استاد دانشگاه سويیس: اتحاد کشورهای اسلامی یک امر ضروری است

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سويیس گفت: اتحاد، همگرایی و انسجام کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی یک امر ضروری و لازم است.

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سويیس گفت: اتحاد، همگرایی و انسجام کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی یک امر ضروری و لازم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم جمال رجب سیدبی در حاشیه بازدید از آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) در گفت‌وگو با خبرنگار آستانه مقدسه اظهار كرد: اتحاد و همسویی کشورهای اسلامی بدون شک تأثیر زیادی در تعاملات جهانی دارد.

وی اظهار كرد: اگر انسجام و همگرایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی،نظامی و فرهنگی مورد توجه کشورهای اسلامی قرارگیرد می‌تواند نقش و جایگاه این کشورها را در عرصه بین‌الملل ارتقاء بخشد.

وي با تاکید بر ضرورت اتحاد کشور های اسلامی در عرصه‌های مختلف اظهار كرد: انسجام و همگرایی اسلامی تا به حال از مرحله تئوریک فراتر نرفته و لباس عمل نپوشیده است.

استاد دانشگاه سويیس خاطرنشان کرد: اختلافات و ناهمگونی‌های حاکم در بین کشورهای اسلامی علاوه بر این‌که این کشورها را در نظام بین‌المللی به عنوان بازیگران غیرتأثیرگذار جلوه می‌دهد موجب عقب‌ماندگی علمی جوامع اسلامی نیز شده است.

وي اظهار كرد: کشورهای اسلامی تنها زمانی می‌توانند از این انفعال درآمده و نقش مثبت ایفاکنند که بتوانند برنامه‌های مشخص، هدف و استراتژی واحدی را دنبال کنند.

وی با بیان این‌که «قرآن ما را دعوت کرده تا حقایق آسمان و زمین را دریابیم» افزود: امروز به تربیت جدیدی به منظور بررسی تمدن اسلام نیاز داریم.

اين استاد دانشگاه سوئیس در پایان با اشاره به بیداری اسلامی جهان یاد آورشد: تکیه به عقل فردی و غفلت از عقل اجتماعی و گروهی در زبان علم، موانع پیشرفت بیداری هستند.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 91031007045
  • خبرنگار :