محمدي: مشاركت كشورهاي جهان در اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن بي‌سابقه بوده است

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم گفت: استقبال كشورهاي جهان در اين دوره از مسابقات با عنايت به حضور نمايندگان 68 كشور جهان در طول تاريخ مسابقات بين‌المللي قرآن در جمهوري اسلامي ايران و جهان اسلام بي سابقه بود.

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم گفت: استقبال كشورهاي جهان در اين دوره از مسابقات با عنايت به حضور نمايندگان 68 كشور جهان در طول تاريخ مسابقات بين‌المللي قرآن در جمهوري اسلامي ايران و جهان اسلام بي سابقه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،، حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي، در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات كه جمعه شب در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار شد، با اشاره به موفقيت نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از مسابقات تصريح كرد: اين موفقيت ارزشمند محصول برگزاري 1624 مسابقه قرآني در سطح كشور از مرحله شهرستاني، استاني تا كشوري بوده است.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه «فرآيند برگزاري اين مسابقات از پنج ماه پيش آغاز شده بود» افزود: ستاد عالي اين دوره از مسابقات قرآن با تشكيل 12 كميته و بيش از 40 كارگروه فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد.

وي با اشاره به داوري اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، گفت: داوري رشته حفظ و قرائت با حضور 9 داور خارجي از8 كشور جهان و 5 داور ايراني با نهايت دقت و كار كارشناسي انجام شد.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه، برگزاري ششمين همايش بين‌المللي پژوهش‌هاي قرآني با حضور 17 كشور و دريافت 550 عنوان مقاله و تجليل از 29 بانوي قرآني فعال در عرصه‌هاي مختلف در سومين همايش بانوان قرآني را از جمله برنامه‌هاي جنبي اين دوره از مسابقات برشمرد و تصريح كرد: بحمدالله بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با استقبال بي‌نظير مردم به ويژه شهروندان تهراني مواجه شد كه جا دارد من از عموم مردم تهران قدرداني كنم.

وي افزود: اين استقبال بي‌نظير در هيچ كجاي دنياي اسلام سابقه نداشته و در ايران و جهان اسلام امري بي‌سابقه به شمار مي‌رود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ويژگي برجسته اين دوره از مسابقات تصريح كرد: نكته كليدي اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن كريم مشاركت دستگاه‌هاي فرهنگي و وزارت‌خانه‌ها و مجموعه‌هاي علاقه‌مند به فعاليت‌هاي قرآني بود كه جا دارد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رسانه ملي، به ويژه شبكه قرآن و معارف سيما، شهرداري تهران، استانداري تهران، وزارت امور خارجه و همه كساني كه در برگزاري اين دوره از مسابقات مشاركت و همكاري داشتند قدرداني و تشكر نمايم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91040300771
  • خبرنگار :