شرح جزييات انفجار در سامرا سه زائر ايراني شهيد و هفت نفر مجروح شدند

سه زائر ايراني در انفجار روز گذشته‌ي سامرا به شهادت رسيدند و هفت زائر ديگر مجروح شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري ـ مدير امور بين‌الملل و امور راهبري و زيارتي سازمان حج و زيارت ـ با بيان اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تشريح جزييات انفجار روز گذشته (سه‌شنبه، 17 آبان‌ماه) در مسير بازگشت زائران ايراني از سامرا به بغداد پرداخت و گفت: روز گذشته در مسير برگشت كارواني از استان گيلان و متعلق به آژانس «نيك‌گشت» انفجاري در كنار جاده رخ داد كه بر اثر آن، سه نفر از زائران به شهادت رسيدند و هفت نفر ديگر مجروح شدند.

او ادامه داد: مجروحان به بيمارستاني در بغداد منتقل شدند كه سه نفر از آن‌ها تحت عمل جراحي قرار گرفتند و چهار نفر ديگر به نسبت شرايط بهتري دارند. بقيه‌ي اعضاي اين كاروان نيز به بغداد انتقال يافتند.

شهسواري بيان كرد: با توجه به اين‌كه اين كاروان روزهاي آخر سفر خود را در عراق پشت سر مي‌گذاشت و امروز زمان بازگشت آن‌ها به كشور بود، به‌دنبال اين هستيم كه مجروحان و شهداي اين حادثه را با سرعت بيشتري به‌صورت هوايي به كشور منتقل كنيم. ما تلاش مي‌كنيم آن‌ها را مدت زيادي در عراق نگه نداريم.

براساس اعلام او، ‌سيدمحمد‌علي فلاح عباسي، زهرا دقيقي و هدايت درويش‌مند، شهيدان اين حادثه هستند.

شهسواري در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان حج و زيارت در اين شرايط امنيتي عراق و با توجه به وقوع چند انفجار در يك‌ماه اخير در مسير حركت زائران ايراني، قرار نيست براي تجديد نظر در اعزام ايراني‌ها به عتبات عاليات تصيم‌گيري خاصي داشته باشد؟ اظهار كرد: متأسفانه حادثه در عراق وجود دارد و اجتناب‌ناپذير است. ما روزانه 103 دستگاه اتوبوس حامل زائر را به عراق اعزام مي‌كنيم، براي همين از همكاران خود در اين كشور خواسته‌ايم، شرايط را بررسي و ارزيابي امنيتي كنند تا براساس آن تصميم گرفته شود.

او تأكيد كرد: اگر نتوانيم اين حوادث را مهار كنيم يا به حداقل برسانيم، بايد درباره‌ي اعزام زائران تصميم جدي‌تري بگيريم، چون انفجار ديروز در سامرا چندمين انفجار در يك‌ماه اخير بود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9008-12288
  • خبرنگار : 71021