در پي درگيري لفظي مديرعامل پرسپوليس و مجري شبكه تهران

تهيه‌كننده «ورزش از نگاه پنج»: نمي‌توانيم برنامه‌مان را با «90» مقايسه كنيم

شهرام نسترين‌راد درباره‌ي لزوم حمايت مديران رسانه و كشور از مجريان و هنرمندان براي توليد و پخش گفت‌وگوهاي جذاب تلويزيوني، اظهار كرد: قطعا مديران رسانه اين حمايت را دارند، اگر جز اين باشد مجري در رسانه نمي‌ماند؛ منتها يكسري روابط در رسانه اگر رعايت نشوند شما انتظار داريد مديران، چه حمايتي بكنند.

شهرام نسترين‌راد درباره‌ي لزوم حمايت مديران رسانه و كشور از مجريان و هنرمندان براي توليد و پخش گفت‌وگوهاي جذاب تلويزيوني، اظهار كرد: قطعا مديران رسانه اين حمايت را دارند، اگر جز اين باشد مجري در رسانه نمي‌ماند؛ منتها يكسري روابط در رسانه اگر رعايت نشوند شما انتظار داريد مديران، چه حمايتي بكنند.

تهيه‌كننده برنامه‌ي تلويزيوني «ورزش از نگاه پنج» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به پرسشي مبني بر لزوم سعه صدر و ريسك‌پذيري بيشتر مديران رسانه ملي در قبال ريسك‌هاي مجريان و هنرمندان و حتي اشتباهات آنان، پاسخ داد: زماني كه برنامه‌اي را شروع مي‌كنيم يكسري سرفصل‌ها را تعيين مي‌كنيم كه اگر از اين حيطه خارج شويم، مشكلات زيادي به بار خواهد آمد.

وظيفه‌ي مجري اجرا كردن است و تعيين سياستگذاري بر عهده‌ي تهيه‌كننده؛ در نتيجه اگر مجري در حين اجرا از دايره‌ي سياست‌هايي كه براي برنامه در نظر گرفته شده است خارج شود، دردسر ساز مي‌شود؛ در اينجا شما انتظار چه حمايتي از مديران شبكه داريد؟

وي با بيان اينكه هر شبكه‌اي سياست‌هاي خاص خود را دارد، درباره‌ي حمايت مديران از برخي برنامه‌هاي ورزشي از جمله برنامه‌ي «90»، اظهار كرد: هر گروهي در هر شبكه‌اي كه كار مي‌كند طبق سياستي جلو مي‌رود. ما نمي‌توانيم برنامه شبكه خودمان را با برنامه «90» مقايسه كنيم به اين دليل كه بحث ما يك بحث متفاوت است. در واقع نمي‌شود اين الگوبرداري را كرد كه فلان برنامه فلان بحث را انجام داده است ما هم آن را پياده كنيم.

نسترن‌راد با تاكيد بر اينكه مديران حمايت زيادي از مجريان دارند، خاطرنشان كرد: منتها زماني كه يك كارمند از سياست‌هايي كه وجود دارد فراتر رود، براي بار دهم حمايت مي‌شود اما براي بار يازدهم ديگر نمي‌تواند اين حمايت را داشته باشد. در شبكه تهران نيز اين حمايت به صورت ويژه وجود دارد اما مجري‌ها هم بايد يك خطي داشته باشند و فراتر از آن نروند.

وي افزود: مديران به ميزاني كه از مجري‌ها و هنرمندان حمايت مي‌كنند از تهيه‌كننده‌ها حمايت نمي‌كنند. در نتيجه اين حمايت بايد دو طرفه باشد يعني در قبال حمايتي كه مدير از مجري دارد، هنرمند نيز در قبال مديران و اهداف رسانه بايد تعهد داشته باشد.

اين تهيه‌كننده درباره‌ي درگيري لفظي كه در برنامه‌ي «ورزش از نگاه پنج» هفته‌ي گذشته بين مهدي واعظي (مجري) و مهمان برنامه (رويانيان) رخ داد، توضيح داد: مهدي واعظي يك مقدار از دايره فراتر رفت در واقع يك مقدار برنامه را تند رفتيم. در واقع قرار بود خارج از آن نشويم اما خارج شديم. رويكرد برنامه ما حمايت از ورزش و تيم‌هاي ملي است. اما يكسري چالش‌هايي ايجاد شد كه دست ما نبود و مسايلي پيش آمد.

وي همچنين درباره‌ي عدم حضور واعظي در برنامه «ورزش از نگاه پنج» توضيح داد: در حال حاضر برنامه و مجري از هيچ طرفي تحت فشار نيست. فقط به خاطر اينكه مي‌خواستيم روند بهتر شود و تمركز بيشتري در برنامه داشته باشيم قرار شد طي جلساتي كه خواهيم داشت دوباره واعظي در برنامه حضور داشته باشد و برنامه روال عادي خود را طي كند.

شهرام نسترن‌راد در پايان افزود: هيچ ابلاغي از سوي مدير شبكه مبني بر اخراج مهدي واعظي از برنامه اعلام نشده است. او به زودي به برنامه برمي‌گردد و در حال حاضر نيز در برنامه «سلام تهران» اجرا دارد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91040603184
  • خبرنگار : 71442