عضو کميسيون اجتماعي مجلس: ادغام ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد ازعدم شفافيت فعاليت‌هاي اين سازمان جلوگيري مي‌کند

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، گفت: با ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از عدم شفافيت فعاليت‌هاي اين سازمان جلوگيري مي شود.

صمد فدايي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه کرمانشاه- در خصوص طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهار داشت: حدود هشت سال پيش سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يکي از معاونت‌هاي وزارت ارشاد بود که در آن زمان تصميم بر اين شد که به منظور پررنگ شدن فعاليت‌هاي گردشگري و صنايع دستي، اين سازمان به يک سازمان مستقل و تحت عنوان معاونت رياست جمهوري فعاليت کند.

وي ادامه داد: اما واقعيت اين است که در اين مدت هشت ساله اخير سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نتوانسته به آن اهداف مورد نظر دست پيدا کند.

اين عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، گفت: در حال حاضر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يک سري اقدامات اقتصادي غير شفاف را انجام مي دهد که مجلس شوراي اسلامي نيز نظارتي بر آن ندارد.

فدايي يادآور شد: هدف از اجراي اين طرح، اين است که از عدم شفافيت اين سازمان در بحث قوانين و هم در بحث مالي جلوگيري شود و همچنين نظارت دقيقي از سوي مجلس بر عملکرد آن صورت گيرد.

نماينده مردم سنقر و کليايي، تصريح کرد: اين طرح، بسيار طرح خوبي است و من از موافقين آن هستم و پيش بيني مي کنم که در نهايت با اکثريت آراء به تصويب مجلس نيز برسد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-05099
  • خبرنگار :