/پيام‌آوران عاشورا؛ استمرار نهضت حسيني/ حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا: امام سجاد(ع) و زينب(س) ضامن بقاء حركت امام حسين(ع) بودند

معاون فرهنگي دانشجويي دانشكده علوم حديث تصريح كرد: از واقعه كربلا هيچ پيام روشني به جهانيان نرسيد مگر از زبان حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع).

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي سبحاني‌نيا مدرس دانشكده علوم حديث در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه بعد از اينكه ياران امام حسين(ع) به همراه وجود مقدس حسين بن علي(ع) به شهادت رسيدند، حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) بودند كه گزارش روشني از تاريخ عاشورا عرضه كردند، افزود: اگر امام سجاد و حضرت زينب نبودند، پس از شهادت امام حسين(ع) و 72 تن از يارانشان، همه چيز تمام شده و اخباري كه بايد از صحنه‌ها و حوادث عاشورا منتقل مي‌شد در كربلا باقي مي‌ماند.

وي با بيان اين‌كه قيام عاشورا و جنگ ميان سپاه امام حسين(ع) و لشكر عمرسعد صورت گرفت تا مردم را متوجه و متنبه سازد، خاطرنشان كرد: به همين خاطر است كه حسين بن علي(ع) را به عنوان سيدالشهداء مي‌شناسند.

سبحاني نيا با اشاره به اينكه سپاهيان دشمن حتي به خيمه‌ها هم رحم نكردند، افزود: امام حسين(ع) هنگام حمله دشمن به خيمه‌ها فرياد ‌زنند "اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد، شما با اهل حرم من كاري نداشته باشيد زيرا كسي از آنها بر رويتان شمشير نكشيده است." اما اين سخنان فقط لحظه‌اي از حمله لشكريان عمربن سعد جلوگيري كرد و دشمنان پس از به شهادت رساندن امام(ع) مجددا به خيمه‌ها حمله ‌كردند.

وي درادامه با اشاره به انفجار اخير در سيستان و بلوچستان گفت: اين واقعه و ديدن تصاوير كودكان معصومي كه در عزاي سيدالشهداء كشته شدند بسيار ناراحت كننده بود و هر كسي را متاثر مي‌ساخت. اما بايد بدانيم امام حسين(ع) و پيامشان هميشه زنده خواهند بود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱ دی ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8910-18562.170921
  • خبرنگار : 71405