سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس: ميراث فرهنگي بايد به يک وزارتخانه مستقل تبديل شود

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس، گفت: گروهي از نمايندگان معتقدند که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد به يک وزارتخانه مستقل تبديل شود.

سيدجواد زماني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهار داشت: اين طرح مدتي است که در بين نمايندگان مطرح است که بايد در کميسيون اجتماعي مجلس مطرح و در آنجا پس از شنيدن نظرات موافقين و مخالفين، راي گيري شود.

وي ادامه داد: تا زماني که نظرات موافقين و مخالفين و هم‌چنين گزارش عملکردي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را نشنويم، نمي‌توان نظر قاطعي در خصوص اين طرح داد.

نماينده مردم کنگاور، صحنه و هرسين، گفت: در حال حاضر اصلي‌ترين دليلي که براي اين طرح مطرح شده، موضوع عدم پاسخگويي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به مجلس است.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس، با اشاره به اين‌که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيش از اين (هشت سال پيش) زير مجموعه وزارت ارشاد بوده، گفت: بايد گزارش مسئولين اين سازمان را بشنويم و بدانيم که عملکرد اين سازمان در اين مدت هشت ساله که در جهت پيشرفت و حرکت بيشتر از معاونت وزارت ارشاد به معاونت رياست جمهوري ارتقاء يافته، چه بوده است.

زماني افزود: در اين بين گروهي از نمايندگان نيز معتقدند که اين سازمان مي‌تواند به يک وزارتخانه مستقل تبديل شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-07618
  • خبرنگار :