/يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/14

واكنش شديد معاون سابق وزير صنايع به اظهارات نماينده دادستان تهران

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «خ.الف» ـ معاون سابق وزير صنايع ـ در آخرين دفاعيات خود با قرار گرفتن در جايگاه نسبت به اظهارات نماينده دادستان واكنش نشان داد و گفت: تهمتي باقي نماند كه آقاي فراهاني درباره‌ من به كار نبرد. ايشان يك بار هم در دادسرا با روي خوش برخورد اسلامي با من نكرده است.

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «خ.الف» ـ معاون سابق وزير صنايع ـ در آخرين دفاعيات خود با قرار گرفتن در جايگاه نسبت به اظهارات نماينده دادستان واكنش نشان داد و گفت: تهمتي باقي نماند كه آقاي فراهاني درباره‌ من به كار نبرد. ايشان يك بار هم در دادسرا با روي خوش برخورد اسلامي با من نكرده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي ادامه داد: من شرايط بدي دارم. پنج ماه است كه در بازداشتگاه به سر مي‌برم. اين را كه چرا اين برخوردها را آقاي فراهاني با من دارد، نمي‌دانم. اين برخورد آقاي فراهاني حتما تبعاتي دارد و اگر شرايطي از نظر جسمي براي من ايجاد شود حتما به خاطر فشارهايي بوده كه از سوي فراهاني به من آورده شده است. در واقع بايد گفت كه اين برخوردها را حتي با ريگي نكردند.

«خ.الف» ادامه داد: من خود را طلبكار انقلاب نمي‌دانم و كارهايي كه انجام داده‌ام وظيفه بوده است. خود را نسبت به ملت ايران مديون مي‌دانم. در محضر دادگاه عرض مي‌كنم اگر در جاهايي كه از ده سال پيش تا الان خدمت كرده‌ام بين من و آقاي فراهاني نظرسنجي كنند خواهيد ديد امتيازي كه به من مي‌دهند دو برابر آقاي فراهاني خواهد بود و اگر چنين چيزي نبود حرف آقاي فراهاني را درست مي‌دانم.

قاضي سراج گفت: آقاي فراهاني نيروهايش كم است.

«خ.الف» با بيان اينكه من وابسته به هيچ گروه سياسي نيستم، افزود: در واقع تمام بازداشت پنج ماهه من به خاطر اظهار نظرات آقاي فراهاني بوده است.

نماينده دادستان گفت: آقاي وكيل؛ شما بگوچه كسي بازداشت موقت ايشان را فك كرد؟ بگو كه بنده نوشته‌ام به خاطر وضعيت جسماني‌شان با لغو قرار بازداشت موقت ايشان موافقت شود. شما به گونه‌اي از خود دفاع مي‌كنيد كه به خانواده‌تان القا شود ما شما را شكنجه مي‌كنيم.

«خ.الف» گفت: از من پرسيدند كه مبلغ 600 ميليون تومان رشوه گرفته‌ام، بنده گفتم اگر در رابطه با خيريه است كه آقاي «ع.ر» به من داده‌اند. آقاي فراهاني نسبت به موضع دارند و هر روز دنبال اين هستند كه بهانه‌تراشي كنند. در واقع پرونده‌هاي باز براي آقاي فراهاني مثل خيريه‌ها شده است. در واقع اگر گزارش را مطالعه كنيد مي بينيد كه از روزي كه بنده رييس ايميدرو شدم يك كيلوگرم هم از سهميه‌ خوزستان كم نكردم. اگر خلافي مرتكب شدم شما هر حكمي كه صادر كنيد بالاي چشم من است. اگر خدمتي كردم وظيفه‌ام بوده و اگر اشتباهي كردم سمعا و طاعتا، نظر شما را مي‌پذيرم.

وي افزود: اگر آقاي فراهاني من را در دولت با شهردار سابق تهران مقايسه مي‌كند من هم ايشان را با آقاي «خ» مقايسه مي‌كنم.

قاضي سراج گفت: ما حق اسم بردن از افراد را نداريم. ايشان شما را با كسي مقايسه نكردند.

«خ.الف» پاسخ داد: من خودم از اتفاقي كه افتاده بسيار متاثرم زيرا در حوزه‌ مجامع بين‌المللي تاثيراتي را براي جمهوري اسلامي داشته است و من هم به عنوان يك ايراني شديدا آن را محكوم مي‌كنم. من نه در اين شبكه بودم و نه وابسته به جايي بودم و نه خدمتي براي اين شبكه انجام داده‌ام و نه پولي را گرفته‌ام. اگر اين گونه است بايد همه‌ خيريه‌ها را تعطيل كرد. من فكر مي‌كردم كه خدمتي را براي يك شهر محروم انجام داده‌ام.

وي گفت: من 70 بار دكتر رفتم. دكترهاي زندان حتي فرق بين آ‌نژيوگرافي و اكو را نمي‌دانند. 29 كيلو لاغر شده‌ام و روزي 21 قرص مصرف مي‌كنم. دو كودك 6 ساله و 2 سال و نيمه دارم كه حدود 100 روز است حتي دستشان را نگرفته‌ام.

قاضي سراج گفت: آقاي «ع.ر» گفته‌اند كه به شما فقط 100 ميليون تومان براي موسسه خيريه دادند.

«خ.الف» تاكيد كرد: من خيانتي به اين كشور نكرده‌ام. هر چه بوده تلاشم را انجام داده‌ام و پولي بابت رشوه دريافت نكرده‌ام. بنده مراوده مالي با مه آفريد خسروي نداشتم و پولي كه «ع.ر» تهيه كرده از قبل وجود داشته و بالاتر از مبلغ عنوان شده نبوده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بنده بدهكار مملكت و مردم و جمهوري اسلامي هستم و عكسي كه وكيلم نشان دادند را من اولين بار بود كه مي‌ديدم. شما اگر پرس و جو كنيد خواهيد فهميد كه شهداي بزرگ دفاع مقدس را چه كسي پست و مسئوليت داده است. در واقع من كاري كردم كه مسئولان زنگ زدند كه ابتكار شما ابتكار ارزشمندي است.

وي تاكيد كرد: آقاي فراهاني نسبت به من نگاه منفي و سختگيرانه‌اي دارد.

ادامه دارد...

  • یکشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91023119106
  • خبرنگار : 71429