/موافق استيضاح/ نماينده بهاروكبودرآهنگ: وزيراقتصاد پيش ازاين بايد عذرخواهي مي‌كرد و كنارمي‌رفت نكونام: استيضاح‌كنندگان مجاز نيستند خارج از موضوع صحبت كنند

نماينده بهارو كبودرآهنگ در موافقت با استيضاح وزير اقتصاد گفت: حق ملت اين بود كه وزير اقتصاد پس از آشكار شدن اين رسوايي مسئوليت آن را مي‌پذيرفت و با عذرخواهي از مردم استعفا مي‌داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزار ي دانشجويان ايران (ايسنا)،عيسي جعفري در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي طي سخناني گفت: وزير اقتصاد قانون را رعايت نكرده است چرا كه در تدوين آيين‌نامه مربوطه پس از رسوايي اخير در شهريور ماه آمده است كه حداقل 10 سال فعاليت در امور اقتصادي و مالي واجب است.

وي نسبت به آنچه برخي انتصابات نادرست و نابه جا توسط رئيس جمهورعنوان مي‌كرد ابراز تاسف كرد.

به گزارش ايسنا، پس از اظهارات عيسي جعفري نماينده‌ي كبودرآهنگ رييس كميسيون اصل نود قانون اساسي نسبت به بخشي از سخنان وي تذكر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدابراهيم نكونام پس از اظهارات عيسي جعفري با استناد به تبصره 3 ماده 223 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس گفت: استيضاح كنندگان مجاز نيستند موضوعات ديگري كه مربوط به طرح استيضاح وزير اقتصاد نيست را مطرح كنند.

وي افزود: در سخنان استيضاح كننده‌ي محترم نسبت به آقايي كه اكنون در زندان است و پرونده‌ي او در دست رسيدگي است و اقوام وي مطالبي بيان شد كه ربطي به موضوع استيضاح وزير ندارد.

نكونام تاكيد كرد: انصافا بخشي از سخنان استيضاح كننده‌ي محترم مربوط به موضوع نبود.

لاريجاني در پاسخ به تذكر رييس كميسيون اصل 90 با اشاره به متن درخواست استيضاح‌كنندگان گفت: عدم مقاومت در برابر اعمال نفوذ اجرايي يكي از بندهاي مندرج در طرح استيضاح است.

رييس مجلس ادامه داد: بنابراين سخنان استضياح كنندگان اشكالي ندارد، اگر چه بهتر است به مسائل جزيي ورود نشود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-06953
  • خبرنگار : 71439