سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا: كشف مخزن گازي در درياي خزر، نشان دهنده توان بالاي متخصصان است

سخنگوي كميسيون انرژي در مجلس، كشف مخزن گازي در درياي خزر را نشان دهنده توان و قدرت بالاي متخصصان داخلي كشور عنوان و اظهار كرد: با توجه به وجود منابع عظيم انساني و تكنولوژي‌هاي بومي در داخل كشور، بايد در زمينه بهره‌برداري از اين منابع، اقدامات مناسبي را انجام داد.

سيدعماد حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به كشف مخزن گازي در آب‌هاي درياي خزر، گفت: اكتشاف ميادين نفت و گاز در كشور ما با توجه به وجود منابع غني در اين حوزه، پديده جدي نيست و حتي امكان كشف ميادين جديدي به دليل وجود بسياري از مخازن و معادن ناشناخته، وجود دارد.

وي كشف مخزن گازي جديد در درياي خزر را نشان دهنده غناي معادن زيرزميني كشور عنوان و اظهار كرد: با توجه به تحريم‌ها و شرايط بين‌المللي، كشف چنين مخازني نشان دهنده توان و قدرت اكتشاف در كشور و گواهي بر اثر گذار نبودن تحريم‌هاست.

سخنگوي كميسيون انرژي در ادامه تاكيد كرد: با كشف اين گونه مخازن نفتي و گازي در شرايط تحريم توسط متخصصان داخلي، توان و پتانسيل نيروهاي داخلي كشور به وضوح مشخص مي‌شود؛ مطمئنا اين متخصصان مي‌توانند در هر شرايطي اكتشاف كرده و بعد از آن نسبت به استخراج منابع زيرزميني اقدام كنند.

حسيني در ادامه بهره‌برداري از منابع غني و عظيم نفتي و گازي را امري مهم عنوان و خاطرنشان كرد: در حال حاضر با توجه به وجود تكنولوژي‌هاي بومي در كنار منابع عظيم نيروي انساني، مشكلي در زمينه استخراج نفت و گاز وجود ندارد و مي‌توان به راحتي از اين مخزن گازي بهره‌برداري كرد.

وي ادامه داد: مشكلات كنوني در زمينه تجهيزات مورد نياز براي استخراج نيز به زودي رفع خواهد شد و با بومي شدن تمامي تجهيزات، ديگر مشكلي در زمينه بهره‌برداري و استخراج وجود نخواهد داشت.

اين عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس هم‌چنين با تاكيد بر ارائه راه‌كارهايي براي جبران عقب‌ماندگي كنوني در برداشت از منابع مشترك گازي و نفتي با كشورهاي همسايه، گفت: در حال حاضر علي رغم در اختيار داشتن منابع، براي برداشت از منابع مشترك مشكل داريم.

به گفته حسيني، برداشت از حوضچه‌ها و منابع مشترك نفتي و گازي بايد در اولويت بيشتر براي بهره‌برداري قرار گيرد.

وي هم‌چنين با تاكيد بر لزوم استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد در بهره‌برداري از مخازن و ميادين نفتي در معاونت برنامه‌ريزي وزارت نفت گفت: مطمئنا با اين تكنولوژي‌ها مي‌توان به خوبي از چاه‌هاي نفتي برداشت كرد.

حسيني در پايان يادآور شد: با توجه به وجود منابع انساني بسيار خوب در وزارت نفت، بايد از توان آن‌ها و تكنولوژي‌هاي بومي كشوردر جهت بهره‌برداري از منابع نفتي بهره گرفت.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9009-12623
  • خبرنگار : 71234