ورود 18 هزار پناهنده سوري به لبنان

يك منبع در دفتر كميته بين‌المللي صليب سرخ در مسكو اعلام كرد، بيش از 18 هزار پناهنده سوري طي چند روز اخير وارد لبنان شده‌اند.

يك منبع در دفتر كميته بين‌المللي صليب سرخ در مسكو اعلام كرد، بيش از 18 هزار پناهنده سوري طي چند روز اخير وارد لبنان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، سخنگوي دفتر كميته بين‌المللي صليب سرخ در مسكو اظهار كرد: طي دو روز گذشته بيش از 18 هزار تبعه سوري از مرز لبنان عبور كرده‌اند و به نظر مي‌رسد موج ورود پناهندگان سوريه به كشورهاي همسايه در حال افزايش است.

اين سخنگو همچنين اعلام كرد: بسياري از اين پناهندگان در خانه اقوام، كشاورزان و دوستان خود در لبنان جاي گرفته‌اند و انتظار مي‌رود طي روزهاي آينده هزاران سوري‌‌ ديگر وارد لبنان شوند.

وي در ادامه گفت: به محض بررسي تعداد آوارگان از سوي صليب‌ سرخ لبنان، اين نهاد يك تيم پزشكي به همراه سه آمبولانس به مرز "مسنا" اعزام كرد تا به پناهندگان خدمات پزشكي ارائه كرده و همچنين آب آشاميدني ميان آنها توزيع كنند.

دفتر صليب سرخ بين‌المللي در مسكو اعلام كرد: صليب سرخ بين‌المللي اخيرا تعدادي ديگر از كاركنان پزشكي را براي تقويت اين تيم پزشكي حاضر در مناطق مرزي اعزام كرده تا به توزيع ضروريات بپردازد و تا به حال نزديك به 300 خانواده از كمك‌ پزشكي صليب‌ سرخ بهره‌مند شدند.

در حال حاضر صليب‌ سرخ بين‌المللي و هلال‌ احمر سوريه به بيش از 600 هزار تن كمك‌رساني كردند. اين افراد هم‌اكنون از درگيري‌هاي خشونت‌آميز در نقاط مختلف سوريه فرار كرده‌اند.

دفتر صليب سرخ مستقر در مسكو اعلام كرد: صليب سرخ و هلال‌ احمر سوريه در حال همكاري با يكديگر هستند و به‌ رغم شرايط دشوار، نزديك 50 تن از كاركنان صليب سرخ بين‌المللي در حال كمك‌رساني به پناهندگان سوريه هستند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050301862
  • خبرنگار : 71313