• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050301617
  • خبرنگار : 71434

/اخبار سوريه/

آموزش مخالفان سوري از سوي ارتش انگليس/ مشاركت ورزشكاران سوري در المپيك لندن

آموزش مخالفان سوري از سوي ارتش انگليس/ مشاركت ورزشكاران سوري در المپيك لندن

دو نشریه انگليسي دیلی میل و دیلی اکسپرس گزارش دادند كه اعضای سابق یگان ویژه‌ی هوابرد انگليس معروف به "اس آ اس" برای شبه‌نظامیان مخالف حکومت بشار اسد پایگاه‌های آموزشی تشکیل داده‌اند.

دو نشریه انگليسي دیلی میل و دیلی اکسپرس گزارش دادند كه اعضای سابق یگان ویژه‌ی هوابرد انگليس معروف به "اس آ اس" برای شبه‌نظامیان مخالف حکومت بشار اسد پایگاه‌های آموزشی تشکیل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دو نشریه انگليسي این خبر را با استناد به سخنان اعضای ارتش انگليس که نامشان ذکر نشده، منتشر کرده‌اند.

شماری از واحدهای رزمی مخالفان که هم اکنون طي درگیری‌های دمشق حضور دارند از افرادی هستند که این دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

به نوشته دیلی‌اکسپرس، اردوگاه‌های آموزشی در کشور عراق و در مرز سوریه برپا شده و تا کنون حدود ۳۰۰ شبه‌نظامی سوریه در آن آموزش دیده‌اند.

بنابر این گزارش، کماندوهای سابق ارتش انگليس که در این اردوگاه حضور دارند با دو شرکت خصوصی امنیتی همکاری می‌کنند که دفتر مرکزی آنها در خاورمیانه است. ظاهرا در هر دوره پنجاه نفر آموزش دیده‌اند.

از سوي ديگر، کمیته بین‌المللی المپیک روز دوشنبه اعلام کرد: ورزشکاران سوری به رغم جنگ داخلی در این کشور برای شرکت در بازی‌های تابستانی المپیک وارد لندن شدند.

پرو میرو، مسئول ارتباط با کمیته‌های ملی المپیک به خبرگزاری رویترز گفت، ورزشکاران سوری مطابق برنامه از پیش تعیین شده وارد لندن شدند و آماده شرکت در رقابت‌ها هستند.

پرو میرو افزود: شماری از مسئولان سوری این ورزشکاران را همراهی نکرده‌اند و این کار از بروز برخی مشکلات جلوگیری می‌کند. او از مقام خاصی نام نبرد اما مطابق برخی گزارش‌ها دولت انگليس از دادن ویزا به رئیس کمیته المپیک سوریه که یک ژنرال ارتش و از حامیان بشار اسد است، خودداری کرده است.

از سوي ديگر، كاترين آشتون رئيس سياست‌ خارجه اتحاديه اروپا در گفت‌و گو با روزنامه لبناني السفير، با اشاره به كنفرانس به اصطلاح دوستان سوريه اعلام كرد: كنفرانس دوستان سوريه در حقيقت بيانگر تمايل شركت‌كنندگان در اين كنفرانس براي دستيابي به راهكاري مسالمت‌آميز براي حل بحران سوريه و اعتراف به اين است كه سران كشور سوريه هيچ گزينه ديگري جز ترك قدرت ندارند.

وي گفت: شركت‌كنندگان در اين كنفرانس در حقيقت براي بيان تمايل‌شان براي بازسازي سوريه در اين كنفرانس حاضر شده بودند و اين بخش مهمي از قدرت جامعه جهاني در حركت روبه جلوست اما همه خواهان حمايت از تلاش‌هاي كوفي عنان فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه و نيز بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل در خصوص حل بحران سوريه هستيم.

از سوي ديگر، يكي از مسئولان وزارت امور خارجه تركيه نيز اعلام كرد كه اين كشور سركنسول خود را از شهر حلب سوريه فرا خوانده است.

بنا به گفته اين مسئول تركيه‌اي، اين اقدام دولت تركيه در پي درگيري‌هاي مسلحانه در نزديكي مقر اطلاعات سوريه در شهر حلب صورت گرفت.

اين مسئول تركيه‌اي در ادامه بدون اشاره به اينكه آيا سركنسول تركيه بار ديگر به شهر حلب باز خواهد گشت يا خير؟ اعلام كرد كه سركنسول تركيه در حلب روز دوشنبه از طريق مرزها وارد تركيه شده است.

وي گفت: قرار است سركنسول تركيه با مسئولان اين كشور در خصوص اوضاع موجود در سوريه گفت‌وگو كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha