عضو مجمع روحانيون مجلس در گفت‌وگو با ايسنا: بدحجابي يك قطعه از پازل دشمنان براي ايجاد تهاجم فرهنگي در ايران است

عضو مجمع روحانيون مجلس شوراي اسلامي گفت: سكوت، بي‌عملي و بي توجهي به مساله بي‌حجابي و بدحجابي خطرات بي‌شماري را متوجه كشور مي‌كند.

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي، نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس با اشاره به ضرورت برخورد فرهنگي با مساله بدحجابي و بدپوششي در جامعه به خبرنگار پارلماني خبرگراي دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: بدحجابي يك قطعه از پازلي است كه دشمنان در تهاجم فرهنگي آن را ترسيم كرده‌اند.

وي افزود: در واقع دامن زدن به بدحجابي و در مجموع بي‌حجابي يكي از حلقه‌هاي توطئه دشمنان در بحث تهاجم فرهنگي و تسخير مرزهاي اخلاقي و شكستن بنيان خانواده در كشور ماست.

اين عضو مجمع روحانيون مجلس با بيان اين كه اين قضيه بدون هيچ شك و ترديدي از حلقه‌هاي توطئه دشمن است، گفت: از سوي ديگر غربي‌ها به ويژه آمريكايي‌ها به دنبال تحميل فرهنگ خود بر ساير كشورها هستند كه در اين رابطه آمريكايي‌ها نقشه‌هاي بسيار دقيقي طراحي كرده و با استفاده از امپراتوري رسانه‌اي خود اعم از تصويري و صوتي، قصد دارند بدحجابي را در همه كشورها به ويژه در ايران نهادينه كنند.

سليمي يادآور شد: حدود 3 سال پيش يكي از مسوولان صهيونيستي اعلام كرد مسيرشان براي مقابله با ايران، مسير تهاجم فرهنگي و هجوم به بنيادهاي اخلاقي ماست. لذا وقتي اين مورد را به عنوان پيش‌نياز اين مساله قرار دهيم، برايمان مشخص مي‌شود تا چه اندازه براي مقابله با اين سير مخربي كه به صورت سازمان دهي شده امروز به كشور ما هجوم آورده، وظيفه داريم.

نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس، دو وظيفه را در اين راستا مورد توجه قرار داد و گفـت: هر دو وظيفه را بايد به صورت هماهنگ و همزمان پيگيري كنيم. وظيفه اول معرفت‌زايي براي جوانان و اقدامات فرهنگي است. البته اين اقدامات فرهنگي به اين معنا نيست كه ارگاني خاص در اين راستا موظف باشد. در حالي كه مجموعه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در اين خصوص مسووليت خطيري ندارد.

وي با بيان اينكه بايد در اين راستا اقدام هماهنگي صورت گيرد، افزود: مثلا صدا وسيما در اين خصوص نمي‌تواند مسيري را طي كند و ساير رسانه‌ها مسير ديگري را. صدا وسيما، روزنامه‌ها، خطبا و هر كسي تريبون در دست دارد بايد در اين مساله ورود پيدا كند.

سليمي خاطرنشان كرد: همچنين در عين حال نبايد از برخي اقدامات خارجي نيز غفلت كرد، چرا كه برخي از افراد كلا به دنبال هنجارشكني هستند، اين افراد توصيه، موعظه و سخن نرم را بر نمي‌تابند. لذا در مقابل شواليه‌هاي فرهنگي غرب كه امروز در بستر خيابان‌ها خودنمايي مي‌كنند، تنها نمي‌توان با توصيه و موعظه با آن‌ها برخورد كنيم.

وي نقش قوه‌قضاييه و ضابطين قضايي را هم در اين رابطه مهم عنوان كرد و گفت: البته اين بحث نياز به عزم عمومي دارد و بايد عمق اين خطر را براي همگان روشن كنيم و همان طور كه ملت ما در جنگ 8 ساله نشان داد در مقابل هجوم فيزيكي دشمن يكپارچه بوده و عزم ملي ملت توانست در مقابل توطئه بايستد، در اين موضوع هم نياز به يك عزم و اراده ملي داريم تا بتوانيم از اين مسير پرخطر عبور كنيم.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاكيد كرد: قطعا امروز نمادهاي فرهنگي غرب كه گاهي اوقات در خيابان‌ها، ادارات، مغازه‌هاي ما خودنمايي مي‌كنند، دين، اعتقادات و ايمان معنوي جوانان ما را هدف قرار داده و ما در مقابل اين مساله نبايد سكوت كنيم.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-17143
  • خبرنگار : 71291