با اشاره به پرونده محيط بان دنا معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست: به رافت خانواده مقتول اميدواريم

در موضوع پروند محيط ‌بان اسد تقي زاده ما تابع تصميمات دادگاه هستيم اما به گذشت و رافت اسلامي خانواده مصيبت ديده چشم اميد داريم.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر اصغر محمدي فاضل، معاون محيط طبيعي و تنوع‌زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در نشست صميمانه‌اي با محيط ‌بانان ابراز اميدواري كرد كه با رافت خانواده مقتول و پيگيري نهادهاي مرتبط محيط‌ بان تقي‌زاده مورد عفو قرار گيرد.

در اين نشست صميمانه كه به مناسبت گراميداشت ميلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و روز محيط‌بان در دانشگاه محيط زيست و با حضور 50 محيط‌بان از 12 استان تهران، همدان، مازندران، گيلان، آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، گلستان، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد در ابتدا خسرو بهلولي، محيط‌ بان استان لرستان به نمايندگي از سايرين محيط بانان ضمن تبريك اين ايام به بيان مشكلات محيط‌بانان پرداخت و گفت: كار محيط باني توام با عشق و علاقه است خيلي از همكاراني كه اينجا هستند در دماي 18 درجه زيرصفر ساعت‌ها براي حفاظت از مناطق و گونه‌هاي طبيعي دربرف و كولاك گشت‌زني مي‌كنند بدون هيچ توقع و چشمداشتي ازعرصه‌هاي طبيعي با تمام وجود حفاظت مي‌كنند و ايمان دارند كه از آب و خاك ايران اسلامي بايد مطابق اصل 5 قانون اساسي براي آيندگان محافظت كرد.

در ادامه اين برنامه دكتر فاضل، رييس دانشگاه محيط زيست، ضمن ابراز خشنودي از حضور در جمع محيط‌ بانان و تبريك ميلاد حضرت ثامن الحجج (ع) بيان داشت: اعتقاد مجموعه دانشگاه محيط زيست به ارزشمندي كار محيط‌بانان انكارناپذير است شما شاهد هستيد كه در اين دانشگاه اسم مجموعه فرهنگي- ورزشي به نام محيط بان مزين شده است.

معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست افزود: به تجربه قريب سي سال خدمت در سازمان محيط زيست و معلمي در اين حوزه تقريبا اشراف كاملي به مسائل و مشكلات محيط بانان در كشور دارم مشكل كمبود نفرات و گستردگي مناطق، توزيع امكانات، مشكلات رفاهي و صنفي، ابراز تمايل براي جابجايي اين منطقه و ادارات و اموري از اين دست از دغدغه‌هاي طبيعي شما به شمار مي‌رود كه من ترجيح مي‌دهم به جاي وعده دادن تا سرحد توانم به صورت عملي كار كنم و با گذر زمان شما انشاالله شاهد تغييرات مثبتي خواهيد بود.

فاضل در ادامه افزود: در ماجراي آقاي تقي زاده محيط‌بان دنا متاسفانه ما شاهد ماجراي تلخي هستيم كه با پيگيري خانواده مقتول و روند طبيعي پرونده حكم از سوي قوه قضائيه صادر شده است. نكته اول اينكه هيچكس وراي قانون نيست و ما به عنوان ضابطه قضايي اتفاقا حساسيت شديدتري به رعايت و اجراي قانون و حفظ جايگاه قضا داريم و برخي موضع‌گيري‌ها عليه قوه قضائيه را محكوم مي‌كنيم. نكته دوم هم اينكه در مواردي از اين دست منصفانه نيست كه يكطرفه به قاضي برويم و حكم صادر كنيم، خوب است كه رسانه‌ها و فعالان محيط زيست و همه ما با انصراف بيشتري با اين ماجرا برخورد كنيم مسلما علاقمندان محيط زيست كه از قطع شدن يك درخت عميقا دردمند مي‌شوند از اينكه خون يك انسان به زمين ريخته است رضايت قلبي ندارند، واقعيت اين است كه گرچه شايد همكار وهم لباس بودن با آقاي تقي زاده باعث شود كه به صورت طبيعي با ايشان همدلي كنيم اما اشتباه بزرگي رخ داده و خانواده‌اي در سوگ از دست دادن جوانشان عزادار شده‌اند.

وي افزود: در حال حاضر ما با جديت دنبال حل ماجرا هستيم، جامعه محيط زيست ايران درد و رنج خانواده مرحوم را درك مي‌كند ولي اميدواريم با رافت اسلامي و استعانت از حضرت امام رضا (ع)، خانواده آن مرحوم از قصاص آقاي تقي زاده بگذرند با شناختي كه از خانواده فرهنگي آن مرحوم وجود دارد و پيگيري‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست، قوه قضائيه و مسولان استان كهگيلويه و بويراحمد ما به جد اميدواريم ايشان سرانجام مورد عفو قرار گيرند. شما ترديد نكنيد كه خانواده آن مرحوم هم به مرگ يك جوان ديگر رضايت نخواهند داد.

وي افزود: متاسفانه برخي از رسانه‌هاي داخل و خارج از كشور فضايي به وجود آورده‌اند كه انگار خانواده آن مرحوم فقط و فقط دنبال حكم قصاص و گرفتن جان يك انسان هستند در حاليكه من به تجربه زندگي در ميان مردم اين منطقه مي‌دانم كه مناعت طبع و روح بخشش در ميان آنها اتفاقا بسيار پررنگ‌تر از انتقام جويي است كه به آن دامن زده مي‌شود.

در ادامه اين برنامه چند تن از محيط بانان مشكلات و مسائل مناطق خود را با معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در ميان گذاشتند درپايان نيز از سوي كتر فاضل به مناسب گراميداشت روز محيط‌بان لوحي يادبودي به تمامي محيط بانان حاضر در اين دوره آموزشي اهدا شد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 9007-14047
  • خبرنگار :