غضنفري خبر داد: تشکيل ستادي براي حفظ توليد و بررسي شركت‌هاي گروه آريا

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس هدف گذاري انجام شده 290 هزار شغل در بخش بازرگاني و 310 هزار شغل در بخش صنعت و معدن تا پايان سال ايجاد مي‌شود اما هنوز آماري نداريم که در اين حوزه‌ها چه ميزان آمار به شوراي اشتغال اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ مهدي غضنفري درباره اشتغال ايجاد شده از ابتداي سال جاري به ميزان يک ميليون گفت: هدف ايجاد شغل كه در ابتداي هر سال مشخص مي‌شود، ناشي از پيش بيني است که دستگاه‌ها به شوراي اشتغال مي‌دهند و در اين راستا ما هم آمارهاي هدف گذاري اشتغال را در بخش صنعت و بازرگاني در ابتداي سال مشخص كرده‌ايم.

وي با بيان اين كه ماهانه آمار اشتغال به شوراي اشتغال اعلام مي‌شود، اظهار كرد: اما در حال حاضر سهم بخش صنعت و بازرگاني از يک ميليون شغل را نمي‌دانيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد آينده 38 واحد توليدي در بخش صنعت، فولاد و آهن متعلق به گروه امير منصور آريا که متهم به اختلاس است گفت: ستادي که براي اين منظور تشکيل شده حفظ توليد و سرانجام اين شرکت ها را نيز در دستور کار دارد.

وي درباره تنظيم بازار تخم مرغ نيز اظهار كرد: توزيع بيشتر تخم مرغ از طريق اتحاديه ها و صدور مجوز واردات تخم مرغ از طريق وزارت جهاد کشاورزي تصميم گيري شده و از صبح ديروز افزايش توزيع در بازار آغاز شده است.

غضنفري همچنين در مورد اين كه از 15 ميليارد تومان حقوق بازرسان اصناف تنها سه ميليارد تومان پرداخت شده است چه برنامه‌اي دراين خصوص وجود دارد؟ پاسخ داد: از دو مسير پرداخت اين معوقه‌ها را در دستور کار داريم که يکي از آنها مجوزهايي است که براي فروش، اموال و املاک بازرگاني وجود دارد و مسير دوم نيز از طريق ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها و منابع پيش بيني نشده بودجه سال 90است. پرداخت اوليه‌اي در اين خصوص انجام شده و پرداخت مابقي معوقات در دستور کار است.

وي درباره برنامه تنظيم بازار تخم مرغ نيز اظهار كرد: توزيع بيشتر تخم مرغ از طريق اتحاديه ها و صدور مجوز واردات تخم مرغ از طريق وزارت جهاد کشاورزي تصميم گيري شده و از صبح ديروز افزايش توزيع در بازار آغاز شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد پرداخت معوقات جوايز صادراتي تاكيد كرد كه از محل فروش دو هزار و 500 ميليارد تومان اموال، املاک و دارايي هاي بازرگاني پرداخت معوقات جوايز صادراتي پيش بيني شده است.

وي در پاسخ به اين سوال که از بازرسي اصناف راضي هستيد نيز گفت: بازرسي اصناف خوب است اما به اين معنا نيست که نمي تواند بهتر باشد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9007-08693
  • خبرنگار :