هشدار داوود اوغلو و لاوروف نسبت به كشيده‌شدن درگيري‌هاي طائفه‌اي از سوريه به لبنان

احمد داوود اوغلو و سرگئي لاوروف نسبت به ناامني‌هاي به وجود آمده در لبنان ابراز نگراني كرده و نسبت به كشيده شدن اختلافات طائفه‌اي از سوريه به اين كشور هشدار دادند.

احمد داوود اوغلو و سرگئي لاوروف نسبت به ناامني‌هاي به وجود آمده در لبنان ابراز نگراني كرده و نسبت به كشيده شدن اختلافات طائفه‌اي از سوريه به اين كشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اينترنتي النشره، احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه تركيه نسبت به ناآرامي‌ها و درگيري‌هاي اخير در شهر طرابلس به دنبال كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد، از حاميان مخالفان سوريه به دست ارتش لبنان، ابراز نگراني كرد.

اوغلو در دو تماس تلفني با نجيب ميقاتي، نخست‌وزير لبنان و عدنان منصور، وزير امور خارجه اين كشور، آخرين تحولات لبنان از جمله ربوده شدن 13 تبعه لبناني در شهر حلب سوريه را بررسي كرد.

وزير امور خارجه تركيه همچنين نسبت به كشيده شدن درگيري‌هاي طائفه‌اي از سوريه به لبنان هشدار داد.

در همين راستا علي سالم الدقباسي، رئيس پارلمان عربي، از پيامدهاي فتنه به وجود آمده در لبنان هشدار داد و از مردم اين كشور خواست تا بر اختلافات كنوني فائق آيند، در راستاي تحقق وحدت و آشتي ملي تلاش كنند و فرصت را از كشورهايي كه مي‌خواهند امنيت و شكوفايي لبنان را از بين ببرند، بگيرند.

الدقباسي اظهار كرد: به دنبال كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد در 20 ماه مه كه منجر به افزايش ناآرامي‌ها در منطقه عكار واقع در شمال لبنان شد، همگان مي‌دانند كه چه جرياني در ايجاد ناآرامي‌ در كشور دست دارد.

وي همچنين به اين نكته اشاره كرد كه كساني قصد دارند از طريق ايجاد ناامني در لبنان نگاه‌ها را از سوريه متوجه اين كشور سازند.

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز نسبت به كشيده‌شدن درگيري‌هاي طائفه‌اي سوريه به لبنان هشدار داد و تاكيد كرد كه مخالفان سوري به دنبال ناكامي طرح كوفي عنان، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه هستند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030302528
  • خبرنگار : 99999