بيانيه هيأت داوران بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم

هيأت داوران بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در پايان برگزاري اين مسابقات كه جمعه شب برگزار شد، بیانیه‌اي منتشر كرد.

هيأت داوران بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در پايان برگزاري اين مسابقات كه جمعه شب برگزار شد، بیانیه‌اي منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل بيانيه به شرح ذيل است:

در ابتدا ضروري مي‌دانيم تشكر و سپاس خود را از مقام معظم رهبري، حضرت‌ آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله العالي و مسوولان نظام جمهوري اسلامي ايران به خصوص نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام نماييم كه نهايت تلاش و سعي خود را به كار بسته‌اند و از خداي تبارك و تعالي براي تمام دست‌اندركاران اين مسابقات اجر جزيل را مسألت مي‌كنيم.

همان‌گونه كه براي سروران حاضر ‌ـ آقايان و بانوان، كودكان و بزرگسالان در جمهوري اسلامي ايران خوش آمد مي‌گوييم، در سرزمين پاكيزه تهران، خوش‌آمد بر شما در ميان برادران ايراني‌تان.

خوش‌آمد بر شما در ميان فرزندان و نسل صحابي بزرگ رسل اعظم اسلام (ص) سلمان فارسي كه آن حضرت درباره ايشان فرمودند: «سلمان از ما اهل بيت است». پس عاقبت شما با خاندان رسول اكرم (ص) و عترت پاكيزه ايشان باشد.

عاقبت شما بر سر سفره قرآن كريم باشد. به جز قرآن ما را سربلند و جمع نكند و عزت ما فقط به سبب قرآن است. پس اگر ما مسلمانان، عزت را در غير كلام خدا بجوييم، خدا ما را خوار مي‌گرداند.

پس خداي متعال براي هر پيامبري معجزه‌اي قرار داده كه او را به واسطه آن تاييد مي‌كند و راستي كلامش را با آن آشكار مي‌كند؛ و براي پيامبر عظيم‌الشأن ما معجزات زيادي قرار داده است كه بزر‌گ‌ترين و با عظمت‌ترين آنها قرآن كريم است.

قرآن كريم معجزه جاويدان است تا زماني كه خدا، زمين و هر كه بر آن است را به ارث برد. و چون قرآن كريم چنين است، پروردگار بزرگ ما، خود، نگاهباني از آن را بر عهده گرفته و فرموده است: «انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون» و هر ترديدي را از ساحت آن زدوده و فرموده است: «ذلك الكتاب لاريب فيه هدي للمتقين» و در هر حال، قرآن كريم رمز وحدت و يكپارچگي است: «ان هذه امتكم الله واحده و انا ربكم فاعبدون» و «اعتصمو بحبل‌الله جميعا و لاتفرقوا»

با فضل و توفيق الهي، امروز بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران به اتمام رسيد.

اين دوره از مسابقات، با شكوه و دقت فوق‌‌العاده كه در آن نشانه‌هاي برتري و تلاش بسيار زياد مسوولان برگزار كننده در ايران عزيز مشهود بود، برگزار شد.

ما ويژگي‌هاي اين مسابقات بزرگ را براي شما عزيزان بيان مي‌كنيم:

1 ـ مسوولان اين مسابقه در پي اجراي منويات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامي از هيچ كوششي فروگذار نكرده‌اند.

2 ـ اين دوره از مسابقات با بيداري اسلامي در سطح بسياري از كشورهاي اسلامي همزمان است و با كمك خداوند، در اثرپذيري از آموزه‌هاي قرآني پيروزي مسلمانان و سروري حكومت اسلامي در عموم كشورهاي اسلامي محقق مي‌شود.

3 ـ اين دوره از مسابقات از توجه مسوولان به مباحث علمي حكايت مي‌كند و ان‌شاءالله اين توجه را در دوره‌هاي آينده نيز شاهد خواهيم بود.

4 ـ يكي از ويژگي‌هاي اين مسابقه بين‌الملل آيين‌نامه دقيق و تخصصي داوري و ضوابط ويژه‌اي بود كه به بالا رفتن سطح مسابقه منجر شد و اين امر بي‌نظيري است.

5 ـ تطبيق مسائل جديد براي بالاترين سطح كيفي و تخصصي، ضوابط ويژه براي پذيرش متسابقان در مسابقات، برگزاري 3 مرحله‌اي مسابقات و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي متسابقان از جمله اين موارد است.

6 ـ بالا رفتن تعداد كشورهاي شركت‌كننده در اين دوره به ميزان 15 درصد سبب شد كه مسوولان مسابقات شرط‌هاي خاصي براي پذيرش متسابقان در آن قرار دهند، از جمله ضرورت دستيابي به رتبه برتر در مسابقات هر كشور.

7 ـ مشاركت داوران خارجي با داوران ايراني بر روح محبت وعدالت در مسابقات اشاره دارد.

8 ـ بالا رفتن جوايز اين دوره از مسابقات به نسبت سال‌هاي گذشته و ساير مسابقات بين‌المللي.

9 ـ فراموش نمي‌كنيم كه يادآوري كنيم در اين دوره از مسابقات، نشست تخصصي رسم الخط قرآني نيز برگزار گرديد كه تكليف كتابت و علامت‌گذاري قرآن را به خصوص براي نوجوانان روشن كرد.

در پايان از تمام عزيزان تشكر مي‌كنيم و از درگاه احديت براي همگان توفيق را مي‌طلبيم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91040300760
  • خبرنگار :