حزب سوسياليست چپ نروژ قطع خريدهاي تسليحات از رژيم صهيونيستي را خواستار شد

روزنامه آفتن پستن ـ چاپ اسلو ـ در شماره اخير خود نوشت: بُردوگارسول يل ـ رييس گروه پارلماني حزب سوسياليست چپ نروژ ـ درخواست قطع خريدهاي تسليحاتي نروژ از اسراييل را دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سول يل در مصاحبه با روزنامه کلاسه کمپن ـ ارگان سوسياليست‌هاي نروژ ـ اظهار كرد که نروژ بايستي خريد انبوه سلاح‌هاي دفاعي از اسراييل را کاهش دهد.

او از وزير دفاع نروژ درخواست كرده است که خريدها (ي تسليحاتي) از اسراييل متوقف شوند. رييس گروه پارلماني حزب سوسياليست چپ نروژ با اشاره به پيشينه کاري خود در وزارت خارجه و با آگاهي کامل از معاملات تسليحاتي اظهار كرد که انتظار دارد به‌طور جدي محدوديت‌هايي براي خريدهاي تسليحاتي از اسراييل اشغالگر فراهم شود.

احزاب سبز و قرمز که درسال 2003 زمان دولت دست راستي بونده ويک، در رديف مخالفان پارلماني دولت بودند نسبت به خريدهاي تسليحاتي نروژ از اسراييل اعتراض داشتند. در حالي که امروز آن گروه‌ها در دولت چپگراي نروژ حضور دارند و شاهد چهار برابر شدن خريدهاي تسليحاتي از اسراييل هستند.

دولت نروژ همواره در رديف پشتيبانان اصلي و ازحاميان مالي رژيم اشغالگرصهيونيستي بوده است. اسناد تاريخي نشان مي‌دهد که نروژي‌ها در چند فاز و برهه تاريخي هم‌پيماني خود را با رژيم اشغالگر صهيونيستي به اثبات رسانده‌اند. آنان متاسفانه در دهه 50 که پست دبيرکلي سازمان ملل را در اشغال خود داشتند، با تمام توان تلاش كردند تا موجوديت اشغالگران صهيونيست به رسميت شناخته شود. در فاز دوم و در دهه 60 تلاش كردند تا اين رژيم فاسد به سلاح‌هاي اتمي دسترسي يابد تا توازن قواي نظامي در خاورميانه و بر اعراب را براي هميشه به نفع خود رقم بزند. ضمن آن که تلاش‌هاي ميانجي‌گرانه‌اي را با روش‌هاي گوناگون و در جهت آرام كردن سازمان‌هاي فلسطيني و خلع سلاح آنان به‌کار بردند که در نهايت منجر به امضاي قرارداد يک‌جانبه اسلو شد.

بي‌ترديد خريدهاي تسليحاتي امروز دولت نروژ از اسراييل نيز در جهت تامين مالي و تامين سوخت ترورهاي دولتي رژيم صهيونيستي و حفظ پايه‌هاي پوسيده اين رژيم در حال احتضار است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9010-02594.192923
  • خبرنگار :