• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9007-08624

غضنفري تاكيد كرد: اصلاح نظام توزيع بايد به عهده جامعه اصناف قرار گيرد

وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست خبري در شوراي اصناف كشور با تاكيد بر اين‌كه در حوزه اصلاح نظام توزيع كار زيادي نشده و نياز به اقدامات زيادي هست تاكيد كرد: اصلاح نظام توزيع را بايد به عهده خود جامعه اصناف قرار دهيم.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي غضنفري با تاكيد بر شفافيت در معاملات اظهار كرد: روي سامانه‌هاي خريد و فروش بايد تاكيد كرد تا همه واحدها از آن استفاده كنند. چرا كه راه گريزي نداريم.

وي افزود: مصرف‌كننده بايد فاكتور بگيرد و شفافيت در تبادل كالا از طريق اين سامانه امكان‌پذير است؛ در صورتي كه اين سامانه‌ها به يك نرم افزار مركزي متصل باشند مي‌توانند از ميزان قيمت، كمبودها و ... اطلاع پيدا كرد تا از مسائلي چون مشكل تخم مرغ پيشگيري شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر ارتباط وزارت صنعت، معدن و تجارت با اصناف اظهار كرد: بهتر است صنوف توليدي ـ صنعتي و واحدهاي كوچك توليدي در يك مجموعه قرار گيرند تا همه پشتيباني‌هايي كه از صنوف توليدي صنعتي صورت مي‌گيرد، شامل واحد كوچك توليدي هم شود. با اين كار وضعيت توليد بهتر مي‌شود.

غضنفري با اشاره به گسترش شهرك‌هاي صنعتي و صنفي تصريح كرد: وزارتخانه‌ جديد با اصناف در تعامل است بنابراين اين وزارتخانه با تمام امكانات با اصناف در ارتباط بوده، محدوديت‌ها برداشته مي‌شود و امكانات بيشتري چون بهره‌مندي از مزاياي بانك صنعت و معدن به جامعه اصناف مي‌آيد.

وي با اشاره به اين كه در حوزه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رشد خوبي داشتيم، تاكيد كرد: برندهاي جديدي وارد شدند و درست است كه وقتي از صادرات در اصناف صحبت مي‌شود، ذهن به سمت توليد مي‌رود اما معمولا برندهاي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در حوزه بين المللي زود جا مي‌افتند و بايد ديد چگونه مي‌توان براي برندهاي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در خارج از كشور شعبه ايجاد كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اين كه نوع خدمات در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بايد با استاندارد جهاني عرضه شود و قابليت عرضه در سطح بين المللي را داشته باشد‌،به كارگروه حل مشكلات اصناف اشاره كرد و گفت: اين كارگروه يك ماه قبل تشكيل شده و مصوبه 10 مورد از درخواست‌هاي اصناف گرفته شده است و چون اين كارگروه با حضور رييس جمهور تشكيل مي‌شود، در نرخ حامل‌هاي انرژي نيز مي‌توان تغييراتي ايجاد كرد.

غضنفري با بيان اين‌كه ما مثل قبل در خدمت هستيم و هيچ گونه گسستي در جامعه اصناف و دولت ايجاد نمي‌شود، اظهار كرد: شرايط هدفمندي يارانه‌ها را فراموش نكرديم و در آينده فازهاي ديگر هدفمندي بايد اجرا شود و تعامل بين اصناف و دولت همچنان صورت گيرد.

وي با اشاره به لزوم تهيه صندوق‌هاي مكانيزه براي مغازه‌ها گفت: نبايد انتظار داشته باشيم در صورتي يك فروشگاه 500 متري در تهران سامانه فروش ندارد يك مغازه كوچك در جايي مثل عليشهر سامانه فروش داشته باشد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازرسي و نظارت اظهار كرد: در صورتي كه تنظيم بازار و بازرسي نيازمند بودجه باشد، بودجه تامين مي‌شود و مشكلي نداريم.ارتباط ما با اصناف يك طرفه نيست واگر نياز به هزينه است حاكميت اين هزينه را مي‌دهد و بازرسي توسط اصناف نشان دهنده بلوغ جامعه اصناف است. ما هميشه از مشاركت با اصناف سود برده‌ايم و اين راه را مي‌خواهيم ادامه دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha