علي اكبر عبدالرشيدي ـ مجري:

طرح تفكيك مجريان زن و مرد بايد بر اساس منطق علمي پذيرش عمومي داشته باشد

علي اكبر عبدالرشيدي ـ مجري برنامه «مجله اقتصادي» شبكه جام جم ـ درباره‌ي طرح تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌و‌گوهاي تلويزيوني گفت: اگر اين طرح با استدلال منطقي و علمي همراه باشد و مورد پذيرش عمومي قرار بگيرد، قابليت اجرايي دارد.

علي اكبر عبدالرشيدي ـ مجري برنامه «مجله اقتصادي» شبكه جام جم ـ درباره‌ي طرح تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌و‌گوهاي تلويزيوني گفت: اگر اين طرح با استدلال منطقي و علمي همراه باشد و مورد پذيرش عمومي قرار بگيرد، قابليت اجرايي دارد.

اين مجري تلويزيون و كارشناس رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: من شخصا از فلسفه و منطق اين تصميم‌گيري بي‌اطلاع هستم؛ چرا كه زماني بر اساس موازين شرعي يك تصميم گرفته مي‌شود كه بايد حتما افراد صاحب نظر درباره‌ي آن صحبت كنند به همين خاطر از لحاظ شرعي من صلاحيت نظر دادن درباره‌ي آن را ندارم ولي به نظر من اين طرح خيلي شبيه به تفكيك كلاس درس در دانشگاه‌ها، يا استفاده از استاد هم‌جنس براي دانشجويان و يا استفاده از پرستار و پزشك همجنس در بيمارستان‌هاست كه يك حدي دارد.

وي در اين زمينه ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از پرستار هم‌جنس در بيمارستان‌ها قابل فهم است و بايد اين تفكيك صورت بگيرد اما درباره‌ي پزشك گاهي اوقات به دليل نوع تخصص و بيماري ممكن است دچار محدوديت شويم. اما درباره‌ي يك بيماري اگر تعداد هم‌ترازي متخصص داشته باشيم ترجيح است كه اين تفكيك صورت بگيرد؛ به فرموده‌ي حضرت امام خميني(ره) برنامه‌هاي تلويزيوني هم مثل يك دانشگاه عمومي است و همين مشكلات در دانشگاه‌ها هم وجود دارد.

عبدالرشيدي در ادامه‌ي گفت‌و‌گوي خود با ايسنا با بيان اينكه مجريان برخي برنامه‌ها متعلق به همان برنامه هستند و برنامه به نام آن‌هاست چرا كه به موضوع مورد نظر تسلط كامل را دارند خاطرنشان كرد: گاهي در برنامه‌هاي تلويزيوني درباره‌ي يك موضوع، افراد محدودي تبحر دارند كه مي‌توانند براي مثال وارد حوزه‌هاي سياسي شوند و يا در بحث‌هاي فرهنگي اجتماعي شركت كنند به همين خاطر ما نمي‌توانيم بگوييم فلان ميهمان ما بايد آقا باشد يا خانم؛ چرا كه آن شخصيت خاص است و از طرفي هم برخي مجريان هستند كه برنامه متعلق به آن‌هاست و برنامه‌ي آن‌ها است چرا كه تسلط كامل نسبت به موضوع مورد نظر را دارند؛ بنابراين در اين مورد خاص تفكيك جنسيتي نمي‌تواند استدلالي پشتش باشد و من نمي‌توانم بپذيرم اما اگر ملاحظات ديگري وجود دارد كه من بي‌اطلاع هستم قطعا از صلاحيت من خارج است.

اين مجري برنامه‌هاي تلويزيوني با تاكيد بر اينكه در بعد رسانه، تصميم‌گيري‌هاي استراتژيك بايد با منطق همراه باشند، توضيح داد: به نظر من در بعد رسانه تصميم‌گيري‌هاي استراتژيك و راهبردي، هدف‌گذاري‌ها و چيزهايي از اين قبيل بايد با منطق و استدلال علمي همراه باشند؛ يعني به عنوان مثال من به عنوان فردي كه هيچ آشنايي با موضوع مورد نظر ندارم به خاطر جايگاهي كه دارم نمي‌توانم نظر بدهم چرا كه نظر بايد مبناي علمي، عقلي و استدلالي داشته باشد و اگر از چنين پشتوانه‌اي برخوردار است بايد استدلالش اعلام شود.

وي افزود: در صورت داشتن چنين پشتوانه‌اي بايد حتما استدلالش اعلام و پذيرفته شود و خود مجريان و ميهمانان هم بتوانند با رغبت چنين طرحي را بپذيرند و اجرا كنند وگرنه ما نمي‌توانيم نظريه‌پردازي‌هايي كنيم كه مبناي استدلالي نداشته باشد.

عبدالرشيدي در پايان به ايسنا گفت: طرح تفكيك مجريان زن و مرد تلويزيوني در صورتي كه استدلال منطقي داشته باشد قابليت اجرايي دارد و حتما بايد طبق نظر،‌ صاحب نظر باشد؛ چرا كه بين مدير و صاحب‌نظر تفاوت زيادي وجود دارد، چنين طرحي بايد بر اساس منطق علمي پذيرش عمومي داشته باشد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91021709361
  • خبرنگار : 71404