بهمني در همايش سياست‌هاي پولي و ارزي خبر داد: 300 هزار حمله سايبري به خودپردازها همزمان با واريز يارانه‌ها

رييس كل بانك مركزي از حدود 300 هزار حمله سايبري به سيستم خودپردازهاي بانكي همزمان با واريز يارانه‌هاي نقدي خبر داد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود بهمني در بيست و يكمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با بيان اين كه در 28 آذر ماه سال گذشته همزمان با آغاز برداشت اولين سري از يارانه‌هاي نقدي حدود 18 ميليون تراكنش در يك بانك و 14 ميليون تراكنش در يك بانك ديگر ثبت شده است، افزود: ما همزمان پرداخت 140 ميليون قبض آب و گاز و برق و پرداخت حقوق را نيز در همان ايام داشتيم و خودمان بسيار نگران عملكرد سيستم خودپردازها بوديم.

وي با اشاره به اين‌كه در آن مدت حدود 300 هزار حمله سايبري به خودپردازها و سيستم اينترنتي بانكي انجام شد،‌ افزود: نكته قابل توجه اين بود كه ما به طور معمول در طول سال مواجه شدن سه درصد خودپردازها با خرابي را شاهد هستيم اما در آن روز خاص چهار يا پنج خودپرداز فقط از كار افتاد.

رييس كل بانك مركزي ادامه داد: كشور ما همواره مورد حمله قدرت طلبان است چون هم اكنون بيشترين ذخاير گازي جهان را دارد و كمبود ذخاير ندارد.

بهمني با اشاره به اين‌كه هر از گاهي قيمت طلا و ارز در كشور با نوسانات قابل توجه روبرو مي‌شود، گفت:‌ سوال من اين است كه چه اتفاقي مي افتد كه يك شبه ناگهان قيمت‌ها تغيير مي‌كند در حالي كه قيمت ارز در جهان در حال كاهش است ناگهان و يك شبه اين قيمت‌ها بالا مي‌رود. البته ما اين شناخت را داشتيم و مي‌دانيم كه ممكن است يك روزه با چنين مسائلي در كشور روبرو شويم.

او با تاكيد بر اين كه سال گذشته در كشور 24 تن طلا فروخته شده است، گفت: اين رقم براي سال جاري هم اكنون به حدود شش تن رسيده است و البته ما هرگز نخواهيم گذاشت از قيمت جهاني حباب طلا در كشور ايجاد شود حتي اگر لازم باشد همه سوپر ماركت‌هاي كشور را طلا فروشي مي‌كنيم.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9002-16761
  • خبرنگار :