نايب رييس كميسيون فرهنگي درگفت‌وگوبا ايسنا: طرح توسعه عفاف وحجاب،26 دستگاه را مخاطب قرارداده است براي تحقق طرح توسعه عفاف وحجاب،بايد جدي‌تر وارد اين عرصه شد

عضو هيات رييسه كميسيون فرهنگي مجلس، با تاكيد به اينكه براي تحقق طرح توسعه عفاف و حجاب دولت بايد با جديت به اين عرصه ورود پيدا كند، گفت: البته بايد با عزم جدي‌تري به اين موضوع پرداخته شود.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي از روند اجراي طرح توسعه عفاف و حجاب به برگزاري جلسه اخير كميسيون فرهنگي با دستگاه‌هاي مجري اين طرح اشاره و تصريح كرد: اين جلسه با حضور وزير كشور، مسوولين نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تعداد ديگري از سازمان‌هاي مسوول اجراي طرح توسعه عفاف و حجاب برگزار شد.

وي افزود: هر يك از اين دستگاه‌ها، گزارش كوتاهي از اقداماتي كه در جهت اجراي اين طرح در سازمان ذيربط خود انجام داده‌اند ارايه كردند اما تقريبا در هيچكدام از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها كار جدي و اصولي انجام نگرفته و تنها نهادي كه با قوت و جديديت بيشتري در اين عرصه ورود پيدا كرده وزارت كشور و نيروي انتظامي است.

وي گفت: به تعبير بهتر وزارت كشور و نيروي انتظامي تنها نهادهايي هستند كه آثار اقداماتشان قدري در بيرون و عرصه اجتماعي مشاهده مي‌شود و ساير سازمان‌هايي كه بايد كار فرهنگ‌سازي و آموزشي انجام مي‌دادند در مقدمات گير كرده‌ و كار جدي، ويژه و اساسي در اين راستا انجام نداده‌اند.

نايب رييس كميسيون فرهنگي تاكيد كرد: اگرچه اين قانون مصوب مجلس نيست و طرح مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است اما مجلس مصمم است كه اين جلسات را پيوسته برگزار و به صورت مستمر گزارش دستگاه‌هاي مختلف را دريافت كند و با جديت بيشتري موضوع را دنبال كند تا ان‌شاءالله آثار اجراي اين طرح در جامعه مشهود شود.

آرين‌منش با بيان اينكه مصوبه توسعه عفاف و حجاب هر دو جنس را شامل مي‌شود، اظهار كرد: گزارشات وبرخوردهاي نيروي انتظامي در خصوص پوشش و عرضه پوشاك نامناسب مربوط به آقايان هم هست و طبعا عوامل تحريك‌كننده‌اي كه از سوي آقايان هم صورت مي‌گيرد براي برخورد مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي وزارات علوم در جهت تفكيك فضاهاي مختلف تا جايي كه امكان‌پذير است، گفت: وزارت علوم بايد زمينه‌هايي را فراهم كند كه عوامل تحريك در دانشگاه‌ها و محيط‌هاي آموزشي و فرهنگي كاهش كاهش پيدا كند.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس درباره تاثير تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها در اجراي مصوبه توسعه عفاف و حجاب گفت: هنوز آثار عملي بر آن مشهود نيست اما ممكن است اگر با جديت دنبال شود در آينده شاهد برخي آثار مثبت و معنوي اين اقدامات باشيم.

وي در خاتمه با تاكيد بر اينكه طرح توسعه عفاف و حجاب 26 دستگاه را مخاطب قرار داده است، گفت: اما اين طرح در صورتي نتيجه‌بخش است كه يك عزم ملي و كار فراگير و همگاني در عرصه‌هاي فرهنگي، آموزشي، اجتماعي، انتظامي و امنيتي صورت گيرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳ تیر ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9004-00809
  • خبرنگار : 71379