/گزارش ايسنا از تحصن دانشجويي مقابل سفارت عربستان/ اظهارات زاكاني، سروري، كوچك‌زاده و دهقان

در دومين روز از تحصن سه روزه تعدادي از دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين در مقابل سفارت عربستان سعودي بعدازظهر جمعه چهار تن از نمايندگان مجلس در جمع متحصنان حضور يافتند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: عربستان سعودي و رژيم آل خليفه بايد دست از جنايت‌هاي خود بردارند و بدانند در آينده نزديك انتقام الهي از آستين مردم منطقه بيرون خواهد آمد.

مهدي كوچك‌زاده در جمع دانشجويان متحصن در مقابل سفارت عربستان در تهران با اشاره به تجمع‌هاي مختلفي كه در كشور برگزار شده است، خاطرنشان كرد: ما با اين حركت نشان مي‌دهيم كه بايد ابراز حمايت از مظلوم و بيزاري از ظالم را انجام دهيم.

وي خطاب به سفير عربستان سعودي در تهران گفت: در منطقه جنايت‌هاي ديگري مانند ليبي و يمن وجود دارد كه در همه اين‌ها سرپنجه اين رژيم جنايتكار آشكار است.

او گفت: اعزام نيروهاي آل‌سعود به بحرين براي عادي نشان دادن اوضاع در عربستان است. ما به آن‌ها مي‌گوييم بدانيد با اين عمل دو اتفاق رخ مي‌دهد؛ امام پس از جنايت آل‌سعود در مورد حجاج فرمود ما در وقت مناسب انتقام خود را خواهيم گرفت و بدانيد اين وعده محقق خواهد شد. آل‌سعود نيز بايد بداند كه با جنايت‌هاي خود و لشكركشي كه به بحرين انجام داد دو امر را جلوتر انداخته است، موضوع اول اين‌كه آن زمان مناسب را جلو انداخته و ديگر اين‌كه انتقام را تشديد كرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: هر اقدامي انجام دهيد موجب عمق تنفر ملت‌ها خواهيد شد. اين امر را بدانيد و بساط‌تان را جمع كنيد و از بحرين خارج شويد. دست‌درازي به بحرين براي تحكيم جنايت‌هاي خود را پايان دهيد.

وي ادامه داد: انتقام الهي از آستين مردم منطقه بيرون خواهد آمد و حرم مطهر پيامبر اسلام و خانه كعبه را از دست شما جنايتكاران رها خواهد كرد و مردم مسلمان به زيارت خانه بدون وجود آل‌سعود خواهند رفت.

به گزارش ايسنا، رييس كميته امنيت داخلي كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: بحرين ديگر تحمل ادامه جنايت‌هايي كه امروز در آن‌جا رخ مي‌دهد را ندارد و حتما شرايط به گونه‌اي رخ خواهد داد كه خواسته‌هاي مردم محقق شود.

پرويز سروري خاطرنشان كرد: امروز بحرين تابلوي تمام نمايي از ظلم و جنايتي است كه توسط سردمداران مدعي حقوق بشر انجام مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه «حوادث اخير آخرين ميخي است كه به تابوت سازمان ملل زده مي‌شود» گفت: نظام تبعيض‌آميز در بحرين وجود دارد در چنين شرايطي بحرين و عربستان هر دو جزء حقوق بشر سازمان ملل هستند و حقوق بشر را در كشورهاي ديگر تنظيم مي‌كنند، آيا اين خنده‌دار نيست؟

او ادامه داد: آل‌سعود وارد خاك بحرين شد در حالي كه يك سوم از خاك بحرين تحت نظارت ناوگان آمريكا و زير چكمه‌ آمريكايي‌هاست و با مردمي كه فقط خواستار اين بودند كه هر كدام از آن‌ها يك راي داشته باشند برخوردي وحشيانه صورت گرفت.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به حوادث پس از انتخابات در ايران اشاره كرد و گفت: در جريان فتنه يك داستان دروغين به نام ندا آقاسلطان را درست كردند و تمام رسانه‌هاي امپرياليستي روي اين موضوع در قالب فيلم و موضوعات ديگر كارهاي زيادي انجام دادند، آيا تمام جنايت‌هايي كه انجام مي‌شود، نصف موضوع ندا آقاسلطان نبود كه اقدامي اساسي با اين جنايت نمي‌كنيد؟ مشكل اساسي در سازمان ملل اين است كه امروز سازمان ملل زير دست آمريكاست.

وي تاكيد كرد: اين جنايتكاران تمام اصول حقوق بشر را زير پا مي‌گذارند اما سازمان ملل صدايش درنمي‌آيد اما در مورد تهران مرتب قطعنامه صادر مي‌كند.

او تاكيد كرد: هرچقدر فشار به مردم بحرين وارد شود در مقابل آن شاهد خيزش‌ها و جوشش‌هاي عظيم مردمي هستيم. مردم شب‌ها را با شعارهاي الله‌اكبر بر آل خليفه جهنم كرده‌اند و روزها نيز اعتراض‌هاي خود را به هر شكل ممكن عليرغم فشارها ادامه مي‌دهند.

به گزارش ايسنا، عليرضا زاكاني ـ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ـ نيز گفت: نماد تام و تمام اسلام آمريكايي در آل‌سعود امروز وجود دارد و آل‌سعود امروز در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

زاكاني خاطرنشان كرد: بزرگترين ثمره حضور مردم و اعتراضاتي كه بيان مي‌كنند، منطقي است كه آن را از اصحاب كفر نمي‌فهمند و آل‌سعود نيز زاييده منطق اصحاب كفر است.

وي گفت: انقلاب اسلامي قيمت انسان را نشان داد و اهميت مردم را بارها تاكيد كرد. در جاي‌جاي منطقه مي‌توانيد تقاضا براي رويكردي كه انقلاب اسلامي معرفي كرد را به وضوح ببينيد.

او به اقدامات آل‌سعود در بحرين و جنايت‌هاي آن‌ها و كشتار مردم اين كشور اشاره كرد و گفت: خلق و خوي آل‌سعود با جنايت عجين است و هيچ اعتقادي به اسلام ندارد، همان‌طور كه خلف آن‌ها آن جنايت‌ها را با اهل بيت عصمت و طهارت انجام داد، امروز آن‌ها هم همين روش را دنبال مي‌كنند و جز اين از آن‌ها انتظار نيست.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس به كشتار حجاج در حين اعمال حج كه از سوي عربستان سعودي انجام شد، اشاره كرد و گفت: ما چيزي از اين ملحدان و خاندان كفر انتظار نداريم بلكه امروز انتظار ما از مجامع بين‌المللي است،‌ آن‌هايي كه ادعاي دفاع از حقوق بشر و مبارزه با ظالمان مي‌كنند چشم خود را بر روي اين وقايع دلخراش مي‌بندند؛ اما بايد در نظر داشت اين مسائل باعث شد نقاب از چهره آن‌ها برداشته شود و آن‌ها ديگر خادم حرمين شناخته نشوند بلكه خائين به حرمين شناخته شوند.

وي تاكيد كرد: امروز تحولات به سمتي پيش مي‌رود كه دست اين خاندان خائن از اين حكومت و حاكميت برداشته شود. در اين چند سال در هر جنايتي كه در كشورهاي اسلامي رخ داده است، دست آل‌سعود را شاهد بوده‌ايم. آن‌ها به گونه‌اي تبليغ مي‌كنند كه گويي نماد اسلام هستند، ولي اين جنايات باعث شد چهره واقعي آن‌ها به مردم دنيا نشان داده شود.

او تاكيد كرد: امروز آل‌سعود در سراشيبي سقوط قرار گرفته است و آن‌ها از درون پاشيده شده‌اند و چيز ديگري براي عرضه ندارند. اميدواريم خدا آن‌گونه كه وعده ياري داده است دستان خائنان را از جان و مال مسلمين كوتاه كند.

به گزارش ايسنا، محمد دهقان ـ نماينده ديگر مجلس ـ نيز در جمع دانشجويان متحصن حاضر شده بود.

سخنراني نمايندگان با فريادهاي «الله‌اكبر» دانشجويان همراه بود.

يكي از دانشجويان متحصن نيز گفت: حج عمره يك خواسته استراتژيك براي ايران نيست.

وي خواستار انجام اقداماتي انقلابي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي كشور شد و گفت: انتظار بيش‌تري از دولت داشتيم كه فشار سياسي بر عليه آل‌سعود ايجاد كند و كنفرانس سران اسلامي را هرچه زودتر تشكيل دهد.

اين دانشجو گفت: بايد در حركت دولت براي كمك به مردم مظلوم بحرين تسريع شود و براي رابطه ايران و عربستان سعودي مي‌خواهيم تجديدنظر صورت گيرد و مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه فعال باشد.

دانشجويان با شعارهاي «الله اكبر»، «لا اله الا الله»، «مجاهد بحريني راهت ادامه دارد»، «جانم فداي قرآن» «جانم فداي اسلام»، «رژيم آل‌سعود نابود بايد گردد»، «سفارت سعودي نابود بايد گردد»، »برادر مسلمان پس غيرتت كجا رفت»، »مهدي بيا كه اسلام دل‌خون و بي‌قرار است، قرآن به زير پاي شيطان روزگار است»، »يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، »بحرين پيروز است سعودي نابود است»، نمايندگان مجلس را بدرقه كردند.

دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني تحصن سه روزه‌اي را در مقابل سفارت عربستان سعودي در تهران از روز گذشته آغاز كرده‌اند.

قرار است امروز كارگاه آموزشي براي استفاده از فضاي مجازي در خصوص نشان دادن فجايعي كه در بحرين رخ مي‌دهد در جمع دانشجويان برگزار شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9002-00637.175928
  • خبرنگار :