يک استاد دانشگاه معتقد است: براي آگاهسازي و تشويق جوانان براي ورود به ماه رمضان نهادهاي دولتي و فرهنگي بخش خصوصي وظيفه سنگيني برعهده دارند.
يداله چوپاني در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درخصوص آمادگي براي ورود به ماه رمضان گفت: ماه شعبان مقدمهاي است که يک مسلمان ميتواند خود را براي ضيافت ماه رمضان با تلاوت قرآن و توجه به معنويات آماده کند و آلودگي فکري و ذهني را از وجودش پاک کند، البته اين کار با توبه و توسل به خداوند امکانپذير است.
وي درخصوص راههاي تداوم کسب فيوضات معنوي بعد از ماه رمضان، گفت: اين کار جز با توکل به خدا و تربيت اراده شخصي و عهد بستن با خود و خدا، بستن درهاي گناه و ناظر دانستن خدا بر کارها امکانپذير نميباشد.
چوپاني با تاکيد بر وظايف سازمانها براي آمادگي و تشويق جوانان براي ورود به ماه ميهماني خدا، گفت: نهادها براي آگاهسازي و تشويق جوانان و کلا همه افراد جامعه وظيفهاي سنگين دارند که در جايي موفق و در بخشهايي نيز ناموفق بودهاند.
اين استاد دانشگاههاي کرمانشاه ادامه داد: سازمان تبليغات ميتواند با دعوت از مبلغين کارآمد در ايجاد يک فضاسازي معنوي در جامعه بسيار موثر باشد.
وي افزود: ايجاد فضايي با حال و هواي ماه ميهماني خدا در جامعه، با نصب پلاکارد و بنر پيرامون خواص روزه و انجام اعمال معنوي ميتواند بسيار نقش آفرين باشد.
اين کارشناس مذهبي درپايان به اجراي برنامههاي فرهنگي و تاثير آن بر فضاسازي معنوي در جامعه اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ميتواند با برگزاري مسابقات مقاله نويسي، همايشها و جشنوارهها فضاي مناسبي را براي ورود به ماه رمضان به وجود آورد.
انتهاي پيام