/يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/8

نايب‌رييس شركت آهن و فولاد لوشان: مي‌خواستم روزي به عنوان مدير برتر معرفي شوم اما ...

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، اتهامات شركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور، تحصيل مال از طريق نامشروع به نفع گروه اميرمنصور آريا به مبلغ 1049 ميليارد ريال و شركت در پولشويي عوايد حاصل از جرم به «ح.س» ـ نايب رييس شركت آهن و فولاد لوشان ـ تفهيم شد.

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، اتهامات شركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور، تحصيل مال از طريق نامشروع به نفع گروه اميرمنصور آريا به مبلغ 1049 ميليارد ريال و شركت در پولشويي عوايد حاصل از جرم به «ح.س» ـ نايب رييس شركت آهن و فولاد لوشان ـ تفهيم شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين متهم پس از تفهيم اتهام از سوي قاضي سراج در جايگاه حاضر شد و ضمن دفاع از خود تاكيد كرد كه اتهامات را قبول ندارد.

قاضي سراج گفت: با توجه به موارد تفهيمي از خود دفاع كنيد.

متهم اظهار كرد: من 9 سال با آقاي مه‌آفريد كار كردم و يك كارمند قديمي هستم. آدم دو سال اخير نيستم. ماحصل كار من چهار كارخانه شده كه يكي از آنها كارخانه آهن و فولاد لوشان است و توانسته‌ام ظرف 83 روز اين كارخانه را به توليد برسانم.

وي ادامه داد: با توجه به مشكلي كه در خانواده داشتم، نتوانستم به كارم ادامه دهم و يك عضو غير موظف شركت آهن و فولاد بودم. در آن شرايط حضور من در شركت خوب نبود زيرا مجبور بودم خودم از فرزندم نگهداري كنم.

اين متهم افزود: مداركي كه بعد از دستگيري به من نشان دادند باعث تعجب من شد زيرا در 9 سال فعاليتي كه در اين شركت داشتم هيچ‌گاه كار اعتباري انجام ندادم و هيچگاه در تصميمات اعتباري نيز دخالت نكردم.

وي خاطرنشان كرد: من از 9 سال گذشته كه مشغول كار با اين شركت شدم، زندگي‌ام را فداي كارم كردم و مداركي كه من بعد از دستگيري‌ام ديدم، براي اولين بار بود. امضاهايي كه در آنجا ديدم نيز امضاهاي من نبود و زماني كه از من پرسيدند مي‌داني چه كسي به جاي تو امضا كرده، واقعا نمي‌دانستم چه كسي آن امضاها را زده است.

اين متهم ادامه داد: اگر تخصص من خوب نبود، 9 سال فعاليت مفيد نداشتم.

«ح.س» با بيان اينكه يكي از اتهامات من، اخلال در نظم اقتصادي كشور است يادآور شد: من چه نوع اخلالي در نظام اقتصادي كشور ايجاد كرده‌ام؟ من روزي آرزو داشتم به عنوان يك مدير برتر معرفي شوم و به مملكت خود خدمت كنم.

قاضي سراج گفت: درباره هزار و 49 ميليارد ريال توضيح دهيد. در اين رابطه چه نقشي داشتيد؟

متهم گفت: هيچ اطلاع و هيچ نقشي در اين راستا نداشتم و با توجه به اينكه در دو سه سال آخر مشكلاتي داشتم زياد در شركت حضور نداشتم. من از روز اول كه به شركت آمدم عضو كارمندهاي قسمت فني بودم و در جلسه‌هاي مرتبط با مسائل مالي و اعتبارات هيچ دخالتي نداشتم.

وي ادامه داد: در مورد اينكه به من گفته‌اند منافعي در اين راستا به دست آورده‌ام بايد بگويم من حقوقم به اندازه كارمندم بوده است و به طمع دريافت حقوق‌هاي گزاف هيچ كار غيرقانوني را انجام نداده‌ام. خواهشمندم اين مسائل بررسي شود كه آيا من به كسي رشوه داده‌ام يا رشوه گرفته‌ام؟

قاضي گفت: درباره شش فقره اعتبارات اسنادي توضيح دهيد.

متهم پاسخ داد: هيچ اطلاعي ندارم.

قاضي سراج گفت: توضيح دهيد كه چه كسي اين كارها را انجام داده است.

متهم پاسخ داد: نمي‌دانم.

قاضي سراج تصريح كرد: آيا اظهاراتي كه قبلا در دادسرا بيان كرديد قبول داريد؟

متهم گفت: بله، قبول دارم.

وي ادامه داد: در بحث پولشويي، مگر من از كجا چه پولي دريافت كرده‌ام كه كثيف بوده و نياز به تميز كردن داشته است؟ من سزوار اين جايگاه نيستم و تقاضايم اين است كه حكم به برائت من داده شود.

ادامه دارد...

  • یکشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91023118789
  • خبرنگار : 71411