از سوي مديران ارشد نشريات کشورهاي اسلامي؛ کليات اساسنامه اتحاديه مطبوعات جهان اسلام تاييد شد

کليات اساسنامه پيشنهادي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اعضاي اتحاديه مطبوعات جهان اسلام توسط مديران ارشد نشريات اسلامي عضو اين اتحاديه تصويب شد.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، کليات اساسانامه اتحاديه مطبوعات جهان اسلام امروز در مراسمي با حضور اصحاب رسانه کشورهاي اسلامي عضو اين اتحاديه تاييد شد.

سيدمحمد حسيني - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - در پايان اجلاس تاسيسي اتحاديه مطبوعات جهان اسلام که در محل هتل لاله تهران برگزار شد افزود: به طور قطع در اين اتحاديه تنها به حضور مطبوعات کشورهاي اسلامي بسنده نخواهيم کرد و از کشورهاي غير اسلامي که خبرنگاران و مطبوعات اسلامي در آنجا فعاليت دارند، براي حضور و عضويت در اتحاديه دعوت مي‌شود.

وي با يادآوري اينکه هدف از تشکيل اين اتحاديه ايحاد وحدت و انسجام در ميان کشورهاي اسلامي است افزود: برخلاف رسانه‌هاي غربي که قصد تفرقه‌افکني و ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دارند، اتحاديه مطبوعات جهان اسلام بر مشترکات مسلمانان و تقويت آن تاکيد دارد.

حسيني ادامه داد: در عرصه رقابت با رسانه‌هاي غربي که براي مقابله با اسلام واسلام هراسي سرمايه‌گذاري کلان مي کنند، ما نيز نياز داريم که از جهت جاذبه‌هاي ظاهري و محتوايي نشريات و رسانه‌هاي خود را ارتقاء دهيم تا بتوانيم در مهندسي افکار عمومي دنيا جايگاه مناسبي داشته باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: کساني که در اتحاديه مطبوعات جهان اسلام حضور دارند بايد به وحدت ميان مسلمانان جهان بينديشند و عامل بازدارنده نباشند.

وي هم‌چنين درباره عضويت رسانه‌هاي دولتي و غير دولتي در اين اتحاديه تصريح کرد: اينکه رسانه‌اي دولتي يا غيردولتي باشد مهم نيست، مهم سابقه غيردولتي اين اتحاديه است که از آن به عنوان تشکيلاتي غيردولتي ياد مي شود.

حسيني در ادامه با بيان اينکه کميته‌هاي اجرايي اتحاديه مطبوعات جهان اسلام در آينده نزديک تشکيل مي‌شود گفت: به طور قطع همه اعضاي اين اتحاديه منتظر سرعت عمل در انجام امور هستند و بايد بتوانيم به سرعت به اهداف دست يابيم.

وي با اشاره به پيشنهاد نمايندگان رسانه‌اي کشورهاي اندونزي و مالزي براي ميزباني جلسات اتحاديه مطبوعات جهان اسلام در آينده يادآور شد: قطعا مانعي براي اين امر وجود ندارد که مجمع عمومي سالانه اتحاديه در کشورهاي ديگر برگزار شود اما از آنجايي که برگزاري يک مجمع بزرگ نياز به موافقت دولت‌ها دارد اگر موافقت‌نامه ارسال شود، برگزاري مجمع سالانه اين اتحاديه در کشور متقاضي مورد بررسي قرار مي گيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه کرد: بيانيه تشکيل اتحاديه مطبوعات جهان اسلام بعدازظهر امروز شنبه در حضور دکتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري کشورمان قرائت خواهد شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-04688
  • خبرنگار :