/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/ احمد خوشنويس: زيباترين اتفاق ثبت جهاني نوروز و بدترين اتفاق از دست دادن برخي همكاران

رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، دريافت مجوز استخدام هيأت علمي را از اقداماتي دانست كه پژوهشگاه را در سال‌هاي آينده قوي‌تر مي‌كند.

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي بهترين و بدترين رخداد‌هاي سال 1389 با احمد خوشنويس گفت‌وگو كرد.

بهترين اتفاق سال 1389 را در حوزه‌ي كاري خود چه مي‌دانيد؟

به نظر من، چون سال را با نوروز آغاز كرديم و سال آينده نيز به همين صورت خواهد بود، زيباترين اتفاق را ثبت جهاني نوروز مي‌دانم. همچنين در پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، سال پرفعاليتي داشتيم و با توجه به نام‌گذاري سال 1389 به نام «همت مضاعف و كار مضاعف» توسط مقام معظم رهبري، به‌دليل انتقال پژوهشگاه به شيراز موظف شديم در يك استان جديد، خود را پيدا كنيم و اين كار سبب شد، پژوهشگاه يك بازبيني در تمام اهداف و رسالت‌هاي خود انجام دهد. به اين ترتيب، بسياري از چيز‌هايي را كه در حوزه‌ي پژوهشگاه فراموش شده بود، توانستيم دوباره بازبيني و اجرا كنيم. زيباترين آن‌ها نيز اين بود كه توانستيم از معاونت‌هاي سازمان دعوت كنيم تا رياست پژوهشكده‌هاي متناظر خود را داشته باشند. به اين ترتيب، كار پژوهشي در راستاي جوابگويي به نيازهاي معاونت‌ها پيش مي‌رود. همچنين پژوهشگاه براي نخستين‌بار در تاريخ حضور خود در سازمان ميراث فرهنگي، در انجام مأموريت‌هاي مربوط به ميراث فرهنگي به‌طور مستقيم حضور دارد.

به نظر شما بدترين اتقاق امسال چه بود؟

بدترين اتفاقي كه افتاد، حتماً از دست دادن تعدادي از همكاران در اين حوزه بود كه برخي فوت كردند و همچنين كساني كه همكاري آن‌ها را از دست داديم. من تلاش مي‌كنم كمتر اين واقعه را به ياد آورم.

منظور شما به‌جز افراد فوت‌شده، كساني است كه پس از انتقال پژوهشگاه به شيراز، ديگر در اين مجموعه حضور ندارند؟

ما همكاري افراد دوركار را داريم، ولي برخي‌ها به دستگاه‌هاي ديگر مانند دانشگاه منتقل شدند كه در واقع، نوعي از دست دادن بود.

فكر مي‌كنيد سال آينده بهترين اتفاقي كه مي‌تواند رخ دهد، چيست؟

كار در سال آينده نيز دوباره با نوروز آغاز مي‌شود كه مراسم آن را در فروردين‌ماه خواهيم داشت و فكر مي‌كنم از آن قوي‌تر چيزي را نتوانيم مطرح كنيم، زيرا واقعه‌ي نوروز يك حركت سنتي ايراني است كه كشور‌هاي مختلف را به صلح و صفا مي‌تواند برساند.

بدترين اتفاقي كه ممكن است در سال 1390 پيش آيد، چيست؟

ان‌شاء‌الله كه رخ ندهد، نمي‌خواهم به آن فكر كنم.

تأثير مثبت يا منفي كدام اقدام يا تصميم امسال را در سال‌هاي آينده خواهيم ديد؟

در حال حاضر تلاش مي‌كنيم در اين روزهاي آخر سال 1389، مجوز استخدامي هيأت علمي را از وزارت علوم بگيريم و كميته‌اي در اين راستا تشكيل شده است كه اجازه‌ مي‌دهد پژوهشگاه با توجه به مجوزي كه مي‌گيرد، به‌طور مستقيم عضو هيأت علمي گزينش كند و اين مي‌تواند پژوهشگاه را خيلي قوي‌تر كند. اكنون حدود 80 عضو هيأت علمي داريم كه كافي نيستند و همكاري حدود 21 نفر ديگر را تقاضا كرده‌ايم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-13912
  • خبرنگار : 71219