ايازي در گفت‌وگو با ايسنا: براي تبليغ دين حسن خلق بهترين راهكار است

يك مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حسن خلق در حوزه تبليغات ديني اهميت و ضرورت بيشتري پيدا مي‌كند كساني كه مي‌خواهند فرهنگ‌سازي كنند بدانند با تندي و زد و خورد كاري از پيش نمي‌رود بلكه بايد حسن خلق را رعايت كنند.

يك مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حسن خلق در حوزه تبليغات ديني اهميت و ضرورت بيشتري پيدا مي‌كند كساني كه مي‌خواهند فرهنگ‌سازي كنند بدانند با تندي و زد و خورد كاري از پيش نمي‌رود بلكه بايد حسن خلق را رعايت كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي ايازي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «خداوند به پيامبر براي تبليغ دين يك اخلاق بسيار بزرگ و نيكو داده است» اظهار كرد: يكي از محورهاي آموزشي اسلام رعايت حسن خلق و خوش‌رويي است كه يكي از عوامل حسن خلق ژنتيكي است كه شامل وضعيت شخصيتي خود فرد و خانواده‌اي مي‌شود كه در آن پرورش پيدا مي‌كند.

وي افزود: شاخصه دوم حسن خلق به تربيت و سير و سلوك خود انسان برمي‌گردد چه بسا انسان‌هايي هستند كه ذاتا تندخويند، ولي با تربيت و آموزش و كنترل بر رفتار خود حسن خلق پيدا مي‌كنند، ما وقتي افراد را مي‌توانيم تشويق به حسن خلق كنيم كه اهميت و تاثير آن را در مورد موفقيت يك شخص در جامعه نشان بدهيم.

ايازي در مورد انسان‌هايي كه حسن خلق را رعايت مي‌كنند، گفت: كساني كه حسن خلق را رعايت مي‌كنند روزي بيشتري دارند، مصداق اين را مي‌توان در مورد كاسب يك محل ديد كه با رعايت حسن خلق استقبال بيشتري از او مي‌شود و يا استادي كه حسن خلق دارد دانشجويان براي پذيرش حرف‌هايش و رفتن بر سر كلاس او علاقه بيشتري از خود نشان مي‌دهند.

اين استاد حوزه ادامه داد: افراد خوش‌رو بهتر و راحت‌تر مي‌توانند كارهايشان را دنبال كنند و به نتيجه كارهاي خود اطمينان بيشتري داشته باشند ما با رعايت حسن خلق مي‌توانيم موفق‌تر باشيم چه بسا افرادي كه ذات خوب دارند ولي چون حسن خلق ندارند نمي‌توانند كار خود را خوب پيش ببرند و به موفقيت برسند.

وي گفت: مساله‌اي كه ما در جامعه داريم توجيه و آموزش افراد جامعه است كه بايد افراد به سمتي بروند كه خود علاقه به رعايت حسن خلق پيدا كنند و ماه رمضان فرصتي براي خودسازي است تا با آن چيزهايي كه بد خلقي ناميده مي‌شود مبارزه كنيم.

ايازي در پايان تصريح كرد: حسن خلق منافاتي با شفاف سخن گفتن ندارد و اگر ما مي‌خواهيم به كسي "نه" بگوييم و يا كاري را از او مي‌خواهيم بايد با حسن خلق باشد كه تاثير بيشتري دارد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050804360
  • خبرنگار :