*هنر در رسانه‌هاي جهان* مدير مسوول روزنامه اعتدال: هنر واقعي تنها با تلفيق در رسانه نمود مي‌يابد

هنر واقعي زماني نمود پيدا مي‌كند كه هنر در رسانه‌ها تلفيق شود.

حجت‌الاسلام والمسلين رضا صابري - مدير مسوول روزنامه اعتدال - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، درباره نقش هنر در تأثيرگذاري رسانه‌ها اظهار كرد: از دو ديد مي‌توان به بيان اين تأثير پرداخت، يكي از بعد هنري و ديگري از بعد رسانه‌يي كه با در نظر گرفتن بعد دوم مي‌توان گفت كه در اكثر جوامع افراد گمان مي‌كنند مي‌توانند درباره مباحثي صاحب‌نظر باشند و اظهارنظر كنند كه هنر و رسانه دقيقا جزو اين موضوعات تلقي مي‌شوند؛ در حاليكه به هيچ عنوان چنين نيست و اظهار نظر دراين دو حوزه به دانش نياز دارد.

وي گفت: به خاطر همين توهم است كه در حال حاضر شاهد مطالب، برنامه‌ها و ميزگردهاي متعدد در دو حوزه رسانه و هنر هستيم؛ حجم كار رسانه‌يي در حوزه هنر بسيار زياد است ولي متأسفانه از بعد كيفيت و تأثيرگذاري دچار ضعف و نقصان هستيم.

اين كارشناس رسانه خاطر نشان كرد: به عنوان نمونه دو مساله مهم حال حاضر در كشور يكي بحث اقامه صددرصدي نماز و ديگري پوشش كامل و حجاب است چراكه هر دوي اين موضوعات به دليل قرارگيري افراد فاقد صلاحيت و غيرمتخصص در اين دو حوزه دچار آسيب شده است.

صابري گفت: اين كه بعضا مساجد ما پر نمي‌شوند، معلول اين موضوع است كه افرادي دور از موضوعاتي همچون هنر و رسانه در برخي رسانه‌ها قلم مي‌زنند و به همين واسطه تاثيرگذاري مورد انتظار رسانه‌ها از دست رفته است علي‌رغم اين كه افراد لايق و صاحب نظري در كشور در اين حوزه‌ها وجود دارد اما متاسفانه بهره‌اي از آن‌ها برده نمي‌شود.

وي با تاكيد بر ضرورت حضور افراد متخصص در اين دو حوزه تأكيد كرد: ولي اكنون شاهد حضور افراد غيرهنري و غير رسانه‌يي در اين دو حوزه هستيم و حتي كنار گذاشتن برخي افراد از اين حوزه‌ها به دليل نفوذي كه دارند امري محال است.

او تصريح كرد: برخي گمان كرده‌اند لوده‌گري و دلقك بازي در عرصه مطبوعات و رسانه، نشاط است و حتي طنز را نيز با مسخره كردن اشتباه گرفته‌اند و به دنبال تأثيرگذاري نيستند.

مدير مسوول روزنامه اعتدال در پايان درباره نقش جشنواره‌هاي تخصصي در حوزه هنر و رسانه براي ارتقاي جايگاه اين دو حوزه اذعان كرد: برگزاي چنين جشنواره‌هايي مي‌تواند هويت اصلي هنر و رسانه را به آن‌ها برگرداند و با تقدير از فعالان متخصص و صاحب نظر در اين حوزه، ارزش‌آفريني كند.

به گزارش ايسنا نخستين جشنواره هنر در رسانه‌هاي جهان از سوي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

مهلت دريافت اصل آثار30 مهرماه 1390 اعلام شده و آدرس دبيرخانه جشنواره بين‌المللي هنر در رسانه هم ‌تهران، تقاطع خيابان شهيد بهشتي و ولي عصر (عج)، خيابان شهيد اكبري (مستوفي)، نبش كوچه 21/1 پلاك 24، موسسه مطبوعات نشر آوران، طبقه سوم‌ است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9006-13307
  • خبرنگار :