دبير انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو:

خودروسازان جريمه توقف خودرو در تعميرگاه را پرداخت مي‌كنند

دبير انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو گفت: در حال حاضر خودروسازان طبق قانون جريمه خواب (توقف) خودرو در تعميرگاه را به مشتريان خود پرداخت مي‌كنند.

دبير انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو گفت: در حال حاضر خودروسازان طبق قانون جريمه خواب (توقف) خودرو در تعميرگاه را به مشتريان خود پرداخت مي‌كنند.

عباسعلي غياثي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين پرسش كه آيا شركت‌هاي خودروساز طبق قانون جريمه خواب خودرو در تعميرگاه را به مشتريان پرداخت مي‌كنند؟ اظهار كرد: طبق آيين‌نامه ارتقاي كيفيت خدمات پس از فروش خودرو مصوب شوراي سياست‌گذاري خودرو در سال 1389، در صورتي كه خودرو مراجعه كننده به نمايندگي خدمات پس از فروش خودروساز به دليل كمبود قطعه بيش از 48 ساعت در تعميرگاه متوقف شود، خودروساز موظف به پرداخت جريمه خواب (توقف) خودرو به مالك آن است.

وي ادامه داد:‌ اين جريمه مربوط به مواردي است كه خودروساز به هر دليل نتوانسته قطعات خودرو مربوطه را به مقدار لازم در سطح نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش خود توزيع كند.

دبير انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو درخصوص ميزان اين جريمه اظهار كرد: ميزان جريمه خواب خودرو طبق فرمول مشخصي و براساس مدل و قيمت آن خودرو تعيين شده و به مالك آن پرداخت مي‌شود.

غياثي در پاسخ به اين‌كه آيا اين جريمه در تعميرگاه به مالك پرداخت مي‌شود؟ اظهار كرد: جريمه در تعميرگاه پرداخت نمي‌شود، بلكه اطلاعات مشتري توسط تعميرگاه ثبت و وارد سيستم مي‌شود. پس از آن ميزان جريمه براساس مدل خودرو محاسبه و براساس سيستم خاص هر خودروساز به مالك خودرو پرداخت مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اگرچه دبير انجمن صنفي خدمات پس از فروش خودرو بر پرداخت جريمه خواب خودرو تاكيد دارد، اما تاكنون گزارش دقيقي در اين خصوص از سوي خودروسازان منتشر نشده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91042313659
  • خبرنگار : 71186