تحرك و دويدن، ريتم مغزي يادگيري را تقويت مي‌كند

دانشمندان دانشگاه كاليفرنيا در لس‌آنجلس در تحقيقات خود دريافته‌اند كه ريتمهاي درون مغز كه با يادگيري ارتباط دارند با سريعتر شدن حركت بدن، نيرومندتر مي‌شوند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تيم تحقيقاتي در پژوهش‌هاي خود با استفاده از ريزالكترودهاي ويژه به نظارت بر علائم الكتريكي موسوم به ريتم گاما در مغز موش‌ها پرداختند.

اين علائم عموما در منطقه هيپوكامپوس مغز توليد شده و براي يادگيري و حافظه در دوران تمركز و يادگيري از اهميتي حياتي برخوردارند.

محققان دريافتند كه قدرت ريتم گاما با افزايش سرعت دويدن در اين موش‌ها افزايش مي‌يابد. اين نتايج، دانشمندان را به سوي دركي بهتر از عملكرد اساسي مغز در يادگيري و جهت‌يابي نزديكتر كرد.

هيپوكامپوس در زمان يادگيري به سرعت به ثبت وقايع و حوادث مي‌پردازد. اين اطلاعات طي خوابيدن پس از آن، در مناطق مختلف مغز ذخيره مي‌شوند. اگر اين ناحيه اساسي مغز آسيب ببيند، ‌يادگيري مطالب جديد به سختي صورت خواهد گرفت.

محققان در پي تحليل داده‌هاي نوروني موجود در مغز و منطقه هيپوكامپوس دريافتند كه هرچه ميزان سرعت حركت موش‌ها بيشتر مي‌شد، قدرت ريتم گاما افزايش مي‌يافت.

اين دانشمندان اكنون در پي انجام تحقيقات بيشتر در اين زمينه و شناسايي افزايش احتمالي يادگيري در زمان ورزش و انجام حركات هستند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 9004-04606
  • خبرنگار :