وزير اقتصاد درمجلس:/1/ استعفاي خاموش در مقابل استيضاح روشنگرانه ارزشي ندارد اگرعذرخواهي من آلام مردم را تسكين مي‌بخشد، پوزش مي‌طلبم

وزير اقتصاد در مجلس شوراي اسلامي گفت: استعفاي خاموش در مقابل استيضاح روشنگرانه ارزشي ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، سيدشمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد و امور دارايي پس از سخنان موافقان استيضاح در جلسه علني امروز مجلس و در دفاع از عملكرد خود، گفت: هر آنچه كه داريم و هر آنچه كه بايد براي آن تلاش كنيم به خدا و به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران باز مي‌گردد و خدا را شاكرم كه سايه ولايت فقيه بر سر ماست و تدبير ايشان جامع و مردم را هدايت مي‌كند.

وي ادامه داد: در اين مجلس پي بردم كه اگر سخن گوينده صادقانه ، منطقي و عادلانه باشد نمايندگان محترم به او راي خواهند داد، بيش از سه سال است كه نمايندگان حاضر به من اعتماد كرده و مسووليت وزارت را به اينجانب واگذار كرده‌اند و شرايط فراهم شده كه يك روستازاده در چشم شما ديده شود و در اين مدت بنده از هيچ تلاشي فروگذاري نكرده‌ام و سعي كرده‌ام با كسب نظرات مشاورين متخصص و كارآمد دست به تحولات بنيادي در نظام بزنم.

حسيني افزود: اجراي قانون سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، قانون ماليات بر ارزش افزوده، قانون هدفمندي يارانه‌ها، لايحه اصلاح قانون گمركي و اصلاح مالياتي از زمره فعاليت‌هاي اينجانب در اين سه سال با توجه به دو تهديد بزرگ جهاني، بحران فراگير اقتصاد جهاني و تحريم ناجوانمردانه از سوي غربيان است كه در سايه اتكاء به خداوند و تلاش همه مسوولان نظام مديريت شده است.

وي با بيان اينكه به عنوان يك شهروند و يك مسوول به ايراني بودن خود مي‌بالم اظهار داشت: به اينكه در نظامي پاك خدمت مي‌كنم كه فاسد و مفسد را در هر جايي كه باشد به محاكمه مي‌كشاند و در تعيين حكم قضا صبورانه و صميمانه تحمل مي‌كند مي‌بالم چرا كه مجلس در راس امور است و اگر امروز ديده مي‌شود كه وزيري در موضع استيضاح حاضر مي‌شود به اين معنا است كه هيچ كس از مسووليت خود فروگذاري نمي‌كند.

وزير اقتصاد همچنين خاطرنشان كرد: اين حق قانوني ملت است و بايد براي ايجاد آرامش مردم اين اتفاق صورت گيرد، امروز مسووليت من پذيرفتن مسووليت‌هاست و از نمايندگان نيز درخواست دارم به انصاف راي دهند چرا كه هر رايي براي من از شهد عسل شيرين‌تر است و قطعا قصد نمايندگاني كه درخواست استيضاح بنده را داشته‌اند در جهت اعتلاي امور و رضاي خداست و من هيچ‌گاه اين موضوع را مساله‌اي سياسي نمي‌بينم.

وي با اشاره به مفسده اخير بانكي بيان كرد: مفسده اخير واقعه تلخ و تكان‌دهنده‌اي بوده و هست كه همه اركان نظام را به واكنش وا داشته است، پديده‌اي بود آميخته از تخلف، تباني و سهل‌انگاري در سيستم بانكي كه گروهي فاسد به اين سيستم رخنه كرده و به دليل ناكارآمدي و ضعف سيستم مالي در چند ماه پنهان‌كاري كردند و حجم وسيعي از منابع بانكي در فرآيندي متقلبانه و مجرمانه در خدمت گروهي خاص قرار گرفت تا به توزيع ناعادلانه درآمد در اقشار عمومي مردم منجر شود.

حسيني ادامه داد: آيا نظام اين موضوع را نپذيرفت و با بي‌توجهي مواجه بود؟ سران سه قوه و مقام معظم رهبري دستور برخورد قاطعانه با اين موضوع را دادند و من و بقيه مسوولان دولتي اين مسووليت را پذيرفتيم.

وزير اقتصاد و امور دارايي، با عذرخواهي از تمامي ملت ايران به دليل رسوايي بزرگ بانكي گفت: اگر در اين مدت استعفا ندادم به اين دليل بود كه مسووليت را پذيرفته و مسوولانه پاسخگو بودم، اگر عذرخواهي من آلام مردم را تسكين مي‌بخشد از همه مردم پوزش مي‌طلبم و اگر چنين نكردم ترسم از ريا و فرار مسووليت بود.

وي همچنين خاطرنشان كرد: از استيضاح كنندگان محترم تشكر مي‌كنم كه فرصتي براي روشنگري جامعه فراهم كردند چرا كه استعفاي خاموش در مقابل استيضاح روشنگرانه ارزشي ندارد و اگر شما بخواهيد براي اصلاح بهتر امور در مسند وزير و يا به عنوان معين وزير جديد در خدمت خواهم بود چرا كه در كشور قحط‌ الرجال نيست.

ادامه دارد

  • سه‌شنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-07176
  • خبرنگار : 71439