رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور: ورود به موضوع دستمزدها پيش از اصلاح قانون كار زود است

با توجه به اينكه هنوز موضوع اصلاح قانون كار در شوراي عالي كار مطرح است، وارد شدن به مسئله دستمزد زود است.

اوليا علي بيگي ـ رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه شوراي عالي كار تا پايان سال جاري جلسات رسمي مزد را برگزار مي‌كند، اظهار كرد: اين شورا بر اساس واقعيت‌هاي موجود شرايطي را محيا مي‌كند تا در پايان سال در مورد دستمزد به يك اجماع دست‌ يابيم.

وي ادامه داد: نبايد تا پايان اسفند ماه اظهار نظرهاي قطعي در زمينه مزد صورت گيرد و پس از سرانجام رساندن اصلاح قانون كار به موضوع تعيين حداقل دستمزد پرداخته ‌شود.

رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور گفت: از آنجايي كه اصلاح قانون كار مطرح است و ماده 41 قانون كار نيز بسيار چالش برانگيز است نبايد زود به موضوع مزد ورود پيدا كرد.

به گزارش ايسنا وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيش از اين تعيين حداقل مزد را جزو سازوکار شوراي عالي کار اعلام كرده‌ و گفته بود که اين موضوع به صورت سه جانبه با حضور نمايندگان دولت، کارگر و کارفرما انجام مي‌شود.

به گفته‌ وي نظر دولت بر اين است که مزد بر اساس بهره‌وري باشد و يکي از محورهاي اصلي اصلاح قانون کار مزد منعطف و داشتن رابطه با بهره‌وري نيروي کار است.

همچنين برخي از كارشناسان نيز معتقدند همزمان با اصلاح قانون كار دبيرخانه‌ شوراي عالي كار و كميته‌هاي مزد استاني بايد كارهاي كارشناسي خود را آغاز و به بررسي نرخ تورم در ماه‌هاي جاري، سبد معيشتي خانوار و تعيين خط فقر بپردازند.

در مقابل نيز برخي از فعالاي كارگري و كارفرمايي معتقدند تا پايان نيافتن و مشخص نشدن سرانجام اصلاح قانون كار نبايد وارد موضوع اصلاح قانون كار شد.

اين در حالي است كه به گفته‌ وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همچنين نمايندگان تشكل‌هاي كارگري سرانجام اصلاح قانون كار ظرف 10 روز آينده مشخص شده و پيش‌نويس اصلاح قانون كار يا براي تصويب به هيات دولت رفته و يا شايد در جهت بررسي بيشتر توسط شركاي اجتماعي در جلسات شوراي عالي كار در بوته نقد و بررسي قرار گيرد.

البته به گفته‌ نمايندگان كارگري قرار است ظرف 10 روز آينده جلسات شوراي عالي كار در راستاي اصلاح قانون كار برگزار شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۹ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 9008-18513
  • خبرنگار :