دبير علمي جشنواره هنر در رسانه: بيش‌ترين مخاطبان جشنواره در بخش كاريكاتور بوده‌اند

به گفته‌ي دبير علمي جشنواره‌ي هنر در رسانه بيش‌ترين مخاطبان اين جشنواره در بخش كاريكاتور بوده‌اند و خوشبختانه ديده شده كه اساتيد شاخصي از برخي كشور‌ها در آن شركت كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، داوود ياراحمدي - دبير علمي جشنواره‌ي هنر در رسانه - در نشست خبري اظهار كرد: هر اثري كه بتواند در اين جشنواره ورود يابد و براي نمايشگاه انتخاب شود، يك ميليون ريال به اثر تخصيص داده مي‌شود.

او افزود: ممكن است از يك هنرمند دو يا چند اثر برگزيده شود كه در اينجا ملاك، خود اثر است و اين مبلغ به اثر تعلق مي‌گيرد نه به نام ارسال‌كننده.

او گفت: تقاضاي مكرر شركت‌كنندگان براي شركت در مسابقه چشمگير بوده است اما يكي از مشكلات اساسي آن‌ها توجه نكردن به مهلت فراخوان بوده است.

وي با اشاره به بخش‌هاي مختلف جشنواره گفت: بخش گرافيك شامل صفحه‌آرايي و طراحي جلد، بخش عكس شامل مجموعه عكس و تك عكس است؛ هم‌چنين در بخش كارتون و كاريكاتور نيز شامل دو بخش كاريكاتور چهره و كارتون بدون شرح و كارتون دنبال‌دار است.

دبير علمي جشنواره تصريح كرد: شرايط كلي براي هر شركت‌كننده پنج اثر است كه بايد در يكي از رسانه‌هاي مكتوب و يا ديجيتال كه امسال صرفا در قالب پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني شناخته شده و خبرگزاري‌ها بود، نشر داده شده باشد و با مهر تاييد و مشخصات اثر باشد.

او با اشاره به اتفاقات اخيري كه در منطقه افتاده بود، گفت: برخي سعي كردند هجمه‌هاي سياسي وارد به ايران را بيش‌تر كنند و فشار‌هايي به ويژه در بخش داوري جشنواره به ايران وارد شد. برخي از داوران نيز از آوردن نامشان در ليست داوران خودداري كردند.

ياراحمدي در ادامه گفت: موضوع ديگر هنرمندان در حوزه‌ي نشر و مطبوعه اين است كه جشنواره‌ي ما در جامعه‌ي جهاني دو قسمت بوده كه يكي جشنواره‌ و هنرمندان مطبوعاتي و ديگر جشنواره‌ و هنرمندان غيرمطبوعاتي است.

او هم‌چنين اشاره كرد: نزديك به هزار و 500 هنرمند از ايران در جشنواره‌هاي بين‌المللي شركت مي‌كنند و اميدواريم با ادامه‌ي اين جشنواره در سال‌هاي آينده اين اتفاق فرخنده به صورت پررنگ‌تري بيفتد و افراد بيش‌تري در اين موضوع با نشر آثارشان شركت كنند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9007-17264.184870
  • خبرنگار :