزود: در شرايط امروز كه ملت‌ها بيدار شده‌اند و مطالبات مردمي به صورت روزافزون در عرصه جهاني در حال بروز و ظهور است، رسانه‌هايي كه انتشار حقيقت را مبناي عمل خود قرار دادند، رسالت سنگين‌تري در عرصه اطلاع‌رساني و هدايت جامعه بشري به سوي تعالي بر عهده دارند.

شيخان اضافه كرد: نگاه جمهوري اسلامي ايران در عرصه اطلاع‌رساني بر انتقال پيام عدالت‌خواهي، صلح، دوستي، برادري و پاكي به همه ملت‌هاي جهان استوار است و اگر همه كشورهاي مستقل چنين نگاهي را محور رويكرد و عملكرد خود در عرصه اطلاع‌رساني قرار دهند، نداي حقيقت بسيار سريع‌تر از آنچه انتظار مي‌رود در دنيا طنين‌انداز خواهد شد.

وي با بيان اينكه "حقيقت هيچگاه از بين نخواهد رفت و نمي‌توان آن را پنهان كرد"، افزود: هرگاه تلاش شود در عرصه‌اي حقيقت مكتوم و پنهان شود از قبل آن تلاش‌ها پرنده آزادي زاده شده و به پرواز خواهد آمد و اگر بيان حقيقت رويكرد اصلي رسانه‌هاي كشورهاي مستقل قرار گيرد، رسانه‌هاي نظام سلطه و جريان صهيونيزم بين‌الملل كه چارچوب كاري خود را بر دروغ‌پراكني بنا كرده‌اند به سرعت جايگاه خود را از دست خواهند داد.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور روسيه را كشوري مهم در عرصه بين‌المللي و داراي رسانه‌هاي تأثيرگذار در عرصه جهاني توصيف و خاطر نشان كرد: علاقمنديم از ظرفيت‌هاي روسيه در عرصه رسانه در همكاري‌هاي مشترك تهران ـ مسكو در حوزه‌هاي مختلف همكاري‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي بهره‌گيري نماييم تا به تعميق و گسترش روابط دوجانبه كمك شود.

شيخان با تشكر از تلاش‌هاي رجب صفراف براي تأسيس راديو و تلويزيون اينترنتي از سوي مؤسسه مطالعات ايران و روسيه با محوريت انتشار اخبار ايران گفت: هر رسانه‌اي در دنيا كه به دنبال انتشار پيام صلح و آزادي و عدالت براي ملت‌ها باشد، مورد حمايت همه ملت‌هاي جهان و بويژه ملت‌ ايران خواهد بود و جمهوري اسلامي ايران از هيچ همكاري و حمايتي در قبال چنين رسانه‌هايي دريغ نخواهد كرد.

وي به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اشاره و اظهار كرد:‌ فلسفه و روح حاكم بر اين جنبش بويژه در شرايط كنوني جهان زمينه‌اي براي اهميت مضاعف يافتن اين جنبش شده است و در شرايطي كه سردمداران نظام استكبار به دنبال فرو نشاندن هر مخالفتي با تحميل افكار و انديشه‌هاي نظام مادي به ملت‌ها هستند، اميدوارم رسانه‌هاي روسي از ظرفيت‌هاي محتوايي ايجاد شده در اين اجلاس نهايت استفاده را براي رساندن پيام آن به افكار عمومي جهاني ببرند.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه افزود: نظام استكبار با دميدن در كوره تحولات منطقه، اين رخدادها را به سوي رسيدن به هدف مهمي همچون اينكه رژيم صهيونيستي كاملاً از مركز توجهات جهانيان خارج شود، هدايت مي كند.

شيخان تصريح كرد: روسيه در مواجهه با تحولات سوريه فعالانه و مناسب عمل كرده است و لازم است ايران و روسيه با توجه به سوابق دوستي دو كشور بويژه در سال‌هاي اخير با همكاري‌هاي مشترك در عرصه‌هاي مختلف بويژه در عرصه رسانه‌اي برتري نظام سلطه در عرصه اطلاع‌رساني را به سود ملت‌هاي مستقل تغيير دهند.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، رجب صفراف ـ مديرعامل مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه ـ نيز در اين ديدار با بيان اينكه "ملت ايران پيام‌هاي ارزشمند و نجات‌بخشي براي جهانيان دارد، اما متأسفانه نتوانسته اين پيام‌ها و واقعيت‌هاي موجود اين كشور را به جهان منتقل كند، گفت: اين دقيقاً خواست سلطه‌گران است كه پيام‌هاي ملت ايران در چارچوب مرزهاي اين كشور مانده و به خارج از آن منتقل نشود.

وي افزود: ملت ايران استعداد و توان فوق‌العاده‌اي دارد كه مي‌تواند دنيا را متحول كند و به واسطه همين توانمندي‌ها بوده كه توانسته نقشه‌هاي مستكبران را با موفقيت تبديل به فرصتي براي پيشرفت و جهش كند.

مديرعامل مركز مطالعات ايران معاصر در روسيه به برگزاري اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در ايران اشاره كرد و اظهار داشت: جسارت و همت ورود به اين موضوع و برگزاري آن نزد هر كشوري وجود نداشت و بسياري از كشورهاي اسلامي حتي چنين دركي از تحولات روز منطقه نداشته تا به فكر برگزاري چنين اجلاسي باشند و برگزاري اين اجلاس باعث شده ستاد مديريت و هدايت اين تحولات به تهران منتقل شود.

صفراف در پايان تصريح كرد: ايران و روسيه ظرفيت‌هاي بسياري براي گسترش همكاري‌هاي مشترك دارند، كه شناخت اين ظرفيت‌ها از سوي دو طرف مي‌تواند به سرعت حجم همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور را تا 5 برابر ميزان فعلي افزايش دهد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91051710852
  • خبرنگار :