امر به معروف و نهی از منكر زمینه‌ساز جامعه مهيای ظهور است

يك كارشناس مسايل مذهبی گفت: امر به معروف و نهی از منكر و انجام وظايف شخصی و اجتماعی، راه فراهم سازی جامعه مهيای ظهور است.

يك كارشناس مسايل مذهبی گفت: امر به معروف و نهی از منكر و انجام وظايف شخصی و اجتماعی، راه فراهم سازی جامعه مهيای ظهور است.

حجت‌الاسلام ذبيح‌الله ميرزايی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ايران (ايسنا) منطقه كردستان، با اشاره به اين‌كه «انتظار فرج يعنی منتظر ماندن براي همه خوبی‌ها، خيرها و بركاتی كه تمام انبياء منتظر آن بودند» اظهار كرد: انتظار فرج و معرفت به امام زمان بهترين خير خواهی برای همه انسان‌ها با اديان و مذاهب متفاوت است.

وی با اشاره به اين‌كه «اغلب اديان و مذاهب مختلف به نحوی به امام عصر معتقد هستند» بيان كرد: تحقيق و جستجو درباره امام زمان(عج) و معرفت به امام عصر خير و بركت را برای تمامی جهانيان به ارمغان خواهد آورد.

ميرزايی با اشاره به اين‌كه «امر به معروف و نهی از منكر راه رسيدن به جامعه‌ آماده ظهور است» بيان كرد: انجام وظايف شخصی و اجتماعی، كه لازمه آن توجه به خدا و سپس توجه به ولی خداوند است، اهميت بسياری در فراهم آوری موقعيت ظهور موعود دارد.

وی بيان كرد: هر شخصی كه در ابتدا رضای خدا و سپس رضای ولی خداوند را سرلوحه زندگی شخصی و اجتماعی خويش قرار دهد، زمينه ظهور امام زمان را در خود و جامعه خود به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به حديث صاحب الزمان(ع) كه فرموده‌اند"همانا من امان و مايه ايمنی برای اهل زمينم، همانگونه كه ستاره‌ها سبب ايمنی اهل آسمانند" یادآور شد: امام زمان در جامعه حضور دارند اما ظهور ندارند، كه افراد جامعه با معرفت به امام زمان و افضل اعمال بايد مقدمات ظهور را فراهم آورند.

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۱۷ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91041709391
  • خبرنگار :