امام‌جمعه شيراز باانتقادشديد ازوضع اقتصادفارس: بيكاري24درصدي درفارس فاجعه است كارخانه‌ها يكي پس‌ازديگري تعطيل مي‌شوند جهت‌گيري فارس در اشتغال‌وتوليد غلط است

نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز معتقد است: اساس تقابل بين كارگر و كارفرما محصول فرهنگ غربي است، در حالي كه در جامعه اسلامي هدف اين است كه مردم از فقر و تبعيض نجات پيدا كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، آيت‌الله "اسدالله ايماني"، در جمع پرسنل اداره‌كل كار و نمايندگان اتحاديه‌هاي كارگري استان فارس، اظهار داشت: كارگر و كارفرما در اسلام يك هدف دارند و آن فعال شدن ثروت عمومي است.

دولت نه صنعتگر خوبي است نه تاجر خوبي

بي‌مهري‌ها و كارشكني‌هاي فراوان مجريان امور را در بحث كارگري، كارفرمايي و توليد شاهديم

وي با بيان اينكه در نظام اسلامي اين نوع تقابل بي‌هويت و بي‌معناست، گفت: دولت نه صنعتگر خوبي است و نه تاجر خوبي؛ بلكه كار دولت سياستگذاري است، او بايد زيرساختها و فضاي كار را براي نيروي توليدي فراهم كند، البته نمي‌توان كتمان كرد كه بي‌مهري‌ها و كارشكني‌هاي فراواني از مجريان امور در بحث كارگري و كارفرمايي و توليد را شاهديم.

جهت‌گيري فارس در اشتغال و توليد غلط است

انگيزه‌اي براي اشتغال و صنعت در فارس پيدا نيست

امام‌جمعه شيراز همچنين با ابراز تاسف از آنچه كه "جهت‌گيري غلط استان فارس در بحث اشتغال و توليد نام مي‌برد"، گفت: 32 سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد اما انگيزه‌اي براي اشتغال و صنعت در فارس پيدا نيست.

معاملات زمين، يك بدبختي است

فساد رايج از برج‌هاي تجاري، باعث پس‌رفت فارس بوده است

وي افزود: در حالي كه بازرگاني و پيله‌وري در فارس رواج دارد، دودكش كارخانه‌ها تعطيل و تابلوي تجارتخانه‌ها و مراكز تجاري بالا مي‌رود.

امام جمعه شيراز گفت: معاملات زمين، يك بدبختي و فساد رايج از برج‌هاي تجاري، باعث پس‌رفت فارس بوده است.

وي ادامه داد: برج‌هاي تجاري حق مردم را ضايع كرده‌اند. خيابان "عفيف‌آباد" بين خيابان‌هاي"قصرالدشت" و "ستارخان" را سرويس مي‌داد اما حالا وضعيتش چگونه است؟ در شهرك صدرا نيز حقوق مردم رعايت نمي‌شود مگر چقدر به فروشگاه و مركز تجاري نيازمنديم. اين قيمت بالاي هر متر از مغازه‌هاي تجاري براساس چه اصول و معياري است؟

به گزارش ايسنا، نماينده ولي‌فقيه در فارس افزود: امتيازات گرفته شده از برج‌هاي تجاري در مقابل سود هنگفتي كه دارند بسيار ناچيز است.

بنا به گفته‌ي امام جمعه شيراز، مديرعامل كارخانه كمپرسورسازي بي‌جهت به زندان مي‌افتد و كسي خود را در قضيه مسئول نمي‌داند.

با شعار نمي‌توان كار كرد

كارگري كه 18 ماه حقوق نگرفته سرانجامش به كجا مي‌انجامد؟!

نماينده ولي‌فقيه در فارس تصريح كرد: با شعار نمي‌توان كار كرد بايد فكر كرد و راه و روشي براي كار و اشتغال مردم مدنظر داشت.

به گفته وي، جهت‌گيري حاكم بر فارس در گذشته جهت‌گيري غلطي بوده است. كارگري كه 18 ماه حقوق نگرفته است سرانجامش به كجا مي‌انجامد؟! اگر برنامه‌ريزي و انگيزه‌ي كار در استان بود، شاهد اين اموري كه امروز بر ما مي‌گذرد نبوديم.

اگر مشكلات كارگري‌وتوليد حل نشود لكه ننگي براي مسئولان است

كارخانه‌هاي فارس يكي پس از ديگري تعطيل مي‌شوند

بيكاري 24درصدي در فارس فاجعه است

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، آيت‌الله ايماني گفت: جهاد ثروتمندان ما، سرمايه‌گذاري كردن در امر توليد است. لذا به مسئولان امروز و به همه اعلام مي‌كنم اگر مشكلات كارگري و توليد حل شد، افتخاري براي شماست و اگر حل نشود لكه ننگي براي دوران مسؤوليت شماست. انگيزه و برنامه‌ريزي با حضور افراد بي‌غرض و بي‌مرض در بحث توليد و اشتغال مهم است. بايد سطح مهارت كارگران را بالا برد. آموزشكده‌هاي فني شهر بوشهر جوانان جوياي كار را آموزش داد و بر سر كار فرستاد، كارخانه‌هاي فارس يكي پس از ديگري تعطيل مي‌شوند و كسي هم به فكر نيست. بيكاري 24 درصدي در فارس فاجعه است.

امور كار و اشتغال را در روزنامه و سخنراني تبليغ نكنيم

نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري افزود: كشاورزي فارس معيشتي است نه صنعتي و اين روش جوابگوي نياز ما نيست. امور كار و اشتغال را در روزنامه و سخنراني تبليغ نكنيم بلكه با برنامه و در عمل در پي انجام آن باشيم.

بر اساس اين گزارش، پيش از سخنان امام جمعه شيراز، دكتر "عباسي"، مديركل كار و امور اجتماعي استان فارس در سخنان كوتاهي گفت: در فرهنگ كار بايد تحول ايجاد شود. كار با سختي همراه است و اين تحول فكري در جامعه كارگري بايد ايجاد شود.

به گفته‌ي وي، وجدان كاري، استفاده از زمان و كاهش سطح توقعات و بالا بردن ظرفيت، ‌كارمحوري و صيانت كاري، مبناي عملي عدالت‌محوري و ظلم‌ستيزي در جامعه است.

مديركل كار و امور اجتماعي فارس گفت: با همفكري جامعه‌ي كارگري و كارفرمايي و برنامه‌ريزي در توليد و اشتغال، مي‌توان بخش عمده‌اي از مشكلات جامعه را حل و فصل كرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8911-12406
  • خبرنگار :