منيره نوبخت: طرح تامين امنيت اخلاقي نبايد تنها به «پوشش» محدود شود متوليان فرهنگي به اندازه پليس در طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي حساسيت نداشته‌اند

عضو شوراي فرهنگ واجتماعي زنان با اشاره به اهميت تامين امنيت اخلاقي در جامعه گفت: درست نيست كه اين طرح را فقط به موضوع «پوشش» محدود كنيم.

منيره نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به موسمي و مقطعي بودن طرح «امنيت اخلاقي و تشديد برخورد با بدحجابي» ، گفت: اجراي اين طرح فقط به فصل تابستان محدود مي‌شود و در نتيجه مسووليت نيروي انتظامي را در اين زمينه مغشوش مي‌كند و مردم تلقي جدي از اين طرح پيدا نمي‌كنند.

وي با تاكيد بر جامعيت داشتن طرح امنيت اخلاقي، گفت: موسمي و مقطعي مطرح شدن اين طرح ذهنيت جامعه را فقط به موضوع بدحجابي منعطف كرده و به ديگر حوزه‌هاي امنيت اخلاقي اجتماعي درجامعه توجهي نمي‌شود.

نوبخت با اشاره به حوزه‌هاي مختلف امنيت اجتماعي و اخلاقي، گفت: براي مديريت اين مسئله ابتدا نيازمند به ضابطه و دستورالعمل و سپس به دستگاه‌هاي اجرايي نظير نيروي انتظامي هستيم.

عضو شوراي فرهنگ و اجتماعي زنان مقوله «پوشش» را جزيي از حوزه تامين امنيت اخلاقي و اجتماعي  دانست و بيان كرد: در برخورد با مخلان امنيت اجتماعي ابتدا بايد مصاديق آن تعين شود. اين طرح ابعاد وسيعي دارد كه «پوشش» تنها گوشه‌اي از مسئله مهم تامين امنيت اخلاقي و اجتماعي را تشكيل مي‌دهد.

رعايت ضوابط مربوط به پوشش فقط مخصوص زنان نيست

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر تفاوت معني «پوشش» با «حجاب»، گفت: طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي با مصاديق و بدپوششي كه مخل امنيت اخلاقي باشد مبارزه مي‌كند و رعايت ضوابط پوشش برعهده هر دو جنس زنان و مردان است.

نوبخت ادامه داد: حجاب به معني شرعي تنها مخصوص خانم‌ها و به معني رعايت يك حدود مشخصي از پوشش است كه هيچ مغايرتي با مد وزيبايي ندارد.

رييس سابق شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، گفت: اگر پوشش را يكي از عوامل تامين امنيت اجتماعي بدانيم بايد زمينه رعايت متناسب پوشش با هر موقعيت فرهنگ‌سازي شود.

نوبخت درست عمل كردن در اين عرصه را نيازند آموزش دانسته و خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش بايد فرهنگ لباس پوشيدن را به جوانان و نوجوانان ياد دهد. همچنين ديگر دستگاه‌هاي متولي فرهنگ و آموزش همچون تلويزيون در اين زمينه بسيار موثر هستند.

وي با تاكيد بر تاثير تامين امنيت اخلاقي بر جامعه گفت: همه نظام‌هاي جامعه بايد براي حاكميت فرهنگ عفاف و حجاب فعاليت داشته باشند.

 متوليان فرهنگي به اندازه پليس در طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي حساسيت نداشته‌اند

وي با تاييد اينكه پليس در خط مقدم طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي جاي گرفته است، افزود: ديگر سازمان‌هاي فرهنگي به اندازه پليس در اين زمينه حساسيت نداشته‌اند، درحالي كه بايد هر دستگاهي وظايف خود را در جايگاه اصلي خود انجام دهد و سازمان‌ها نبايد در وظايف يكديگر دخالت كنند.

نوبخت در خاتمه با اشاره به طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تصريح كرد:‌ در صورت اجراي سياست‌ها و راهبردها مشخص شده در اين طرح جامعه‌اي عفيف خواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 9003-16536
  • خبرنگار : 99999