*انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از فردا*

پیگیری جلب مشارکت سرمایه‌گذار برای ساخت قطعه دو و سه آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی ار 25 اسفند ماه، گفت: به دلیل رانش زمین در قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال افتتاح آن به سال آینده موکول شد اما قطعه یک و چهار این آزاد راه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم وبا توجه به انصراف سرمایه گذار قطعات دو و سه برای ساخت این قطعات به دنبال جلب مشارکت سرمایه گذارهستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی ار 25 اسفند ماه، گفت: به دلیل رانش زمین در قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال افتتاح آن به سال آینده موکول شد اما قطعه یک و چهار این آزاد راه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم وبا توجه به انصراف سرمایه گذار قطعات دو و سه برای ساخت این قطعات به دنبال جلب مشارکت سرمایه گذارهستیم.

مهندس احمد صادقی-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور-در گفت و گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه در سال جاری مجوز انتشار 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را دریافت کردیم،اظهار کرد: در مرحله اول پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را منتشر کردیم که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد و چهار هزار و 300 میلیارد ریال به فروش رسید.

وی در ادامه گفت: با توجه به استقبال مناسب مردم در مرحله دوم که از 25 اسفندماه آغاز می شود هفت هزار میلیارد ریال اوراق را منتشر می کنیم.

صادقی با بیان اینکه انتشار مابقی اوراق تا سقف 40 هزار میلیارد ریال به سال آینده موکول می شود، تصریح کرد: در سال آینده نیز مجوز انتشار 20 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را دریافت کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش اوراق به 44 پروژه اختصاص می یابد، اضافه کرد: آزادراه تهران-شمال، آزادراه تهران-ساوه، راه آهن قزوین -رشت-انزلی، راه آهن غرب کشور، راه آهن گرگان-اینچه برون، آزادراه تبریز زنجان از جمله پروژه‌هایی است که از درآمدهای حاصل از فروش اوراق به آنها اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه با اشاره به انصراف سرمایه گذار قطعات دو و سه آزاد راه تهران-شمال، اظهار کرد: احداث این قطعات حداقل به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معادل کل اعتبار یک سال وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه قصد داریم قطعه یک و چهار این آزاد راه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: منطقه یک از تهران تا شهرستانک بسیار اهمیت دارد زیرا مسیر را 50کیلومتر کوتاه می کند بنابراین روی مناطق یک و چهار متمرکز می شویم و از اعتبار دولتی و منابع خاصل از فروش اوراق برای تکمیل این دو قطعه اختصاص می دهیم.

صادقی با اشاره به اینکه برای ساخت قطعات دو و سه به دنبال جلب مشارکت سرمایه گذار هستیم، افزود: سرمایه گذار به دلیل حجم زیاد سرمایه لازم برای این پروژه انصراف داد.

به گفته او قطعه چهارم با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا شش ماه آینده و منطقه یک با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 91 به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر اکنون برای قطعات دو سه سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده و کا را آغاز کند حداقل سه سل زمان برای تکمیل پروژه لازم است، گفت: بنا بود سرمایه گذار مطالعات این دو قطعه ر انجام دهد که انصراف، مطالعات نیز متوقف شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 90122404456
  • خبرنگار :