• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051710800
  • خبرنگار : 90068

تلاش رژيم صهيونيستي براي ممانعت از حضور محمود عباس در اجلاس تهران

روزنامه‌ دارالخليج به نقل از منابع آگاه فلسطيني از تلاش رژيم صهيونيستي براي ممانعت از حضور محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در اجلاس سران كشورهاي عضو غيرمتعهدها در تهران خبر داد.

روزنامه‌ دارالخليج به نقل از منابع آگاه فلسطيني از تلاش رژيم صهيونيستي براي ممانعت از حضور محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در اجلاس سران كشورهاي عضو غيرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين روزنامه‌ چاپ امارات به نقل از منابع ياد شده درباره پشت پرده لغو نشست وزيران خارجه كشورهاي عضو غيرمتعهدها در رام‌الله كه قرار بود روز يكشنبه برگزار شود، نوشت: به دنبال مخالفت تشكيلات خودگردان با پيشنهاد رژيم صهيونيستي مبني بر اجازه ورود به وزيران خارجه تعدادي از كشورهاي عضو غيرمتعهدها به رام‌الله در مقابل حاضر نشدن محمود عباس در اجلاس تهران، اسراييل از ورود اين وزيران به رام‌الله ممانعت كرد.

اين در حالي است كه شبكه خبري اسكاي نيوز عربي به نقل از مسوولان فلسطيني اعلام كرد كه به دليل ممانعت رژيم صهيونيستي از ورود وزيران امور خارجه چهار كشور عضو جنبش عدم تعهد به كرانه باختري، نشست وزيران امور خارجه اين كشورها در فلسطين لغو شده است.

به گفته اين مسوول فلسطيني، دفتر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به مسوولان فلسطيني اطلاع داده است كه با ورود وزيران امور خارجه چهار كشور از جمله كوبا، اندونزي، بنگلادش و مالزي به رام‌الله ممانعت مي‌كند.

مقام مذكور همچنين اعلام كرد، به دليل اين اقدام رژيم صهيونيستي، نشست وزراي امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه قرار بود در كرانه باختري برگزار شود، لغو شده است.

اين مسوول فلسطيني افزود: علت ممانعت اسرائيل از ورود وزيران كشورهاي مذكور اين است كه اين كشورها هيچ رابطه ديپلماتيكي با اسرائيل ندارند.

خبر ممانعت رژيم صهيونيستي از ورود وزراي خارجه چهار اين كشور توسط يك مسئول اسرائيلي بلندپايه نيز مورد تاييد قرار گرفت.

در همين حال رياض المالكي، وزير امور خارجه فلسطين نيز با محكوم كردن اين اقدام رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: اقدام اخير اسرائيل اقدامي خصمانه است كه هدف آن به شكست كشاندن نشست تاريخي است كه قرار بود در فلسطين برگزار شود.

قرار بود وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد امروز (يكشنبه) نشستي را در كرانه باختري برگزار كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha