/بدترين و بهترين اتفاق‌ها/ يحيي نقي‌زاده: تصادف اتوبوس گردشگران بدترين اتفاق بود

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان پيش‌بيني كرد كه سال آينده شاهد رشد گردشگري داخلي و خارجي خواهيم بود.

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در گفت‌وگويي با يحيي نقي‌زاده كه تا چندي پيش معاون گردشگري استان اردبيل بود و مدت كوتاهي است به‌عنوان مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان فعاليت مي‌كند، نظر او را درباره‌ي بهترين و بدترين رخداد‌هاي سال 1389 جويا شد.

بهترين اتفاق‌ امسال را چه مي‌دانيد؟

از آنجا كه مدت زيادي نيست كه در استان زنجان هستم، شايد درست نباشد در اين‌باره بگويم؛ ولي در استان اردبيل برپايي نمايشگاه صنعت گردشگري و سفر هيأت دولت به اين استان كه در آن، اعتبارات خوبي به گردشگري داده شد، جزو اتفاق‌هاي خوب بود. اين موضوع در استان زنجان نيز وجود دارد و اعتبارات خوب فرهنگي در قالب‌هاي مختلف مانند ميراث فرهنگي و صنايع دستي براي اين استان در نظر گرفته شده است. يقيناً اين موضوع مي‌تواند تحرك خوبي را در حوزه‌هاي گردشگري و ميراث فرهنگي ايجاد كند و اثرات آن را در سال‌هاي آينده شاهد خواهيم بود.

بدترين اتفاق سال 1389 چه بود؟

تصادف يكي از اتوبوس‌هاي گردشگران در استان زنجان كه به درگذشت عده‌اي منجر شد.

پيش‌بيني شما درباره‌ي بهترين يا بدترين اتفاقي كه سال آينده ممكن است رخ دهد، چيست؟

با توجه به حمايت دولت از سيستم گردشگري و بحث هدفمند ‌كردن يارانه‌ها، احتمال مي‌دهم سفرهاي خوب و پرباري را در تابستان شاهد باشيم، يعني با بخشي از پس‌اندازهاي مردم و حمايت‌هايي كه دولت براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري و كمپينگ انجام داده است، شاهد رشد گردشگري داخلي و خارجي باشيم. ان‌شاء‌الله اتفاق بد هم نخواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-14725
  • خبرنگار : 71219